سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

طول عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟
معمولاً طول عمر کامپوزیت دندان بین 7 تا 10 سال خواهد بود، البته کامپوزیت دندان درست مثل دندان‌های معمولی ممکن است در اثر جویدن یا ضربه خوردن، دچار لب پریدگی یا شکستگی شوند.
اما اگر کامپوزیت ونیر به هر دلیلی آسیب ببیند، متخصصان دندانپزشکی زیبایی آن را ترمیم و جایگزین می‌کنند؛ پس نگرانی بابت آسیب دندان‌های خود نداشته باشید.
چگونه دوام کامپوزیت را افزایش دهیم؟
برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان باید از فشار آوردن بالا به دندان جلوگیری نمایید، همچنین استفاده نادرست از خلال‌دندان یا نخ دندان، می‌تواند کامپوزیت را از سطح دندان جدا کند؛ پس دقت داشته باشید با استفاده درست از نخ دندان و مسواک می‌توانید دوام کامپوزیت دندان را افزایش دهید.
قیمت کامپوزیت دندان چقدر است؟
قیمت کامپوزیت دندان می‌تواند بسته به هر فرد متفاوت باشد، بنابراین بسیار مهم است که قبل از شروع در مورد هزینه و گزینه‌های درمان با متخصص دندانپزشک خود صحبت کنید تا از قیمت کامپوزیت دندان نسبت به نیاز خود مطلع شوید.
البته دقت داشته باشید قیمت‌گذاری کامپوزیت دندان به چند مورد مهم هم بستگی دارد.
عوامل مؤثر بر قیمت کامپوزیت دندان
?    برند و کشور سازنده کامپوزیت
?    تعداد واحد کامپوزیت
?    دستمزد دندانپزشک
?    موارد جانبی شامل نیاز به درمان پوسیدگی‌های دندانی، نیاز به درمان ارتودنسی، برداشتن روکش یا کامپوزیت‌های قبلی و...
?    و...
کامپوزیت‌ ارزان و گران‌قیمت چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟
یکی از مهم‌ترین تفاوت کامپوزیت‌های ارزان و گران‌قیمت در طول عمر و ماندگاری آن‌ها است؛ ازاین‌رو کامپوزیت‌های باکیفیت بیشتر، قیمت بالاتری دارند و در عوض مدت‌زمان بیشتری در دهان باقی می‌ماند. البته ماندگاری کامپوزیت به موارد دیگری نیز بستگی دارد که عبارت‌اند از:
?    نیاز به ترمیم و یا عدم ترمیم
?    تخصص، تجربه و مهارت دندانپزشک
?    رعایت نکات مراقبتی بعد از نصب کامپوزیت
?    مقاومت برند کامپوزیت در برابر تغییر رنگ و ساییدگی
?    و...