سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

 

روش انجام ایمپلنت دندان

از دست دادن دندان می تواند یک تجربه آسیب زا باشد ، نه تنها از نظر درد جسمی ، بلکه به دلیل تغییر در ظاهر ایمپلنت های دندانی CA و کاهش عملکرد دهان  نیز تاثیر دارد. فقط طبیعی است که بیمارانی که براثر تصادف ، صدمه یا بیماری دندان خود را از دست می دهند ، بخواهند این مسئله را سریعاً اصلاح کنند تا بتوانند به حالت عادی خود برگردند.

دندانپزشکان غالباً مایل هستند روند تعویض را در دست بگیرند ، از آنجا که هرچه دندان بیشتر از بین نرود ، ممکن است آسیب دائمی تر (جابجایی دندان ها ، زوال فک و ...) ایجاد شود. گفته می شود ، کاشت دندانروشی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. در واقع می تواند چندین ماه طول بکشد. در هنگام گرفتن ایمپلنت دندانچه انتظاری می توانید داشته باشید؟ واقعاً این روند چقدر طول می کشد؟

آماده سازی

قبل از اینکه حتی بتوانید کاشت دندانرا به عنوان راه حلی برای از بین رفتن دندان در نظر بگیرید ، باید سلامت دهان و دندانشما بهینه باشد. این بهترین روش برای اطمینان از اینکه کاشت دندانشما برای سالهای طولانی به خوبی از فک و دهان شما به جای دندان طبیعی عمل میکند .

بسته به دلیل ریزش دندان ، ممکن است در حین بهبودی دهان کمی دچار مشکل شوید و ممکن است مجبور شوید یک سری از درمان های آنتی بیوتیکی را طی کنید. در بعضی موارد ، بیماران برای انجام  ایمپلنت دنداناز استخوان فککافی برخوردار نیستند ، یا استخوان موجود ممکن است خیلی نرم باشد. در این حالت ، دندانپزشک شما ممکن است یک روش پیوند استخوانرا برای کمک به ایجاد فک در آماده سازی کاشت توصیه کند.

در طی پیوند استخوان، یک تکه استخوان از ناحیه دیگری از بدن گرفته شده و به فک شما پیوند می یابد. در بعضی موارد به جای آن از استخوان مصنوعیاستفاده می شود. به طور کلی ، باید صبر کنید تا پیوند استخوان بهبود یابد و رشد کند و این ممکن است چندین ماه طول بکشد. بعد از این همه ، دندانپزشک شما مجبور است که معاینه را انجام دهد تا مطمئن شوید کاندید خوبی برای کاشت دندانهستید.

متأسفانه روند آماده سازی برای کاشت دندانمی تواند طولانی و خسته کننده باشد. معالجات خاص و مدت زمان انجام آنها به هر بیمار بستگی دارد. اگر سلامتی دهان و دندان شما ایده آل است و استخوان شما برای کاشت ایمپلنتکافی است ، ممکن است شما به محض بهبودی از ریزش دندان خود ، که می تواند فقط هفته ها باشد ، بر روی مرحله بعدی حرکت کنید. اگر به زمان بهبودی بیشتر یا درمان پیوند استخواننیاز دارید ، خود را برای ماهها انتظار آماده کنید تا حتی پست کاشته شود.

کاشت تیتانیوم

هنگامی که فک شما در حد مناسبی قرار دارد و آماده رفتن است ، قدم بعدی کاشت یک ماده تیتانیومی در فک شماست. یک سوراخ در فک شما حفر می شود و دندانپزشک یا جراح دهان شما از جنس فلز کاشته می شود که این امر جایگزین ریشه دندان طبیعی شما خواهد شد. از آنجایی که پیوندهای تیتانیوم با استخوان پیوند دارند ، این پست به عنوان یک پایه پایدار برای تاج شما یا دندان کاذب خدمت می کند.

باز هم ، بهبودی از این روش احتمالاً چندین ماه طول خواهد کشید ، به طور کلی حدود 4-6. در این مدت ، شما می توانید برای از بین بردن شکاف در لبخند و حفظ جای دندان های همسایه ، از یک دندان مصنوعیموقت استفاده کنید ، که در غیر این صورت ممکن است شروع به خم شدن در این شکاف کند.

