سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

مزایای استفاده از لمینت بدون تراش

لمینت دندان بدون تراش هم مانند هر چیز دیگری مزایا و معایبی درون خود دارد.

در واقع برای هر شخصی که قصد استفاده از لمینت را دارد، آشنا شدن با مزایای استفاده از لمینت واجب است؛ زیرا افراد برای انتخاب صحیح باید فاکتورهای مناسبی را در نظر بگیرند تا با یک انتخاب اصولی بعد‌ها دچار پشیمانی نشوند.

از مهمترین مزایای استفاده از لمینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

-           ایجاد ظاهری مناسب برای دندان‌ها: دندان‌های افراد ممکن است نواقصی همچون تغییر رنگ، کجی، پریدگی، ترک خوردگی و امثال آن را داشته باشد که استفاده از لمینت این نواقص را برطرف کرده و ظاهری زیبا به دندان‌ها می‌بخشد.

 

-           زمان مناسب: در مقایسه با سایر روش‌های اصلاحی دندان، استفاده از لمینت زمان کمتری برده و پزشک متخصص در زمان مناسبی لمینت روی دندان‌ها را می‌سازد؛ حتی گاهی ممکن است پزشک از قالب‌های دیجیتالی استفاده کرده و بعد از ساخت، لمینت را روی دندان‌های شخص نصب کند که این روش هم خیلی به صرفه است.

 

-           نصب آسان: در استفاده از لمینت دندان، ساختار دندان ها حفظ شده و صرفا نیاز به یک تراشیدگی جزئی است؛ همین امر باعث می‌شود به آسانی نصب شده و نیاز به طی مراحل دشواری جهت نصب آن نباشد.

 

-           استفاده نکردن از ماده بی حسی: با توجه به اینکه در استفاده از لمینت، مینای دندان از بین نرفته و تراش بسیار جزئی در سطح دندان اتفاق می‌افتد در نتیجه نیاز به ماده بی حسی نمی‌باشد؛ زیرا بیمار هیچ گونه درد و رنجی را در حین لمینت تجربه نخواهد کرد در‌نتیجه بدون استفاده از ماده بی حسی قابل نصب می‌باشد.

 

-           ماندگاری بالا: استفاده از لمینت ماندگاری بسیار بالایی دارد و حدود 7 سال و حتی در برخی موارد بیشتر از 10 سال آسیب نمی‌بیند؛ به همین ترتیب به مدت طولانی دندان‌هایی زیبا به افراد هدیه می‌دهد.

لازم به ذکر ست که این روش با توجه به ماندگاری بالایی که دارد در مقایسه با سایر روش‌ها انتخاب بهتری به حساب می‌آید.

 

سخن پایانی

 

همانگونه که گفته شد استفاده از لمینت دندان بدون تراش (امروزه "اصطلاحا" بدون تراش نامیده می‌شود) نیاز به یک تراشیدگی بسیار جزئی دارد که اصلا نگران کننده نیست؛ زیرا به حدی کم و جزئی می‌باشد که حتی در بین دندانپزشکان و متخصصان هم از واژه تراش استفاده نمی‌شود.

پس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی که نواقص و ناهنجاری‌هایی در سطح دندان‌های خود دارند و از طرفی نیز قصد دارند ظاهری زیبا به دندان‌های خود هدیه دهند، لمینت بدون تراش است. چرا‌که این روش علاوه بر تراش نخوردن دندان، مزایایی چون ماندگاری بالا، نصب آسان، ترمیم دندان‌ها در مدت زمان کم و … را نیز به همراه دارد.