سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

 

چه کاری باید انجام شود وقتی ایمپلنت شکسته شود 

بیشتر افراد هرگز مشکلی را با ایمپلنت دندان خود تجربه نمی کنند ، اما مهم است که بدانید که باید کاشت ایمپلنت شما چه کاری انجام دهد.

به ازای هر دندان چند ایمپلنت مورد نیاز است؟

دندانهای انسان دارای تعداد ریشه های متفاوتی با یکدیگر هستند

دندانهای قدامی و کرسی های کوچک فک پایین یک ریشه

کرسی های کوچک فک بالا و کرسی های بزرگ فک پایین دو ریشه

کرسی های بزرگ فک بالا سه ریشه دارند

ایمپلنت در واقع جایگزین ریشه دندان می شود. اما زمان کاشت ایمپلنت حداکثر برای هر دندان یک عدد ایمپلنت کاشته می شود.

برای یک دندان از دست رفته یک ایمپلنت

برای دو دندان از دست رفته قطعا دو ایمپلنت

ولی برای سه دندان از دست رفته با توجه به قطر و طول ایمپلنتهای قابل کاشت دو یا سه ایمپلنت مورد نیاز است

در صورتیکه استخوان موجود ضعیف باشد یا قطر و طول ایمپلنتها کم باشد به ازای هر دندان : یک ایمپلنت

در صورت مناسب بودن استخوان و قطر و طول ایمپلنتهای قابل کاشت، برای سه دندان از دست رفته دو ایمپلنت کاشته می شود

چه عواملی باعث ایجاد ایمپلنت شکسته می شوند؟ 

اگر فشار بیش از حد بر روی آنها اعمال شود ، قبل از اینکه کاملاً استخوان یکپارچه شده یا به استخوان باند وصل شده باشند ، می توان کاشت دندان را شکست. سایر قسمت های دندان جدید شما نیز می تواند بشکند. پارگی و پارگی باعث می شود که فرسوده ، قطعه ریز که پیوند شما را به تاج شما متصل می کند ، شکسته شود. اگر کاشت شما کاملاً مناسب نباشد ، ممکن است مشکل به دلیل وجود شکاف در شکاف قطع شده باشد.

تاج دندان که بالای خط لثه شما قابل مشاهده است باید تقریباً هر 10 تا 15 سال یا بیشتر تعویض شود. اگر غذاهای بسیار سخت می خورید ، روی یخ می جوید یا از دندان های خود برای باز کردن بسته ها استفاده می کنید ، تاج شما ممکن است این طولانی نباشد.

ایمپلنت ها چگونه ترمیم می شوند؟ 

اگر خود کاشت شکسته شده باشد ، تنها انتخاب آن است که آن را برداشته و با یک کاشت جدید جایگزین کنید. برخی از افراد قبل از دریافت ایمپلنت جدید دندان نیاز به پیوند استخوان دارند. پیوندهای استخوانی باعث تقویت و عمیق تر شدن استخوان فک شما می شوند و اطمینان حاصل می کنند که به اندازه کافی قوی برای پشتیبانی کاشت خواهد بود. اگر به پیوند استخوان احتیاج دارید ، باید چند ماه صبر کنید تا ایمپلنت شما در دهان شما قرار بگیرد.

در صورت خرابی و یا پیچ خوردگی ، فقط لازم است آن قسمت های کاشت را جایگزین کنیم نه خود کاشت. هنگامی که یک تاج ترک می کند یا می شکند ، ما تصوری از دهان شما در دفتر گلن ریج می گیریم. برداشت ها برای ایجاد تاج هایی مورد استفاده قرار می گیرند که متناسب با فضای موجود در دهان شما باشد و کاملاً طبیعی به نظر برسد.

چگونه می توان از کاشت شکسته اجتناب کرد؟ 

اگر کاشت های یک روزه دریافت کردید ، مهم است که در ابتدا فشار زیادی روی دندان ها وارد نشود. پیروی از دستورالعمل هایی که بعد از عمل دریافت کرده اید بسیار مهم است. سنگ زنی دندان های شما می تواند بر روی کاشت و تاج شما تأثیر بگذارد. خوشبختانه با پوشیدن یک نگهبان شب هنگام خواب ، مشکل برطرف می شود.

کاشت دندان می تواند بقیه عمر شما را با مراقبت مناسب ادامه دهد. اگر در کاشت خود مشکل دارید یا نیاز به ترمیم کاشت دارید ، با پزشک تماس بگیرید.

بهترین روش کاشت دندان کدام روش است؟
ایمپلنت و بریج هر دو از روش‌های کاشت دندان می‌باشند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مطلب برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب هر یک را ذکر خواهیم کرد.
از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت دندان نسبت به روکش، می‌توان به سالم ماندن سایر دندان‌ها اشاره کرد. در بریج دندان، دندان‌های اطراف به عنوان پایه در نظر گرفته می‌شوند، به این صورت که دندان‌های اطراف تراشیده شده و نقش پل اتصالی را ایفا می‌کنند، اما در ایمپلنت به این صورت نیست و آسیبی به سایر دندان‌ها وارد نمی‌شود.
مزیت دیگر ایمپلنت نسبت به روکش دندان، عدم تحلیل استخوان فک است زیرا ایمپلنت دندان به شکل یک پیچ از جنس تیتانیوم در استخوان فک کاشته می‌شود و بعد از مدتی به استخوان فک جوش می‌خورد.
دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان نیز نسبت به بریج دندان بیشتر است.
مراقبت از دندان‌ها و رعایت موارد بهداشتی در ایمپلنت راحت‌تر از بریج یا روکش می‌باشد.
به طور کلی مزایای ایمپلنت نسبت به دیگر روش‌ها بیشتر است اما نمی‌توان گفت که بهترین روش کاشت دندان، ایمپلنت است. هر فرد با توجه به شرایط و نظر متخصص ایمپلنت دندان راه حل مناسب را برای کاشت دندان خود انتخاب می‌کند.

https://www.doctorpauldionne.com/blog/post/what-to-do-when-your-implant-breaks.html