سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

ایمپلنت دندان

کاشت دندان از بین رفتن عواقب جدی در زندگی شما دارد و عملکردهای مهم دهان شما را تحت تأثیر قرار می دهد. حتی از دست دادن فقط یک دندان می تواند در توانایی شما در خوردن و صحبت کردن تأثیر بگذارد و همچنین بر سلامت کلی دهان شما تأثیر بگذارد. به طور سنتی ، بسته به وضعیت خاص شما ، تعویض دندان از دست رفته به معنای پل ، پروتزهای جزئی یا پروتزهای کامل است.

ایمپلنت دندان در سایزها، طول‌ها و انواع مختلفی وجود دارد. دکتر متخصص، با توجه به موقعیت دندان‌ها تصمیم می‌گیرد که کدام نوع از ایمپلنت برای بیمار مناسب می‌باشد. انواع مختلفی از ایمپلنت وجود دارد که آنها را قادر می سازد نیازهای متنوعی را برآورده کنیم:
• کاشت دندان های تک
• کاشت دندان های متعدد
• پروتزهای پشتیبانی شده را کاشت کنید

چگونگی قرارگرفتن ایمپلنت دندان

بر خلاف هر گزینه ترمیمی دیگر برای دندان های شما ، کاشت ها شامل یک عمل جراحی هستند. مشاوره قبل از عمل ، کاملاً با تصویربرداری دیجیتال ، به ما کمک می کند که برای قرارگیری مطلوب برای ایمپلنت شما برنامه ریزی کنیم. در محل جراحی بی حسی موضعی انجام می شود. سپس برش در بافت لثه شما قرار می دهیم تا استخوان را در معرض دید خود قرار دهیم. سوراخ ها در فک شما سوراخ می شوند و کاشت ها قرار می گیرند. لثه های شما در اطراف میله ها بسته شده و قسمت کوچکی از آن را در بالای لثه مشاهده می کنند.


مزایای کاشت دندان

برای کاشت دندان فواید زیادی وجود دارد:

  • دائمی. دندان های شما به طور دائم روی میله ها چسبانده می شوند و به گونه ای طراحی نشده اند که جدا شوند ، مگر در مواردی که به نگهداری نیاز دارند.
  • راحت به جای پشتیبانی از لثه (مانند پروتز دندان) ، دندانهای جایگزین شما توسط میله های تیتانیوم پشتیبانی می شوند.
  • آسان برای مراقبت. آنها می توانند (و باید!) درست مانند دندانهای طبیعی مسواک زده و نخ دندان شوند.
  • برخلاف پل ها دندانهای مجاور کاملاً دست نخورده باقی می مانند (دندانهای مجاور برای تاج آماده می شوند).
  • طبیعی تر به نظر برسید.
  • از آنجا که میله های تیتانیوم از ریشه دندان تقلید می کنند ، از بین رفتن استخوان که معمولاً با ریزش دندان همراه است ، متوقف می شود. هیچ شکل دیگری از جایگزینی دندان نمی تواند این فایده را ارائه دهد. فک شما قوی و سالم است و شما شکل صورت را حفظ می کنید.
  • از دیگر مزایای انواع ایمپلنت دندانمی‌توان به دوام و ماندگاری بیشتر آن نسبت به بریج دندان اشاره کرد اما از لحاظ هزینه نسبت به روش‌های دیگر گرانتر می‌باشد. اگر بیمار بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کند، این دندان‌ها می‌توانند تا آخر عمر برایشان کار کنند. به طور معمول طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به روش‌های دیگر درمانی بیشتر است و در صورت از دست رفتن دندان، امکان ترمیم و جایگزینی آن وجود دارد.

