سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

دندونایی که افتادن و جاشون خالی شده رو چطوری جایگزین کنیم؟

• ایمپلنت دندان، موثر، زیبا و ماندگار
از نظر متخصصان دندانپزشکی و اغلب کسانی که این عمل را انجام داده اند ، بهترین جایگزین دندان کشیده شده کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ها به طرز عجیبی قوی، متسحکم و شبیه به دندان های شما عمل میکنند. از طرف دیگر تاج هایی بسیار زیبا و مقاوم دارند که کاملا شبیه دندان های طبیعی شما هستند. خوردن، آشامیدن، تکلم و ادای کلمات با این ایمپلنت ها دقیقا مشابه کسی است که تمام دندان هایش طبیعی است. ایمپلنت ها از هر لحاظ بی نقص هستند و یکی از معتبرترین گزینه ها جایگزین دندان افتاده محسوب می شوند.

• بریج دندان یا پل دندانپزشکی
اگر یک یا دو دندان که کنار هم هستند را از دست داده اید انتخاب بریج دندان بهترین گزینه برای پر کردن جای خالیشان است. پل دندانی یکی از انواع روش جایگزین دندان کشیده شده و شامل یک یا چند دندان مصنوعی به هم متصل شده است که می‌تواند با اتصال به دندان های مجاور، جایگزین خوبی برای دندان های از دست رفته باشد. استفاده از این بریج ها میتواند دائمی باشد و نتایج نیز نسبتا طبیعی هستنند.

• پروتز موقت
پروتزهای موقت دندانپزشکی یک روش جایگزین دندان به صورت موقت و در کوتاه مدت هستند. این پروتزها وزن کمی دارند، قیمت پایینی دارند اما صرفا فقط برای پر کردن دندان استفاده میشوند و نمیتوانند در نقش دندان ظاهر شوند. از این پروتزها نمی‌توان به صورت دائمی استفاده کرد.‌

• پروتز متحرک کامل و پارسیل دندان
پروتزهای متحرک و کامل، پروتزهایی با قابلت جابجایی هستند که از انواع روش جایگزین دندان کشیده شده محسوب میشوند. پروتز کامل دندان به طور مستقیم روی لثه های بیمار قرار میگیرد، در حالی که پروتزهای پارسیل ممکن است با کمک یک نگهدارنده فلزی به سایر دندان ها متصل شوند. در اصطلاح عامیانه به این پروتزها دندان مصنوعی می‌گویند.‌‌

آیا نیاز به جایگزینی ایمپلنت دندان قدیمی دارم؟

ممکن است شما هرگز نیازی به تعویض ایمپلنت دندان خود نداشته باشید تا زمانی که از بین نرود، عفونت ایجاد شود یا به نوعی آسیب دیده باشد. برای مراقبت بهینه، شما باید هر شش ماه یکبار برای معاینه منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید و از سالم بودن و عملکرد طبیعی کاشت دندان خود اطمینان حاصل کنید. علاوه براین موفقیت ایمپلنت دندان، بسیار وابسته به مهارت و تجربه متخصص ایمپلنت دندان می باشد. توصیه می شود حتما یک متخصص ایمپلنت دندان را به جای دندانپزشک عمومی برای قراردادن ایمپلنت دندان خود در نظر بگیرید. یک متخصص ایمپلنت دندان، علاوه بر مهارت در زمینه قرار دادن ایمپلنت دندان، در زمینه درمان بیماری های لثه، لیفت سینوس و پیوند استخوان نیز به اندازه کافی توانایی دارد. شما می توانید قرار دادن تاج دندان را به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی بسپارید ولی در مورد کاشت ایمپلنت بهتر است به یک متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید.

جایگزین های ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان: با این که ایمپلنت های دندانی یک درمان دندانپزشکی ترمیم کننده برای بیمارانی هستند که دندان هایشان را از دست داده اند، اما مناسب همه نیستند. ممکن است بیماران به دلایل مختلف، قادر به دریافت ایمپلنت های دندانی نباشند مثلا اینکه استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت ها نداشته باشند. در موارد دیگر، ممکن است بیماران به سادگی بخواهند از روش های طولانی ایمپلنت دندان اجتناب کنند.

خوشبختانه تعدادی از گزینه های ایمپلنت دندانی وجود دارد که بیماران می توانند به آن مراجعه کنند. این گزینه های درمانی هم سلامت و هم ظاهر لبخند را بازمی گردانند. یک دندانپزشک واجد شرایط می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که کدام درمان برای شما مناسب است. در ضمن، در مورد برخی از گزینه های جایگزین در دسترس بیشتر اطلاعات کسب کنید.

دندان مصنوعی های قابل برداشت سنتی یک جایگزین مناسب برای پروتزهایی که با ایمپلنت ساپورت می شوند هستند.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان بر اساس عوامل زیادی متفاوت خواهد بود و یکی از تأثیرگذارترین آنها دندانپزشکی است که  اینکار را انجام می دهد. مبلغی که دندانپزشکان شارژ می کنند به مواردی مانند مکانی که در آن قرار دارند بستگی دارد ، چقدر دفتر بزرگ است ، چه تعداد پرسنل آن را اداره می کند ، چه نوع تجهیزات تخصصی و فناوری خاصی دارند و موارد دیگر. به این ترتیب ، یک دندانپزشک ممکن است برای یک روش واحد یک قیمت را محاسبه کند و دیگری برای همان روش، قیمت را دوبرابر کند بنابراین وقتی صحبت از ایمپلنت ارزان یا ایمپلنت اقساطی میشود همیشه منظور افت کیفیت کار نیست.