سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry


سفید کردن دندان با بلیچینگ

اگر به سفید کردن دندان های خود فکر می کنید، مطمئن باشید که این یک روش بسیار بی خطر است. با این حال ، مانند هر ماده شیمیایی که استفاده می کنیم ، لبخند سفیدی بدون لیستی از عوارض جانبی احتمالی مرتبط با محصولات سفید کننده دندان وجود ندارد. شما ممکن است بخواهید این لیست از عوارض جانبی را قبل از تصمیم گیری در مورد سفید کردن دندان های خود در نظر بگیرید.

عوارض جانبی و نتایج بالقوه سفید کردن دندان

اکثر افرادی که از محصولات سفید کننده دندان استفاده می کنند عوارض جانبی کمی دارند و یا هیچ عارضه ای را تجربه نمی کنند و از نتایج راضی هستند. با این حال ، برخی از افراد ممکن است با یک یا چند مورد از عوارض جانبی زیر با سفید کردن دندان ها روبرو شوند:

حساسیت دندان

ممکن است متوجه شوید که دندانهای شما در طول سفید کردن و برای مدت کوتاهی بعد از عمل حساس هستند. این به دلیل قرار گرفتن در معرض لایه عاج در طی فرآیند سفید کردن است. اگر قبل از تصمیم به سفید کردن حساسیت دندان دارید ، برای مشاوره در مورد گزینه های سفید کردن دندانها برای وضعیت شما ، از قبل با دندانپزشک خود مشورت کنید. دندانپزشک شما همچنین می تواند لیستی از مارک های محصولات سفید کننده را در اختیارتان قرار دهد که ممکن است به کاهش سطح حساسیت در طی فرآیند سفید کردن کمک کند.

تحریک بافت نرم

همچنین به عنوان سوختگی شیمیایی شناخته می شود ، اگر محلول سفید کننده در طی فرآیند سفید شدن در معرض بافت لثه باشد ، ممکن است تحریک بافت نرم ایجاد شود. هنگامی که تحریک بافت نرم رخ می دهد ، لثه های شما به طور کلی بلافاصله پس از تماس با محلول سفید کننده ظاهر می شوند ، به خصوص اگر در معرض محلول سفید کردن دندان های حرفه ای قرار داشته باشید. خیلی زود پس از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در محصول سفید کننده ، بافت به حالت عادی برمی گردد ، اما بسیاری از بیماران هنگام دیدن لثه های خود پس از قرار گرفتن در معرض غلظت بالای هیدروژن پراکسید یا کاربامید پراکسید ، نگران می شوند. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در برابر ژل های سفید کننده دندان یا محلول روی بافت لثه نیز ممکن است منجر به التهاب و قرمزی نواحی تحت تأثیر محلول سفید کننده شود.

نتایج نامطلوب

بسته به سایه اولیه دندانهای شما ، نتایج بدست آمده پس از سفیدتر شدن دندانهایتان ممکن است همان چیزی باشد که شما در انتظار آن بودید. اگر رنگ آمیزی سنگین یا تغییر رنگ داخلی دندان دارید ، ممکن است بعد از سفید شدن متوجه تغییر سایه دندان های خود نشوید. اگر دندانهای خود را بیش از حد سفید کنید ، ممکن است متوجه شوید که دندانهای شما به نظر می رسد خاکستری یا شفاف هستند ، بر خلاف سایه سفید خامه ای که همه مایل هستند بعد از سفیدتر کردن دندانهای خود ، آن را ببینند. علاوه بر این ، اگر درپوش ، تاج ، روکش یا پر کننده دارید ، محلول سفید کننده روی آنها کار نخواهد کرد.

 


منبع مقاله