سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

مزیت ارتودنسی نامرئی متحرک

الاینرهای کریستالی شفاف در هنگام استفاده آسیب نمی بینند. ظاهری شفاف و گزینه متحرک بودن این دستگاه ارزش زیبایی این دستگاه را بالا می برد. زمان کمتری برای ویزیت می گذارید. مثل براکت های سنتی هیچ آسیب یا سایشی از بابت سیم و براکت وجود ندارد. ردیف های الاینر با مواد نرم و پلیمری پزشکی ساخته می شوند بنابراین راحت هستند. بیمار می تواند دستگاه را هنگام خوردن و مسواک زدن بردارد، بنابراین می تواند بهداشت دهان و دندان را به خوبی حفظ کند.

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که توسط متخصص ارتودنسی انجام میشود، که دندان ها و فک هایی را که در جای نامناسبی قرار می گیرند اصلاح می کند. دندان هایی که در جایگاه نامناسبی قرار می گیرند و شکل نامتعارفی دارند مشکلات بهداشتی مختلفی ایجاد می کنند. تمیز نگه داشتن دندان ها سخت تر می شود. بیماری که دندان های نامرتبی دارد در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال قرار دارد. این وضعیت به دندان هایی که مسئول جویدن غذا هستند فشار بیشتری وارد می کند و متعاقبا در طولانی مدت عوارض مختلفی به جا می گذارد از جمله:

پوسیدگی دندانها
مشکلات لثه ای
خوب جویده نشدن دندانها و مشکلات گوارشی
سردرد
مشکلات TMJ
احساس درد درگردن، شانه و پشت
همچنین دندان های کج و نامرتب به زیبایی ظاهر شخص آسیب می زند.

معایب ارتودنسی نامرئی:

    هزینه‌ی بالا: یکی از بزرگترین مشکلات این روش، هزینه‌ی بالای آن نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی می‌باشد.
    نیاز به گذاشتن آنها 22 ساعت در روز: ارتودنسی نامرئی باید حداقل 22 ساعت در روز روی دندان‌ها قرار بگیرد. برای مثال، شما فرض کنید که آنها را برای خوردن و یا انجام امور بهداشتی دهان و دندان خارج کنید، بعد از آن اگر می‌خواهید به مهمونی یا جاهایی از این قبیل بروید باید آنها را مجددا روی دندان‌ها قرار دهید.
    متعلقات: امروزه استفاده از وسایل وابسته به ارتودنسی نامرئی بیشتر و بیشتر شده است که این قضیه آزاردهنده است. این ضمیمه‌ها معمولا، همانند براکت‌های ارتودنسی‌های استاندارد دیگر باعث برآمدگی‌هایی در مینای ارتودنسی نامرئی می‌شود که به دندان‌ها متصل می‌شود و سبب دیده شدن بیشتر ارتودنسی در دهان می‌شوند. این ضمایم به این دلیل به آن متصل می‌شوند که فشار بیشتری را به دندان‌ها وارد کند و در نتیجه دندان‌ها در مدت زمان کمتری اصلاح و در محل دقیق خود قرار می‌گیرند.
    احساس درد و ناراحتی در دندان‌ها: وقتی برای اولین بار ارتودنسی نامرئی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و یا می‌خواهید آنها را عوض کرده و ست جدید از الاینرها را نصب کنید ممکن است احساس ناراحتی و درد داشته باشید. اگرچه دندانپزشک این درد را ناشی از فشار وارده شده هنگام تنظیم کردن ست جدید ارتودنسی نامرئی می‌داند. شما می‌توانید تا زمانی که به این درد عادت کنید با تجویز دندانپزشک مربوطه از داروهای مسکن استفاده کنید.