سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

آشنایی کامل با ایمپلنت دندان

با مهم ترین انواع ایمپلنت های دندانی آشنایی پیدا کردیم. موضوعی که اکنون به آن خواهیم پرداخت مراحل ایمپلنت می باشد. همانطور که در پست های قبل گفتیم، کاشت ایمپلنت را می توان طی پنج مرحله اصلی انجام داد.
مرحله نخست مشاوره ایمپلنت و تعیین طرح درمان است. مهمترین نکته ای که باید در این مرحله مد نظر داشت این است که ایمپلنت گزینه ای ایده آل برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد نه دندانی که همچنان امکان نگهداری آن وجود دارد. بنابراین اگر احتمال نگهداری دندان با کمک درمانهای اندودانتیکس (درمان ریشه یا عصب کشی) و پریودانتیکس وجود داشته باشد به هیچ عنوان نباید نسبت به کشیدن دندان اقدام شود.
در این مرحله متخصص ایمپلنت با معاینه و بررسی دقیق وضعیت استخوان فک و بافت لثه و بر اساس آنالیز تصاویر رادیوگرافی تهیه شده، طرح درمان کلی شامل روش جراحی ایمپلنت، تعداد ایمپلنت مورد نیاز، نوع ایمپلنت، مدت زمان لازم و هزینه ایمپلنت را مشخص و به بیمار اعلام می کند.

آیا نیاز به جایگزینی ایمپلنت دندان قدیمی دارم؟

ممکن است شما هرگز نیازی به تعویض ایمپلنت دندان خود نداشته باشید تا زمانی که از بین نرود، عفونت ایجاد شود یا به نوعی آسیب دیده باشد. برای مراقبت بهینه، شما باید هر شش ماه یکبار برای معاینه منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید و از سالم بودن و عملکرد طبیعی کاشت دندان خود اطمینان حاصل کنید. علاوه براین موفقیت ایمپلنت دندان، بسیار وابسته به مهارت و تجربه متخصص ایمپلنت دندان می باشد. توصیه می شود حتما یک متخصص ایمپلنت دندان را به جای دندانپزشک عمومی برای قراردادن ایمپلنت دندان خود در نظر بگیرید. یک متخصص ایمپلنت دندان، علاوه بر مهارت در زمینه قرار دادن ایمپلنت دندان، در زمینه درمان بیماری های لثه، لیفت سینوس و پیوند استخوان نیز به اندازه کافی توانایی دارد. شما می توانید قرار دادن تاج دندان را به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی بسپارید ولی در مورد کاشت ایمپلنت بهتر است به یک متخصص ایمپلنت دندان مراجعه کنید.

بهترین برند ایمپلنت دندان

برای سالهای متمادی ، تقریباً تمام ایمپلنت های دندان از ماده ای به نام تیتانیوم ساخته می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی ، اکنون ایمپلنت دندان از مواد مختلف ساخته می شود. امروزه مواد ایمپلنت دندان می تواند از تیتانیوم یا زیرکونیوم باشد. آنها باید محکم و مقاوم باشند. استحکام مواد ایمپلنت دندان و طراحی آن باید با خاصیت بدنی سازگار باشد.

در زیر انواع متداول مواد کاشت دندان که امروزه در ساخت "ایمپلنت دندان" استفاده می شود ، آورده شده است.

  •     ایمپلنت تیتانیومی : ساخته شده از فلز ، تیتانیوم رایج ترین نوع مواد کاشت دندان است. یافته ها نشان می دهد که ایمپلنت های ساخته شده از فلز تیتانیوم باعث می شوند استخوان به آرامی رشد کند. یعنی وقتی در تماس با استخوان قرار گرفته و مختل نشود؛ استخوان در کنار آنها رشد خواهد کرد. این به نوبه خود ماندگاری  دائمی را سبب می شود.


از زمان کشف ایمپلنت تیتانیومی، مواد تیتانیومی بیشترین مورد استفاده برای ایمپلنت را داشته اند. ایمپلنت تیتانیومی نتایج طولانی مدت را ارائه می دهد ، و هزینه ی آن بسیار مناسب است. تیتانیوم یکی از بهترین مواد ایمپلنت دندان در همه زمان ها است.

  •     ایمپلنت دندان زیرکونیا: بر خلاف تیتانیوم ، ایمپلنت های زیرکونیا یک اختراع تازه هستند. ایمپلنت زیرکونیا به عنوان امیدوارترین گزینه برای آینده مواد ایمپلنت دندان در نظر گرفته می شود. در اوایل دهه 1990 ، ایمپلنت زیرکونیا برای عمل جراحی ایمپلنت مورد استفاده قرار گرفتند. اما در طول این مدت ، هنوز مواد کاشت تیتانیوم رواج داشته است. تا سال 2003 که کم کم  مواد ایمپلنت زیرکونیا محبوبیت زیادی پیدا می کند. با اینحال همچنان بهترین نوع ایمپلنت دندان، ایمپلنت تیتانیوم شناخته می شود.

محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان

چندین مرحله در کار قرار دادن ایمپلنت دندان وجود دارد. هنگام محاسبه ی قیمت ایمپلنت دندان، مهم است که هزینه هر یک از این مراحل را تعیین کنید:

    جلسه مشاوره با دندانپزشک (در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید علاوه بر شرایط ایمپلنت اقساطی و "ایمپلنت ارزان" ، ویزیت و مشاوره ی بیماران رایگان می باشد.)
    کشیدن دندان / ریشه
    پیوند استخوان
    قرار دادن ریشه تیتانیوم (پایه ی فلزی کاشت)
    قرار دادن تاج
    اشعه ایکس ، مراقبت قبل از عمل
    تأمین مالی ایمپلنت های دندانی (برخی شرکت های بیمه قسمتی از هزینه های ایمپلنت دندان را پوشش می دهند)

ابتدا با شرکت بیمه دندانپزشکی خود مشورت کنید تا ببینید که در صورت وجود چه بخشی از کاشت های دندانی را پوشش می دهد. شما می توانید از شرایط ایمپلنت اقساطی و نیز ایمپلنت ارزان نیز بهره مند شوید.