سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

?پس از انجام ایمپلنت تا 1 روز از مسواک زدن پرهیز شود.

?تا 8 ساعت بعد از انجام ایمپلنت از شستن دهان خودداری شود.

?بعد از ایمپلنت تا 3 روز از کشیدن سیگار، نوشیدن چای و قهوه خودداری شود.

?استفاده از موار مخدر و مشروبات الکلی باعث می شود که ایمپلنت به صورت کامل موفقیت آمیز نباشد.

?بعد از ایمپلنت از نخ دندان و خمیر دندان های مخصوص ایمپلنت استفاده شود.

?نوشیدن آب پس از انجام ایمپلنت امکان پذیر است ولی در مورد خوردن باید بعد از اتمام بی حسی انجام بپذیرد.

?از نوشیدن مایعات با نی خودداری شود(حداقل دو هفته).

?از نوشیدن مایعات و غذاهای گرم خودداری شود.

ایمپلنت درد دارد؟

?مسئله‌ای که ذهن افرادی که می‌خواهند کاشت ایمپلنت انجام دهند درگیر می کند. کاشت ایمپلنت روشی است که نیاز به انجام جراحی در فک دارد. همه جراحی ها با بیحسی یا بی هوشی است. ایمپلنت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

?دندانپزشک پیش از شروع فرایند درمان، داروی بی حسی را به محل ایمپلنت تزریق می‌کند و در واقع بیمار در حین جراحی متوجه درد و ناراحتی نخواهد شد.

?جراحی ایمپلنت امروزه با استفاده از روش‌های پیشرفته‌ای انجام می‌شود که در مقایسه با روش‌های قدیمی‌تر کمترین میزان آسیب به بافت‌ها را ایجاد می‌کند و همین امر در کاهش درد ایمپلنت دندان نقش دارد. با این وجود بیماران با از بین رفتن اثر داروی بی حسی کم کم دردی را تجربه خواهند کرد. میزان این درد به شرایط بیمار، آستانه تحمل درد او و همچنین روشی که برای انجام این جراحی به کار رفته است، بستگی دارد.

مدت زمان ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

ایمپلنت دندان: هنگامی که بیماران می پرسند، "روند کاشت دندان چقدر طول می کشد؟” "طول مدت درمان ایمپلنت دندان چقدر است؟" تعدادی از عوامل مؤثر در پاسخ به این سوال وجود دارد. اما همیشه با ارزیابی شروع می شود. درمانی که مدت زمان کمی پس از دست دادن دندان شروع شود، در کاهش زمان کلی مؤثر است.  فرآیند کاشت ایمپلنت دندان در اصل یک فرآیند سه فازی است که می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. به طور معمول کل مراحل 5 تا 8 ماه طول می کشد.برای افرادی که  نیاز به کاشت ایمپلنت  کل دهان دارند، این فرایند کمی طولانی تر است. برای افرادی که تنها نیاز به جایگزینی یک یا تعداد کمی دندان دارند این فرایند می تواند سریعتر انجام شود.

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان بر اساس عوامل زیادی متفاوت خواهد بود و یکی از تأثیرگذارترین آنها دندانپزشکی است که  اینکار را انجام می دهد. مبلغی که دندانپزشکان شارژ می کنند به مواردی مانند مکانی که در آن قرار دارند بستگی دارد ، چقدر دفتر بزرگ است ، چه تعداد پرسنل آن را اداره می کند ، چه نوع تجهیزات تخصصی و فناوری خاصی دارند و موارد دیگر. به این ترتیب ، یک دندانپزشک ممکن است برای یک روش واحد یک قیمت را محاسبه کند و دیگری برای همان روش، قیمت را دوبرابر کند بنابراین وقتی صحبت از ایمپلنت ارزان یا ایمپلنت اقساطی میشود همیشه منظور افت کیفیت کار نیست.