دندان مصنوعی یا تاج مصنوعی را جایگذاری میکنند

سرانجام ، شما آماده برای انجام مراحل هستید. وقتی کاشت فلزی با موفقیت به فک شما پیوند خورده است ، وقت آن رسیده است که یک صدمه را به قسمت بالا اضافه کنید (اگر در زمان قرار دادن کاشت انجام نشده است) و یک تاج را به آن بچسبانید. دندانپزشک شما برای ایجاد یک دندان که کاملاً در لبخند طبیعی شما قرار بگیرد ، برداشت می کند. در حالت ایده آل ، شما فقط در عرض چند هفته از این قسمت آخر روش بهبود خواهید یافت و سریعاً به عادتهای قبلی خود باز خواهید گشت.

اگرچه کل روش کاشت دندان، از ابتدا تا انتها ، اگر همه چیز به طور کامل پیش برود ، می تواند تقریباً شش ماه طول بکشد ، به هیچ وجه معمول نیست که بعد از اینکه دندان خود را از دست دادید ، یک سال یا بیشتر فرایند را نهایی کنید. اگر می خواهید از یک دهان سالم و یک ایمپلنت ماندگار برای آینده قابل پیش بینی لذت ببرید ، این روند به راحتی انجام نمی شود. خبر خوب این است که با مراقبت مناسب ، کاشت دندان شما می تواند یک عمر دوام داشته باشد ، اگرچه تاج ممکن است در طی 10-15 سال به تعویض نیاز داشته باشد.

مزایای ایمپلنت دندان

به دلیل مزایای بسیاری که دارد ، انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA ) می گوید سالانه بیش از 5.5 میلیون ایمپلنت توسط دندانپزشکان در ایالات متحده انجام می شود. به همین دلیل است که آنها بسیار محبوب هستند:

    ایمپلنت ها نمی لغزند و تغییر نمی یابند ، همان ثبات و امنیت دندان های طبیعی خود را به شما می دهند.
    ایمپلنت ها به همان روش دندان های طبیعی شما تمیز می شوند ، بنابراین نیازی به بیرون آوردن آنها در شب برای تمیز کردن یا خیساندن نیست.
    ایمپلنت ها برای پشتیبانی به دندان های همسایه اعتماد نمی کنند. بنابراین ، در هنگام ساختن یک پل ، هیچ ساختار دندان از بین نمی رود.
    ایمپلنت ها مانع از جابجایی دندان های اطراف ، حفظ فک و کانتور صورت شما می شوند.
    ایمپلنت یک راه حل آرایشی ایده آل برای دندانهای از دست رفته است و به شما امکان می دهد جویدن و صحبت کردن با راحتی انجام شود.

معایب ایمپلنت

حتی کوچکترین حرکت خطر شکست را افزایش می دهد.
بارگیری فوری یک تکنیک بسیار دقیق است و جراح لازم است که اقدامات احتیاطی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که ایمپلنت در حین ادغام با استخوان نمی تواند حرکت کند.
این تکنیک فقط در شرایط خاص مناسب است.
ایمپلنت باید در استخوان محکمی قرار گیرد و باید قادر به تحمل گشتاور 35 نیوتن متر باشد. برای دندانهای جلو که دارای دندانهای قوی و سالم از هر دو طرف هستند ، بهترین کار را دارد. همچنین برای تعویض کلیه دندانها در فک تحتانی که استخوان قوی و متراکم است نیز موفق است.
بارگیری فوری برای تعویض کلیه دندانها در فک فوقانی مناسب عمل نمی کند زیرا استخوان تمایل به چگال تر شدن دارد و بندرت به اندازه کافی قوی است.
کلیه جراحی های ایمپلنت درصد کمی از خطر را به همراه دارد.
عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث بروز مشکل شود. اگر ایمپلنت نتواند با استخوان فک یا بافت لثه اطراف آلوده شود ، نارسایی ایمپلنت در کوتاه مدت می تواند رخ دهد. خطر ابتلا به عفونت در طولانی مدت باقی مانده است ، و همیشه اگر ایمپلنت در معرض فشار و زور بیش از حد قرار بگیرد ، احتمال خرابی مکانیکی وجود دارد.

درد بعد از ایمپلنت دندان

ناراحتی پس از جراحی ایمپلنت دندان طبیعی است. آنچه را می توان انتظار داشت در اینجا آورده شده است:

    تورم صورت و لثه ها
    کبودی لثه یا پوست
    درد در محل عمل جراحی ایمپلنت
    خونریزی جزئی

اگر هر یک از این علائم چند روز بعد از عمل بدتر شد ، سریعاً با دندانپزشک یا جراح دهان خود تماس بگیرید زیرا این موارد ممکن است موارد بزرگتری را که نیاز به رسیدگی به یک متخصص ایمپلنت دارد ، نشان دهند.

https://glendaleperiodontics.com/how-long-does-the-dental-implant-process-take/