سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

اگر سالها بعد دچار مشکل ایمپلنت دندان شوید چه باید کرد

مشکلات ایمپلنت دندان می تواند نگران کننده باشد ، اما راه های موثری برای اصلاح آنها وجود دارد.
کاشت دندان ها قوی ، محکم و ساخته شده برای ماندگاری است و بسیاری از افراد هرگز با آنها مشکلی روبرو نمی شوند. این سازه های فلزی اساسی که به فک متصل شده اند و از دندان های مصنوعی پشتیبانی می کنند ، از میزان موفقیت بالایی برخوردار هستند ، اما در مواقعی که شما در ایرلند یا جاهای دیگر تحت درمان ارتودنسی هستید ، می توانند شکست بخورند.

تعدادی از عوامل می توانند بر میزان موفقیت  ایمپلنت دندان تأثیر بگذارند و شامل بیماری لثه و سایر شرایط می شوند. لثه ها باید سالم باشند تا ایمپلنت دندان متصل شود و اگر لثه آلوده باشد ، می تواند به استخوان فک صدمه وارد کند و این می تواند باعث از بین رفتن ایمپلنت دندان شود. واضح است که هیچ عارضه دندانپزشکی در صورت وجود علائم بیماری لثه ، کاشت دندان را قرار نمی دهد ، و اگر از این بیماری رنج می برید ، نیاز به درمان مناسب دارید و قبل از اینکه با کاشت ایمپلنت پیش بروید ، لثه و فک را برای بهبودی اختصاص می دهد.
سالهای بعد دلایل بیشتری برای مشکلات ایمپلنت دندان وجود دارد
افرادی که سیگار می کشند سالها دیر از خطر ابتلا به ایمپلنت دندان بیشتر هستند. دلیل این است که سیگار کشیدن منجر به گردش خون ضعیف می شود ، جایی که خون کافی به ناحیه لثه نمی رسد. بعد از اینکه جراح ایمپلنت دندان را در شخصی که سیگاری است قرار می دهد ، دوره بهبودی در مقایسه با کسی که نمی کند ، بسیار طولانی تر است. اگر سیگاری هستید هنوز می توانید یک ایمپلنت دندان داشته باشید ، اما توصیه می شود حداقل یک هفته قبل از این کار متوقف شده و به مدت دو ماه سیگار نکشید ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که افراد سیگاری می توانند میزان نارسایی ایمپلنت دندانی را به همان اندازه بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: عوارض انجام ایمپلنت دندان، کاشت دندان بدون جراحی، آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ ایمپلنت در سنین بالا


شرایط مختلف پزشکی ، اختلالات و بیماریها همچنین می توانند بر میزان موفقیت  ایمپلنت دندان تأثیر بگذارند. این بیماری شامل دیابت و آرتریت روماتوئید یا سایر بیماریهای خود ایمنی مانند لوپوس ، بیماری التهابی روده ، اسکلروز متعدد و پسوریازیس است. افرادی که از این شرایط و شرایط دیگر رنج می برند ، با کندتر بهبود می یابند و این می تواند مانع از صحیح چسباندن ایمپلنت های دندانی به استخوان فک و در نهایت عدم موفقیت شود. داروها همچنین می توانند بر موفقیت ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارند - حتی چیزی به اندازه قرص های سوزش سوزش به ظاهر بی ضرر - و بنابراین مهم است اگر شما کاری را انجام می دهید که ابتدا به دندانپزشک خود بگویید.


علائم مشکلات کاشت دندان
ممکن است فکر کنید که  ایمپلنت دندان که سالها پیش انجام داده اید خوب است ، فقط برای یک یا چند مورد از آنها مشکلاتی ایجاد می شود. در صورت عدم موفقیت ، ممکن است التهاب لثه و رکود لثه و همچنین تورم در ناحیه و درد شدید یا حداقل درجاتی از ناراحتی را تجربه کنید. ممکن است در جویدن مشکل داشته باشید و احساس کنید که دندان بالای کاشت شل شده است.
اگر هر یک از این علائم را تجربه کرده اید ، ضروری است که سریعاً با دندانپزشک خود تماس بگیرید. مجاز ماندن آن و نادیده گرفتن این مشکل ، خطر ابتلا به عوارضی مانند آسیب بافتی یا عصبی ، آسیب دیدن به مناطق اطراف ، رد کردن ایمپلنت توسط بدن و احتمال بیرون آمدن ایمپلنت در حفره دندان را افزایش می دهد.

منبع مقاله:https://www.thejamesclinic.com/blog/what-to-do-if-you-have-dental-implant-problems-years-later/