سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

معایب کامپوزیت دندان-    تغییر رنگ و لکه دار شدن کامپوزیت: یکی از معایب کامپوزیت دندان که خیلی به چشم می‌آید این است که رنگ‌پذیری بسیار بالایی دارد و همین امر سبب می‌شود در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و همچنین مصرف غذا‌های حاوی رنگ‌دانه، دچار تغییر رنگ و لکه شود.-    طول عمر کامپوزیت: طول عمر کامپوزیت بسیار کم‌تر از روش‌هایی مانند لمینت است؛ به عنوان مثال اگر میانگین عمر لمینت 15 سال باشد، طول عمر کامپوزیت با رعایت تمام نکات بهداشتی و مراقبتی بین 5 تا 7 سال است.-    بوی بد کامپوزیت در صورت عدم مهارت دندانپزشک در نصب آن: شاید این مشکل ارتباط چندانی به کامپوزیت نداشته باشد و همانطور که گفته شد، دلیل عمده ایجاد بوی بد در دهان بعد از نصب کامپوزیت، عدم مهارت دندانپزشک است. بنابراین شما باید نسبت به انتخاب دندانپزشکی ماهر و باتجربه حساسیت بسیاری به خرج دهید تا پس از نصب کامپوزیت با چنین عوارضی دست و پنجه نرم نکنید.-    برجستگی در نتیجه نهایی: دقیقا در این گزینه است که جواب سوال "آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان می‌شود" را دریافت خواهید کرد. درست است که در بسیاری از موارد بعد از انجام کامپوزیت، شاهد برجستگی دندان ها خواهید بود.

    با توجه به مواد رزین کامپوزیت ، کامپوزیت دندان می تواند لکه دار شود به خصوص اگر رژیم غذایی شما شامل مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی باشد.
    طول عمر کامپوزیت دندان از روش مشابه آن یعنی لمینت دندان، کمتر می باشد.
    به دلیل اینکه در طی مراحل کامپوزیت دندان، دندان ها تراشیده نمی شوند ، ممکن است نتیجه ی نهایی کامپوزیت کمی برجسته باشد.

حتی اگر بخواهید دندان هایتان را کامپوزیت کنید ، ممکن است کامپوزیت دندان انتخاب مناسبی برای شما نباشد. مهم است که اطمینان حاصل کنید که کاندیدای خوبی برای دریافت روکش کامپوزیت دندان هستید. در حالت ایده آل برای دریافت کامپوزیت ونیر، دندان های شما باید سالم و عاری از پوسیدگی باشد. شما نباید از بیماری لثه رنج ببرید و نباید فردی باشید که دندانهای خود را خرد می کند یا به اصطلاح دندان قروچه دارید. برای اینکه بدانید کاندید مناسبی برای کامپوزیت دندان هستید یا نه ، بهتر است به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید. دندانپزشک زیبایی پیش از انجام کامپوزیت وضعیت دندان های شما را بررسی می کند و اگر مشکل دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی دندان و یا بیماری لثه داشته باشید، ابتدا این مشکلات را برطرف می کند و سپس کامپوزیت دندان را انجام می دهد.
طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

ماندگاری کامپوزیت دندان به عوامل زیادی بستگی دارد. نوع مواد کامپوزیتی مورد استفاده (تفاوت زیادی در کیفیت مواد کامپوزیت مختلف) وجود دارد. مراقبت های بعدی از کامپوزیت دندان و عادت ها (به عنوان مثال اگر شما به نوشیدن بسیاری از نوشیدنی های رنگی ادامه داده و دندان های خود را خرد کنید ، این باعث کاهش طول عمر کامپوزیت دندان می شود). به طور متوسط ??، کامپوزیت دندان می تواند بین 5 تا 10 سال دوام داشته باشد.

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند:

تقریبا بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. باید دانست که روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روی دندان هایی که اساسا سالم هستند کاربرد دارد. در واقع کامپوزیت و لمینت تنها برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کجی دندان هاف فاصله ی بین دندان ها و... بکار می روند و در مورد مشکلات درمانی و عملکردی دندان ها نمی توانند کارایی داشته باشند. به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا متخصص دندانپزشکی زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورتی مشکل اساسی دندان نداشته باشید این روشها را روی دندان های شما اعمال می کند. برای کسانی که مشکلات دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه، کجی شدید دندان ها و... دارند ابتدا باید با روشهای دیگر دندانپزشکی این مشکلات برطرف شوند سپس برای زیبایی دندان ها از روشهای دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده شود. بطور کلی افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند ،تا زمان برطرف نمودن مشکل، نمی توانند کاندید خوبی برای دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشند.

    افرادی که عادت‌هایی مثل دندان قروچه کردن دارند.
    افرادی که سایش شدید دندانی دارند.
    افراد با بهم‌ریختگی دندانی شدید.
    کسانی که بیماری لثه فعال دارند.
    افراد با بهداشت دهانی بسیار پایین.
    همچنین افرادی که دندان هایشان برجستگی بیشتری دارند بهتر است به جای کامپوزیت دندان از لمینت سرامیکی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. ضخامت لمینت دندان سرامیکی بسیار جزئی است و بنابراین برای افرادی با دندان های برجسته مناسب تر است.