سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

قیمت ایمپلنت دندان

خیلی ها عقیده بر این دارند که ایمپلنت دندان نسبت به سیر درمان های دندانپزشکی بسیار گران تر است ، اما در واقع اینطور نیست . دندانی که از دست رفته جایگزین کردن دندان از رویاهای بشر بوده و بکار گیری انواع بریج یا دندان مصنوعی یا ترفند های دیگر در راستای برگرداندن دندان به انسان با مشکلاتی همراه است و بعضا با شکست مواجه میشوند اما انواع ایمپلنت دندان طی یک فرایند جراحی و بعد رومش ، دندانی کاملا طبیعی به بیمار تقدیم میکند . ایمپلنت دندان یک هدیه برای بشر است . این موضوع را جدی بگیرید .  

هزینه یک واحد ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می شود ؟

در روش انجام ایمپلنت دندان ، اول از هر چیزی ،پیچی که داخل فک بکار گرفته میشود فیکسچر است . اینکه از چه شرکتی و چه کشوری است موضوع بسیار مهمی است اما اینکه صرفا فرانسوری یا سوئیسی باشد کفایت نمیکند ، زیر در هر کشور رده های مختلفی از کیفیت ارائه میشود .

دوم قطعات و پیچ های ریزی است که در پروسه ی روکش ایمپلنت استفاده میشود و خیلی خیلی مهم هستند.این اجزا از دید پنهون هستند اما کیفیت نهایی ایمپلنت خیلی به وجود با کیفیت این اجزا وابسته است.و متاسفانه در مورد ایمپلنت های ارزان قیمت این موارد کاهش هزینه است .

مورد بعدی روکشی است که بر روی فیکسچر میشینه .

و در کل جراحی ایمپلنت و پروسه ی پروتزش ، که ظرافت و مهارت خاصی نیاز دارد . و در صوت انجام صحیح ایمپلنت، عوارض ایمپلنت دندان کمتر از سایر روشهای کاشت دندان می باشد.

در کل ارزش دندان های  شما خیلی زیاد است .این مورد را همیشه مد نظر داشته باشید و با پیشگیری و مراقبت از دندان های طبیعی  کاری کنید کار به جاهای باریک و ایمپلنت نرسد . به طور کلی طول درمان ایمپلنت دندان بین 3 تا 6 ماه است.

مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت

در اینجا به برخی نکات مفید که برای بالا بردن میزان موفقیت درمان ایمپلنت دندان موثر است اشاره می کنیم : مراقبت از ایمپلنت به دقت بیشتری نسبت به  مراقبت از انواع کامپوزیت دندان و لمینت نیاز دارد.

1- پس از کاشت ایمپلنت به مدت یک روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری نمائید.

2- شستن دهان تا 8 ساعت بعد از عمل جراحی توصیه نمی شود.

3- بهتر است روز بعد از جراحی، از دهان شویه استفاده گردد و بهترین محلول برای شستشوی دهان محلول کلرهگزیدین روزی 3 مرتبه می باشد و پس از آن هر روز ، روزی یک مرتبه. ولی شستشو با نرمال سالین تا زمان کشیدن بخیه روزانه چند مرتبه انجام شود.

4- آب دهان خود را قورت دهید و آن را به بیرون تخلیه نکنید.مکیدن و تف کردن باعث تشدید خونریزی میشود.سایر روشها  مراقبت از ایمپلنت، درست همانند مراقبت از دندان های طبیعی است. دیگر روشهای دندانپزشکی مانند کامپوزیت ونیر و لمینت دندان نیز همانند دندان های طبیعی مراقبت می شوند.

5- تورم بعد از جراحی معمولی است. تورم تا 72 ساعت پس از جراحی افزایش می یابد و پس از آن به تدریج کاهش می یابد و در پایان هفته اول معمولا از بین می رود. جهت کاهش تورم استفاده از کمپرس یخ پس از اتمام جراحی توصیه می شود. یخ را به مدت 10 دقیقه در محل مورد نظر قرار داده و سپس 5 دقیقه به بافت استراحت دهید. این عمل را 4 تا 5 ساعت ادامه دهید. همچنین جهت کاهش تورم بعد از جراحی بالاتر نگه داشتن سر نسبت به بدن در هنگام خواب توصیه می شود.

6- ایجاد کبودی و بی حسی در اطراف لب و ترشح خونابه پس از جراحی طبیعی است. با دیدن این موارد نگران نشوید و همچنین ممکن است دهان شما پس از جراحی تا چند روز اول به میزان قبل باز نشود . عدم مراقبت از ایمپلنت می تواند نارسائی ایمپلنت دندان را در پی داشته باشد.

https://www.eonclinics.com/blog/dental-implant-treatment-timeline