سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

ارتودنسی چگونه روی دندان عمل میکند؟

 


برای اینکه بتوانید دندانهای خود را به صورت مناسب با براکت های منظم تغییر دهید ، چندین کار باید به صورت یکنواخت کار کند .

با استفاده از براکت های سنتی ، از چندین مؤلفه و ابزار برای صاف کردن دندان های شما استفاده می کنیم:

1. براکت یک "بریس" سرامیکی یا فلزی است که با چسب اتصال دندان به هر یک از دندان های شما می چسبد.

2. آرکوایر یک سیم فلزی نازک است که برای اعمال فشار ملایم از طریق براکت ها می چرخد ??و دندان های شما را به سمت تراز ایده آل خود سوق می دهد.

3. پیوندهای الاستیک همچنین به عنوان حلقه های الاستیک ، الاستیک های پیوندی یا دونات ها شناخته می شوند و از آنها برای نگه داشتن آرشیو به داخل براکت ها استفاده می شود. پیوندها به چندین رنگ می آیند و شما می توانید هر بار که از ارتودنتیست بازدید می کنید ، رنگ های خود را تغییر دهید.

4- نوارهای لاستیکی در مواردی استفاده می شود که فشار کمی بیشتری برای صاف کردن و هدایت دندان های شما به تراز مناسب لازم است. نوارها از براکتهای روی دندانهای فوقانی گرفته تا براکتهای روی دندانهای زیرین می شوند.

5- از ابزارهای اضافی مانند لوله ، قلاب ، حلقه ، چشمه ، اتصالات استیل و اصلاح کننده نیش ، در موارد خاص استفاده می شود. اگر این موارد برای درمان ارتودنسی شما ضروری باشد ، دفتر ما اطمینان خواهد داد که شما دقیقاً می دانید که در هر مرحله از روند چه اتفاقی می افتد.
فرآیند

از طریق فرآیندی به نام ترمیم استخوان ، براکت ها بر روی دندان های خود فشار مداوم و ملایم اعمال می کنند تا استخوان های شما را به شروع سازگاری و در نهایت نگه داشتن دندان های خود در ترازوی جدید خود برای بقیه عمر خود ترغیب کند.


بیشتر بخوانید: اثر مصرف چای در تغییر رنگ کامپوزیت دندان، آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ ایمپلنت در سنین بالا، چه کسانی کاندید خوبی برای جراحی ایمپلنت دندان هستند؟
بازسازی استخوان از طریق استفاده از براکت و قوس کاری انجام می شود ، که هر دندان را در موقعیت مناسب خود قرار می دهد. به عنوان دندان های شما در موقعیت های جدید آنها سهولت می یابد ، ما از قوس های ضخیم تر استفاده می کنیم و براکت ها را محکم می کنیم تا فشار بیشتری وارد شود و به طور مداوم دندان های خود را به سمت تراز صحیح حرکت دهید.

پس از تشخیص اینکه دندان شما به یک مکان صحیح منتقل شده است ، به شما کمک می کنیم تا دندان ها را در جای خود نگه دارید در حالی که بافت استخوان اطراف دندان ها و فک های شما کاملاً با موقعیت های جدید دندان سازگار است. با پوشیدن مناسب نگهدارنده ، لبخند جدید و بهبود یافته شما عمر شما را دوام خواهد کرد!
جدول زمانی


بیشتر بخوانید: انواع ایمپلنت دندان، عوارض ایمپلنت دندان، روش های از بین بردن ایمپلنت دندان، مزایا و معایب ایمپلنت دندان،
به طور معمول 3-5 روز طول می کشد تا فرآیند ترمیم استخوان شروع به کار کند. ممکن است در چند روز اول یا حتی هفته ها کمی درد وجود داشته باشد زیرا دندان ها و فک شما به فشار جدید داخل دهان تنظیم می شود. پس از شروع روند کار ، بازسازی استخوان حدود سه ماه زمان خواهد برد و به طور معمول 1-3 سال طول می کشد تا استخوان جدید تثبیت شود و لبخند جدید خود را بسازید

منبع مقاله

https://gormanbunch.com/how-braces-work-straighten-teeth/