معایب ایمپلنت دندان

ایمپلنت در مقایسه با دیگر روش‌های درمانی شبیه به خود، تقریبا کمترین عوارض و معایب را دارد. با این وجود متناسب با جنس ایمپلنت، کیفیت آن و نحوه‌ی کار متخصص دندانپزشک این عوارض می‌تواند متغیر باشد. برخی از مهم‌ترین معایب ایمپلنت دندان عبارت اند از:

  • شکستن بدنه ایمپلنت: احتمال شکستن بدنه‌ی ایمپلنت بسیار ضعیف است اما غیرممکن نیست. در صورتی که فشار شدیدی به ایمپلنت وارد شود ممکن است بشکند. اگر ایمپلنت دچار شکستگی شود، امکان اصلاح آن وجود ندارد.   
  • لق شدن و افتادن روکش ایمپلنت: با وجودی که امکان حرکت دندان ایمپلنتی وجود ندارد، اما اگر فشار‌های شدیدی به بخش‌هایی از ایمپلنت وارد شود ممکن است روکش ایمپلنت بیفتد. در صورت بروز چنین مشکلی حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
  • عفونت ایمپلنت: مواردی که باعث عفونت ایمپلنت شود بسیار نادر است. با این حال بین بیماران این اصطلاح به اشتباه رایج شده است. در مواردی که کاشت ایمپلنت به درستی صورت نگیرد و دندان ایمپلنتی کاملا به استخوان جوش نخورد، ممکن است دندانپزشک دندان را جدا کند. در برخی موارد بیماران فکر می‌کنند که چون دندان ایمپلنتی عفونت کرده است، آن را خارج کرده‌اند که این باوری اشتباه است.
  • شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت: همانطور که قبلا گفته شد، وارد شدن فشار زیاد به ایمپلنت ممکن است باعث بروز مشکلاتی مثل افتادن روکش ایمپلنت شود. این فشار حتی ممکن است به شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت نیز کمک کند. این فشارها اغلب به دلیل مشکل دندان قروچه و حتی رفتن موادغذایی بسیار سخت یا رفتن سنگ زیر دندان است.

ایمپلنت دندان کوتاه

ایمپلنت های مینی دندان (MDI  )چهره قرار دادن ایمپلنت را تغییر داده اند. بر خلاف قرار دادن کامل کاشت در جایی که مراجعه به چندین دندان نیاز است ، MDI نیاز به جراحی را برطرف می کند. توسعه MDI های طولانی مدت اکنون به دندانپزشک این امکان را می دهد که لنگرها را در طی یک درمان غیر تهاجمی در فک قرار دهد. متداول ترین کاربرد برای MDI ، تثبیت پروتزها و اوردنچرها است. MDI ها پروتز دندان را کاملاً لنگر انداختند ، به این معنی که دیگر نیازی به رنج بردن از پروتزهای نادرست و نادرست نیست.

MDI برای از بین بردن پیوند استخوان و تسریع در درمان طراحی شده است. کاشت کامل نیاز به پیوند استخوان قابل توجهی و دوره بهبودی دارد. دوره نهفته به لنگر ایمپلنتاجازه می دهد تا به درستی خود را در استخوان فک جاسازی کند. اندازه کوچکتر MDI به این معنی است که هیچ دوره ریکاوری لازم نیست و پروتز در همان روز قابل نصب است.

پیکربندی مینی ایمپلنت دندان چیست؟

MDI یک کاشت دندانه کوچک است (شبیه به پیچ) که برای عمل به جای ریشه طبیعی دندان طراحی شده است. MDI معمولاً از تیتانیوم ساخته می شود و یا با فسفات کلسیم اسپری می شود ، یا حاوی آن در طول قسمت پیچ است. طراحی و ساختار MDI باعث بهبود سریع و نتایج ماندگار می شود. قسمت سر کاشت بسیار شبیه توپ است. این توپ کاملاً در مکانیسم نگهدارنده جای می گیرد و این ساختارها در کنار هم ، پروتزها را در سطح مشخصی نگه می دارند. پروتزها به راحتی روی بافت لثه می نشینند و قادر به تحمل مقادیر قابل توجهی از فشار و نیروی طبیعی هستند.

