سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

عصب کشی مجدد چیست؟

دندانی نیاز به ری اندو دارد که قبلا یکبار عصب کشی شده اما به دلایلی عصب کشی آن موفق نبوده ست.
زمانی که دندان شما با وجود اینکه عصب کشی شده اما درد دارد : این درد نشان از این است که یکی از کانال های دندان هنگام عصب کشی جا مانده و پاکسازی نشده . و یا اینکه کانالی جا نمانده اما کانال ها به میزان کافی پاکسازی نشده اند.پروسه ی درمان ری اندو بسیار شبیه به اندو یا عصب کشی است اما تفاوتی که دارد این است که باید ابتدا پر کردگی فبلی ریشه خالی شود. سپس کانال های دندان مجددا پاکسازی و شست و شو داده می شود و بعد مجددا پر می شود.بعد از درمان اندو به دلیل انجام کار بروی دندان مقداری دندان حساس می‌باشد که برای چند روز باید دندان زیاد تحت فشار قرار نگیرد .
در بسیاری از درمان ریشه دندان ممکن است عفونت داشته باشد و برای از بین بردن عفونت نیاز به مصرف داروی آنتی بیوتیک به مدت زمانی که پزشک معالج تجویز نموده مصرف شود.

دلایل عصب کشی مجدد دندان

تنها پنج درصد از افراد مجبور می شوند فرایند عصب‌ کشی یک دندان را دوباره تکرار کنند و در بیشتر موارد هم نمی توان گفت عصب‌ کشی واقعا ناموفق بوده! بعضی از دندان ها چند ریشه دارند. وقتی یکی از این ریشه ها خراب می شود دندانپزشک آن را درمان می کند و عصب‌ کشی انجام می دهد.

حال ممکن است در آینده بقیه ریشه ها هم خراب شوند و دندانپزشک مجبور شود برای درمان آن ها فرایند عصب‌کشی را از نو انجام دهد. درنتیجه نمی توان گفت عصب‌کشی قبلی ناموفق بوده یا با شکست مواجه شده‌است. درکل دلایلی که ممکن است باعث تکرار فرایند عصب‌کشی شود به شرح زیر میباشند:

دلیل نخست اینکه احتمالا مراقبت کافی و مناسب از دندان (یا دندان هایتان) نداشته اید. این مسئله بیشتر در کودکان و نوجوانانی اتفاق می افتد که معمولا توجه زیادی به بهداشت دهانشان نمی کنند.

اگر دندان بیشتر از یک ریشه داشته باشد و یکی از ریشه‌ها کمی عفونت داشته باشد (در حدی که پزشک نتواند آن را تشخیص دهد) و بعدا هم به آن توجهی نشود، درواقع فرایند عصب‌ کشی شکست می خورد و پزشک مجبور می شود دوباره آن را انجام دهد. هرچند که احتمال رخ دادن این سناریو بسیار بعید است اما گاهی هم اتفاق می‌افتد.

گاهی به مرور زمان موادی که با آن دندان را پر کرده‌ایم ضعیف شده و باکتری وارد دندان می شود. این اتفاق هم مانند مورد قبلی چندان رایج نیست اما هر از گاهی بین مراجعه‌کنندگان دیده می‌شود.

علل به وجود امدن عفونت داخل دندان چیست؟

علت اصلی به وجود آمدن این عفونت، پوسیدگی عمیق داخل دندان و دیگر دلایل آن روش‌های دندانپزشکی تکراری بر روی دندان، ترک‌های عمیق، پریدگی‌ها و تراشه‌های ایجاد شده بر روی دندان است.

علاوه بر این دلایل، ممکن‌است دندان دچار آسیب دیدگی از طریق ضربه یا جراحتی شده باشد که پالپ دندان و ریشه را عفونی کند و در ظاهر هیچ نشانه‌ای وجود نداشته باشد.در این صورت هم دندان نیاز به عصب کشی دندان خواهد داشت.