سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

 

 

ایمپلنت دندان یک مؤلفه جراحی است که پروتز دندان را به استخوان جمجمه یا فک وصل می کند. ایمپلنت دندانمعمولاً برای بیمارانی که دندانهای خود را از دست می دهند توصیه می شود و دائمی تر از دندان مصنوعی را ترجیح می دهند . از معایب ایمپلنت دندان طولانی بودن مدت درمان آن می باشد. ایمپلنت دندان خصوصا ایمپلنت دندان های جلو همانند روشهایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان کاربرد زیبایی نیز دارند.

ایمپلنت ها از سه قسمت زیر تشکیل شده اند:

         پایه: پیچ از تیتانیومساخته شده است ، که در توانایی فیوز کردن با استخوان بی نظیر است. پایه ای پایدار برای ایمپلنت ها فراهم می کند. انواع ایمپلنت دندان ممکن است از مواد دیگری مانند زیرکونیا ساخته شده باشند.

         Abutment: به پروتز به کاشت (پروتز) می پیوندد

         تاج: قسمتی از دندان ایمپلنتکه معمولاً از پرسلن یا سایر مواد سرامیکیساخته شده است تا از ظاهر طبیعی دندانهای اطراف تقلید شود

چرا ایمپلنت دندان

بیمارانی که دندان ندارند و یا چندین دندان را از دست داده اند ، می توانند از قرار دادن ایمپلنت دندانبسیار بهره مند شوند. علاوه بر تأثیر منفی دندانهای گمشده بر حس اعتماد به نفس ، دندانهای از دست رفته همچنین می توانند در صورت عدم درمان طولانی مدت از بین رفته ، از جمله موارد زیر مواردی از مشکلات بهداشتی را ایجاد کنند:

         از بین رفتن فک: دندانهای از دست رفته بیش از مدت طولانی درمان نشده دلیل اصلی از بین رفتن فک است. دندان ها نقش بی نظیری در حمایت و تحریک فک دارند. اگر استخوان فک خیلی طولانی این حمایت و تحریک را دریافت نکند ، شروع به آتروفی خواهد کرد.

         جابجایی: هنگامی که یک یا چند دندان از دست رفته است ، جابجایی می تواند به میزان قابل توجهی تسریع شود و یک اثر دومینو ایجاد کند که بر کل نیش تأثیر بگذارد.

         مال اکلوژن: هنگامی که نیش بیمار به دلیل جابجایی به خطر بیفتد ، طیف وسیعی از مسائل مربوط به این مال اکلوژن ممکن است مانند TMJD ، از بین رفتن دندان های اضافی ، حساسیت دندان ها ، درد عضلات ، سردرد و موارد دیگر ایجاد شود.

         مشکل در خوردن غذا: بسته به جایی که دندان و دندان شما از دست رفته است ، ممکن است شما از داشتن بعضی از غذاها مشکل داشته باشید و یا نتوانستید از برخی غذاها لذت ببرید ، زیرا ممکن است توانایی جویدن مناسب شما کاهش یابد. این به نوبه خود می تواند منجر به مشکلات هضم مانند رفلاکس اسید شود.

         ظاهر سالخوردگی: با شروع به فتق شدن استخوان فک ، صورت شما می تواند شروع به غرق شدن و لرزیدن کند ، و باعث می شود پیرتر از شما ظاهر شود. ایمپلنت دندان در سنین بالا می تواند ظاهر افراد را جوانتر نشان دهد.

         مشکلات گفتاری: بیمارانی که دندان یا دندان از دست رفته خود دارند ، اغلب در تلفظ برخی از کلمات دچار مشکل می شوند ، همچنین ممکن است هنگام صحبت کردن دچار ضعف غیرقانونی ، سوت زدن یا دوغاب شوند. ایمپلنت تک دندان، ایمپلنت چند دندان و نیز ایمپلنت کل دهان در رفع این مشکلات کاربرد دارد.

امروزه مشکل طولانی بودن درمان ایمپلنت دندان، با روش ایمپلنت دندان بدون جراحی حل شده است. از این روش در بیمارانی که تراکم استخوانی بالایی دارند می تواند استفاده کرد.

https://www.rootdfw.com/dental-implants/