سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

اصلاح کجی دندان با لمینت

اگر زیبای لبخند شما به خاطر میزان اندکی از کجی دندان‌ها کاهش پیدا کرده است، می‌توانید از اصلاح کجی دندان با لمینت کمک بگیرید. این کاورهای جادویی فرم ظاهری دندان شما را زیباتر کرده و با هدیه دادن یک لبخند زیبا، اعتمادبه‌نفس شما را بیشتر می‌کند.

باید توجه کنید اگر چیدمان دندانه‌ای شما بیش‌ازحد نامرتب است، استفاده از لمینت نمی‌تواند درمان واقعی برای آن باشد. روی هم قرار گرفتن دندان‌ها عواقب بی‌شماری در پی دارد که حتماً باید با ارتودنسی رفع شود.

تشخیص به کار بردن لمینتهای سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند بر عهده دندان‌پزشک است. زیرا تنها یک متخصص توانمند می‌تواند لمینت را روی دندانه‌ای کج طوری سوار کند که نتیجه مطلوبی حاصل شود. مخصوصاً اگر دندانه‌ای نیش ناموزون باشند.

اگر کجی دندانه‌ای شما بیش‌ازحد نرمال است؛ برای پیشگیری از پوسیدگی و بوی بد دهان بهتر است ابتدا با استفاده از ارتودنسی آن‌ها را سر جای خود منظم کنید و سپس برای رفع نواقص جزئی، سراغ اصلاح کجی دندان با لمینت بروید.

برای بهره بردن از لمینت محدودیت سنی وجود ندارد. اما در نظر داشته باشید این روکش‌ها هرچند سال یک‌بار نیاز به ترمیم دارند. با توجه به اینکه هر بار برای محکم کردن روکش‌های لمینت لازم است مقدار جزئی از دندان فرد تراشیده شود این روش برای افراد کم سن توصیه نمی‌گردد.

مزیت‌های اصلاح کجی دندان با لمینت عبارت‌اند از:

·       مقاومت بالا

·       بدون نیاز به بی‌حسی

·       رسیدن به نتیجه مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن

·       رنگ‌پذیری و لک شدن کمتر لمینتهای سرامیکی نسبت به سایر روش‌ها

·       استفاده از رنگ متناسب با دندان فرد و طبیعی جلوه کردن لمینتها

·       افزایش اعتمادبه‌نفس و زیبایی لبخند

دقت کنید بعد از لمینت، باید بیشتر از قبل مراقب دندان‌های خود باشید و از خوردن خوراکی‌های سفتی که احتمال آسیب به لمینت را افزایش می‌دهند جدا خودداری کنید. زیرا در صورت ایجاد ترک یا شکستگی مجبور به ترمیم یا تعویض آن خواهید بود.

 
    آیا لمینت به دندان آسیب می‌رساند؟

در جواب این پرسش باید گفت که هیچ کدام از انواع لمینت دندان، به دندان و مینای دندان آسیبی نمی‌رسانند. به خصوص لمینت بدون تراش دندان که احتمال آسیب دیدگی دندان‌ها، تقریبا صفر است.

 لمینت یا کامپوزیت ونیر؟

در حالیکه خیلی از همکارانم اعتقاد خاصی به کامپوزیت دارند و انرا درمان محافظه کارانه مناسبی می دانند، اما گروهی دیگر هم لمینت را به عنوان درمان استاندارد می شناسند و ترجیح انها لمینت است. اما من به شخصه تعصب خاصی روی هیچ کدام ندارم و هر دو درمان رو دارای ویژگیهای منحصر و خاص خودشون می دونم و در واقع تصمیم خودم رو بر اساس شرایط دندانها و توقع بیمار می گیرم. از یکسو کامپوزیت ونیر یک درمان بسیار محافظه کارانه با کمترین میزان تراش دندانها است و در عین حال سریع و کم هزینه و از طرفی لمینت دندان یک درمان با ماندگاری بالا و استحکام عالی و کمترین میزان تغییر رنگ است اما با هزینه بیشتر و دوره درمان طولانی تر...

در واقع اگر شرایط سنی بیمار و‌ وضعیت دندانها طوری باشد که اولویت کمترین دستکاری روی دندانها باشد ، من کامپوزیت ونیر رو ترجیح می دهم ولی اگر مشکلات دندانی و شرایط بیمار ، بگونه ای باشد که استحکام بالا اهمیت بیشتری داشته باشد ، مسلما لمینت انتخاب اصلی است.