سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

 

عوارض خالی بودن دندان از دست رفته

تحلیل ستخوان فک یکی از مشکلات شایعی است که در صورت  خالی بودن دندان از دست رفته بوجود می آید. در واقع زمانی که شما دندان دارید، فشاری که دندان ها به  فک وارد می کنند باعث  بازسازی استخوان فک می شوند. بنابراین زمانی که دندان از دست می رود، استخوان پیرامون دندان تحریک نمی شود و در نهایت استخوان فک بازجذب شده و کوچک می شود.

از دست رفتن دندان ها می تواند سبب ایجاد چهره ای ناخوشایند، پیر و فرسوده شده و زیبایی چهره را از بین می برد. از سوی دیگر پوست اطراف دهان نیز چروکیده می شوند و چهره شما زشت تر می شود.

خالی بودن جای دندان از دست رفته باعث می شود تا فرد به هنگام خوردن و جویدن غذا دچار مشکل شده و نتواند به درستی غذاهایی همچون آجیل، گوشت و سیب و موادی از این دست را بخورد. بنابراین اگر دندان جدیدی جایگزین دندان های از دست رفته نشود می تواند فرد را دچار سوء تغذیه و دیگر مشکلات نماید.

افتادن دندان ها بخصوص دندان های جلویی، سبب از دست رفتن اعتماد به نفس می شود. این دسته از افراد به هنگام صحبت کردن، خندیدن و غذا خوردن در جمع احساس خجالت می کنند.

دریافت ایمپلنت دندان چیزی بیش از چسباندن دندان های مصنوعی در دهان شماست. ایمپلنت نوعی درمان دندانپزشکی است که به جراحی نیاز دارد. اگر با دنیای دندانپزشکی آشنا نیستید ، ممکن است در مورد روش انجام ایمپلنت دندان اطلاعات نداشته باشید در این مطلب مراحل انجام ایمپلنت دندان به طور کامل شرح داده شده است.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

احساس درد و ناراحتی بعد از ایمپلنت دندان برحسب گستردگی جراحی معمولی است. اگر دندانپزشک شما بعد از عمل برای شما مسکن تجویز نکرد یعنی میزان درد و ناراحتی شما کم خواهد بود. زمانی که احساس ناراحتی و درد بعد از ایمپلنت دندان کردید میتوانید از ایبوپروفن یا تینول استفاده کنید. بعد از 3 تا 5 ساعت بعد از ایمپلنت دندان بی حسی از بین میرود و احساس ناراحتی خواهید کرد. پس بهتر است قبل از اینکه بی حسی از بین برود از غذای نرم و دوز اول داروی تجویزی پزشک که ضد درد است مصرف کنید. در حین انجام ایمپلنت ممکن است کمی درد احساس کنید که این درد طبیعی بوده و معمولا بین 6 تا 10 روز پس از جراحی ادامه دارد که می‌توانید با تجویز دندانپزشک خود از داروهای مسکن استفاده کنید. همچنین اگر تورم در دهان و لثه‌ خود احساس کردید بعد از گذشت 3 الی 5 روز کاهش و بهبود می‌یابد.

فواید ایمپلنت دندان:

    بعد از، از دست دادن دندان حتما باید سریعا جایگزینی برای دندان از دست رفته گذاشته شود تا مشکلاتی مثل کج شدن دندان‌های اطراف و عدم خوب جویدن غذا پیش نیاید. یکی از مزایای ایمپلنت این است که بلافاصله بعد از، از دست دادن دندان می‌توان از این روش برای جایگزین کردن آن استفاده کرد.
    ایمپلنت دندان می‌تواند اعتماد به نفس از دست رفته‌ی فرد را به او بازگرداند، زیرا ظاهری شبیه به دندان طبیعی دارد.
    با کاشت دندان به روش ایمپلنت می‌توان از مشکلاتی مثل تحلیل رفتن استخوان‌ها و فک جلوگیری کرد.
    ایمپلنت دندان سلامت دندان‌های مجاور را تضمین می‌کند و به لثه‌ها نیز آسیبی نمی‌رساند.
    امکان تجمع پلاک و باکتری در اطراف دندان مصنوعی بسیار بیشتر از دندان ایمپلنت شده می‌باشد. رعایت موارد بهداشتی در خصوص دندان ایمپلنتی بسیار ساده‌تر از روش‌های دیگر است. بنابراین احتمال پوسیدگی دندان و عفونت و التهاب لثه را به حداقل میزان ممکن می‌رساند.
    با گذاشتن دندان مصنوعی، تلفظ برخی از حروف مشکل می‌شود و ممکن است روی تکلم فرد تاثیر بگذارد. اما ایمپلنت هیچگونه تاثیری روی تلفظ بیمار نخواهد داشت.
    برخی از بیماران به دلیل ظاهر مصنوعی روکش یا دندان مصنوعی، از انجام درمان فرار می‌کنند. با استفاده از ایمپلنت، دندانپزشک قادر است دندانی با ظاهری کاملا شبیه به دندان طبیعی برای بیمار بگذارد. این مزیت باعث می‌شود افرادی که با ظاهر سایر روش‌های درمانی مشکل دارند، به راحتی از ایمپلنت برای جایگزین دندان از دست رفته‌ی خود استفاده کنند.
    دندان ایمپلنتی بسیار شبیه به دندان‌های طبیعی می‌باشند، بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار راحت‌تر از روش‌های دیگر است.
    دندان ایمپلنتی کاملا به استخوان فک متصل است و در آن ریشه دارد، بنابراین احتمال حرکت و تغییر حالت آن وجود ندارد و بیمار می‌تواند بدون نگرانی برای درمان این روش را انتخاب کند.
    ایمپلنت، تنها راه درمان دائمی برای جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌باشد. دیگر روش‌های درمانی دارای طول عمر محدودی هستند و بعد از چند سال باید تعویض شوند.