سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

عوارض انجام ایمپلنت

مشکلات رایج در مورد ایمپلنت دندان و نحوه درمان آنها.اکثر کاشت ها موفقیت آمیز هستند. بعضی اوقات مشکلات ایمپلنت دندان ایجاد می شود.


برای اینکه ایمپلنت به درستی چسبیده باشد ، باید توسط لثه ها و استخوان های سالم احاطه شود. بسیاری از عوامل می توانند توانایی ایمپلنت در چسبیدن به استخوان را تحت تأثیر قرار دهند.

به عنوان مثال ، ایمپلنت بعد از عمل می تواند در طول روند بهبودی شل شود. وقتی این اتفاق بیفتد ، معمولاً درد و عفونت وجود ندارد. ممکن است بیمار مقدار محدودی از استخوان برای پوشاندن کاشت دندان داشته باشد. این خصوصاً در مورد کاشتهایی که در نزدیکی مولرها در فک فوقانی ، در محلهای استخراج قرار گرفته است ، در مکانهایی که پیوند استخوان وجود داشته باشد ، در پشته های باریک و در قسمت جلوی پایین فک معمول است ، زیرا اغلب آن نواحی از کیفیت استخوانی ضعیف برخوردار هستند. . همچنین ممکن است بیمارانی که سیگار می کشند یا دیابت کنترل نشده ای دارند ، با استخوان درگیر شوند.

بیشتر بخوانید: بعد از ایمپلنت دندان چند روز درد داریم

مشکلات هنگام استفاده

ایمپلنت ممکن است پس از استفاده از دوره بهبود ، مشکلاتی ایجاد کند. اگر استخوان نتواند نیروهای اعمال شده بر روی آن را تحمل کند ، کاشت می تواند شل شود. برای درمان این مشکل ، دندانپزشک یا متخصص دندانپزشک شما ایمپلنت شما را برداشته و اجازه می دهد تا استخوان ناحیه را پر کند. این یک عمل جراحی است که ممکن است نیاز به پیوند و بخیه های استخوانی داشته باشد و احتمالاً تحت بی حسی موضعی قرار خواهید گرفت. در صورت امکان ، دندانپزشک پس از تقویت محل ، کاشت را جایگزین می کند.

ریزش استخوان همچنین می تواند به کاشت شل منجر شود. افرادی که به دلیل بیماری لثه دندان خود را از دست داده اند در معرض خطر بیشتری برای ریزش استخوان اطراف ایمپلنت قرار دارند.

ممکن است بین کاشت و دندان های مجاور فضای اضافی وجود داشته باشد زیرا ممکن است کاشت دقیقاً به اندازه دندان و دندان از بین نرود. این می تواند باعث شود مواد غذایی بین ایمپلنت و دندانهای طبیعی گیر نکنند. از آنجا که کاشت حرکت نمی کند ، ممکن است تاج برای تعویض هر فضایی تعویض شود. در رابطه با ایمپلنت در سنین بالا بیشتر بخوانید

در صورت آلوده شدن ایمپلنت ممکن است مشکلات شدیدتری در زمینه کاشت دندان ایجاد شود. ایمپلنت پری نوعی بیماری است که باعث از بین رفتن استخوان حامل ایمپلنت می شود و معمولاً نیاز به برداشتن ایمپلنت دارد. در بعضی موارد ، ایمپلنت قابل ترمیم است.  برخی از بیماران به دنیال روش های از بین بردن ایمپلنت دندان می باشند.

منبع مقاله:https://www.colgate.com/en-us/oral-health/cosmetic-dentistry/implants/common-dental-implant-problems-and-treatment