سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

 

چه کسانی نباید دندان هایشان را لمینت کنند؟

لمینت عملی در دندانپزشکی زیبایی است که موجب اصلاح مشکلات دندان مانند رنگ دندان پر شدن جاهای خالی دندان شکستگی ها و دیگر مشکلات است.بنانبراین افرادی که دندان های سالم دارند نباید دندان های خود را لمینت کنند زیرا با انجام لمینت دندان های اصلی و طبیعی تراش میخورد هرچند فوق العاده این تراش نازک است .

اگربه همین روال ادامه پیدا کند هر بار مقداری از دندان طبیعی  تراش میخوردو این عمل عمر دندان ها را  کوتاه میکند و در بلند مدت و در اثر آسیب های ایجاد شده ممکن است دندان به پر کردن، عصب کشی و یا حتی کشیدن احتیاج پیدا کند.

افراد جوان که سنی بین 20 تا30سال دارند به دلیل زیبایی و سفید شدن دندان ها اقدام به انجام  لمینت می کنند اما عمر این لمینت هابه طور دائم نیست وفرد پس از مدتی مجدد  باید دندان هایش را لمینت کند.

بیشتر بخوانید: بعد از ایمپلنت دندان چند روز درد داریم؟ ایمپلنت در سنین بالا ، آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟  عوارض انجام ایمپلنت

لمینت دندان به چه افرادی پیشنهاد نمی شود؟

کسانی که به لمینت دندانهایشان علاقه دارند نباید تا وقتی که مشکلی برای دندان های طبیعیشان  به وجود بیاید، دندان هایشان را لمینت کنند زیرا اگر دندان پزشک تجربه و مهارت کافی نداشته باشد و لمینت را به درستی انجام ندهد، عصب دندانها از بین می روند و دندانه نسبت به سرما و گرما بسیار حساس می شود .

اگر فردی در اثر انجام لمینت دچار آسیب شود، او می تواند به معاونت دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه به شکایتش، رسیدگی شود.

کسانی که عادت دارند دندان قروچهکنند و زیاد دندان های خود را به هم بمالند و یا زیاد ترشی می خورند و کسانی که بیماری های مفصلی دارند و مهم ترین کسانی که بهداشت را رعایت نمی کنند، نباید از لمینت دندان استفاده کنند زیرا لمینت مستلزم استفاده منظم از نخ دندانو مسواک دارد.

کسانی که سایش مینای دندان دارند و بافت مینای دندان کافی نیست. این افراد باید  به جای لمینت کردن دندان از انواع روکش دنداناستفاده میشود.

 

منبع مقاله:https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1013905214000194