سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

 

علل عمده نارسایی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به بالاترین کیفیت و سالم ترین روش برای جایگزینی دندان های آسیب دیده یا گمشده تبدیل شده است. در صورت مراقبت مناسب از آنها ، برخی از کاشت های دندانی حتی بقیه عمر شما را حفظ می کنند.

اگرچه نارسایی انواع ایمپلنت دندان بسیار نادر است (با موفقیت بیش از 95 درصد) ، اما هنوز هم می تواند رخ دهد. درک این نکته ضروری است که شکست پروتز دندان هرگز نتیجه رد کردن ایمپلنت نیست زیرا بدن شما پاسخهای ضد باکتری آنتی ژن مشابه پیوند عضو ایجاد نمی کند. در ایمپلنت بدون جراحی ممکن از عوارض ایمپلنت دندان کاسته شود.

موارد زیر شایعترین علل نارسایی کاشت دندان است:

    Osseointegration شکست خورده - روش دیگری برای گفتن اینکه ایمپلنت شل یا خارج شده است ، استخراج تجمع در طی چند ماه پس از قرار دادن ایمپلنت رخ می دهد. خرابی ایمپلنت غالباً از عدم موفقیت استخوان فک به همراه صحیح فیوز به همراه ایمپلنت ناشی می شود. تجمع Osseointegration به دلیل قرارگیری نادرست ، بارگذاری بیش از حد ، تراکم کافی استخوان ، آسیب به بافت اطراف یا ضربه ناگهانی / نیروی خارجی ممکن است رخ دهد. در صورت شکست ایمپلنت، روشهای از بین بردن ایمپلنت و جایگزینی مجدد آن باید صورت بگیرد.

    از معایب ایمپلنت دندان نوعی عفونت است که در اطراف کاشت و داخل لثه ها ایجاد می شود. این عفونت اغلب نتیجه بهداشت ضعیف دندان بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندانی است و باعث ریزش بیشتر استخوان ها و خرابی ایمپلنت می شود.

    آسیب عصب و بافت - هنگامی که یک ایمپلنت دندان خیلی نزدیک به عصب قرار گیرد ، بیماران ممکن است درد مزمن ، سوزن سوزن شدن یا بی حسی در لثه ، زبان ، گونه ، چانه یا لب خود را تجربه کنند. آسیب عصبی می تواند موقت یا دائمی باشد و ممکن است ایمپلنت خارج شود. در بیشتر موارد ، این مسئله نتیجه یک دندانپزشک بی تجربه است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ی کامپوزیت دندان، مراحل انجام لمینت دندان، مزایای کامپوزیت دندان، ارتودنسی

اگرچه چندین امکان مختلف وجود دارد که می تواند به خرابی کاشت منجر شود ، اما علائم یکسان هستند. اگر احساس درد ناخوشایند یا ناراحتی در اطراف کاشت های دندانی خود داشته باشید ، اگر لثه های شما ملتهب یا متورم هستند ، یا اگر کاشت شما شل می شود ، در نتیجه ایمپلنت دندان شما خراب می شوند. از خطرات ایمپلنت دندان عفونت ایمپلنت دندان می باشد.

اگر اخیراً ایمپلنت دندان انجام داده اید ، بهترین راه برای سالم سازی آنها ، تمرین بهداشتی بهینه دهان است. روزانه دو بار مسواک بزنید و نخ بکشید ، از دهانشویه ضد باکتری بدون الکل استفاده کنید ، از آب نبات های سخت و غذاهای زبر خودداری کنید و از سیگار کشیدن خودداری کنید. ایمپلنت دندان در سنین بالا ممکن است به مراقبت های بیشتری نیاز داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاشت دندان با دندانپزشک کاشت سان دیگو تماس بگیرید تا امروز قرار ملاقات خود را تعیین کنید.

https://www.lovemyteeth.com/blog/2018/june/common-causes-of-dental-implant-failure/