مزایای قرارگیری MDI چیست؟

MDIبرای افرادی که تمایلی به جراحی تهاجمی دندان و برای افراد دارای پروتز ندارند ، یک نوآوری واقعی است. یکی از مزیت های مهم MDI نسبت به کاشت کامل این است که آنها یک انتخاب درمانی مناسب برای بیمارانی که ریزش استخوان گسترده را تجربه کرده اند ارائه می دهند. بسته به کیفیت و چگالی استخوان فک موجود در محل کاشت ، ممکن است چهار مورد از این مینی کاشت ها در یک زمان کاشته شود. بر خلاف کاشت کامل ، MDI نیازی به جراحی تهاجمی ندارد ، که MDI ها را به گزینه ای نرم تر تبدیل می کند. MDI همچنین هزینه را به حداقل می رساند. ایمپلنت های اندازه کامل می توانند گران باشند ، به خصوص در صورت نیاز به مراجعه های زیاد. رایج ترین استفاده برای MDI تثبیت پروتز پایین است ، اما می توان آنها را در هر جای دهان قرار داد.

در اینجا برخی از مزایای دیگر مرتبط با MDI وجود دارد:

  • نفس بهتر است.
  •  گفتار واضح تر.
  • راحت تر جویدن و گاز گرفتن.
  • تمیز کردن راحت تر
  • دندان مصنوعی محکم تر.
  • میزان موفقیت بالا. ناراحتی کمتر
  • بدون برش و بخیه وجود ندارد.
  • نیازی به چسب یا مواد پیوند دهنده کثیف نیست.
  • هیچ غذایی پوسیده ای در زیر دندان وجود ندارد.
  • بدون لغزش ، لرزش و ناراحتی.
  • نتایج دائمی.
  • زمان درمان سریع
  • کاهش هزینه ها

ایمپلنت های کوچک دندان چگونه قرار می گیرد؟

کل روش قرار دادن کاشت مینی دندان تقریباً یک ساعت طول می کشد. بطور کلی در مورد کاشت فک پایین ، چهار MDI حدود 5 میلی متر از هم قرار می گیرند. قبل از قرار دادن MDI ، دندانپزشک از ابزارهای تشخیصی و برنامه ریزی زیادی استفاده می کند تا مکان بهینه برای کاشت آنها پیدا کند.

در اینجا مختصری از روش قرارگیری MDI آورده شده است:

    بیهوشی ملایم انجام می شود.

    یک سوراخ کوچک در ناحیه استخوان فک حفر شده است تا هر MDI را قرار دهد.

    هر کاشت در جای خود پیچ ??خورده و با آچار بالدار محکم می شود.

    در آخر ، از آچار آچار برای تثبیت کامل MDI استفاده می شود.

    دندان مصنوعی در برابر مینی ایمپلنت هااندازه گیری می شود و علائمی ساخته می شود که نشان می دهد MDI در کجا جای می گیرد.

   دندان مصنوعی به آزمایشگاه فرستاده می شود تا سوراخ های حفر شده برای قرار گرفتن در معرض MDI ها انجام شود.

پس از اصلاح کامل پروتز ، می توان آنرا به MDI زد. حلقه لاستیکی O روی هر MDI به محل مشخص شده روی پروتز می چسبد ، و سپس دندان مصنوعی بر روی لثه قرار می گیرد. MDI پروتز را به راحتی در یک روش مناسب برای یک عمر نگه می دارد.

تقریباً در همه موارد ، هیچگونه بخیه لازم نیست و هیچ ناراحتی واقعی بعد از عمل احساس نمی شود. پس از اتمام مراحل قرارگیری دندان ، می توان از خواب سبک از سر گرفت. پروتز را می توان در صورت تمایل برداشته و تمیز کرد. MDI زیبایی طبیعی لبخند را تقویت کرده و عملکرد کامل دندان ها را باز می گرداند.


دیگر مطالب مفید وبلاگ

  • بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟
  • روشهای از بین بردن ایمپلنت ناموفق
  • بریج بهتر است یا ایمپلنت
  • مزایا و معایب کاشت ایمپلنت





منبع مقاله

https://www.raptou.com/p/dentist-Columbus-OH-Dental-Implants-p32479.asp