سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

لمینت دندان بدون تراش
یکی از بهترین روش‌هایی که برای اصلاح طرح لبخند رواج پیدا کرده است، لمینت دندان بدون تراش است. دندان‌پزشک برای انجام این کار باید از لمینتهای بسیار نازکی که کمتر از 0.3 میلی‌متر ضخامت دارند؛ استفاده کند. در لمینت دندان بدون تراش نیازی به آسیب زدن به دندان نیست و با کمترین تهاجم انجام می‌شود. با این روش می‌توان تمام نقص‌های دندان حتی رنگ آن را اصلاح نمود و زیبایی لبخند و صورت فرد را تضمین کرد.

لمینت دندان بدون تراش

یکی از بارزترین روش‌هایی که برای زیبایی و سفید کردن دندان‌ها به کار می‌رود، لمینت است. در این روش دندان‌ تراش داده می‌شود و این کار باعث آسیب‌های زیادی به دندان‌ها می‌شود. نوعی از لمینت که به لومینرز دندان معروف است، همین کار را بدون تراش دندان انجام می‌دهد. لمینت بدون تراش، استحکام و ظرافت بسیار بالایی را برای دندان‎‌های شما به ارمغان می‌آورد. در این روش از لمینت دندان، به جز تراشیدن، تمام مراحل مانند قبل خواهد بود.
لمینت دندان بدون تراش چیست؟
افزایش زیبایی صورت و دندان چیزی است که کمتر کسی می‌تواند از آن صرف نظر کند. از طرفی بسیاری افراد هستند که ترجیح می‌دهند صدمه‌ای به دندانشان وارد نشود اما در عین حال نقایص دندانشان نیز پوشیده شود.
در مورد این افراد لمینت دندان بدون تراش مناسب‌ترین گزینه است. مزیت این روش در این است که متخصص می‌تواند روکش را بگذارد و در زمان مورد نیاز مجدد بردارد. در اغلب مواقع لمینت کردن هیچ دردی ندارد و نیازی به بی‌حسی موضعی نیست مگر اینکه فرد دندان‌های حساسی داشته باشد و متخصص تشخیص دهد که ممکن است نتواند در هنگام روکش کردن آرامش خود را حفظ کند.
لمینت دندان بدون تراش برای چه کسانی توصیه می‌شود؟
کسانی که دندان‌های نامنظم و بدفرمی دارند یا اینکه از رنگ دندان خود راضی نیستند، می‌توانند از روکش لمینت برای زیبایی بیشتر استفاده کنند. فرقی ندارد فرد در چه سنی تصمیم بگیرد این کار را انجام دهد. این روش جز کم تهاجمی‌ترین روش‌های دندان‌پزشکی به شمار می‌رود و برای فرد خطری ندارد.
•    افرادی که دندان‌های بد رنگ یا لک شده‌ای دارند.
•    کسانی که دچار شکستگی یا لب پر شدگی دندان شده‌اند.
•    زمانی که فرد به علت حذف یک دندان یا به طور مادرزادی، دچار فاصله بین دندانی باشد.
•    کسانی که دندان‌هایشان به صورت منظم سر جای خود قرار نگرفته باشد.
•    در مواقعی که دندان‌های فرد روی هم افتاده و جلوه شلوغی به دهان داده است.
•    افرادی که دندان‌های کوچک و ریزی دارند و لبخندشان به اندازه کافی زیبا نیست.
•    کسانی که درگیر پوسیدگی‌های دندان هستند.
آیا لمینت نیاز به تراش دارد؟

لمینت سرامیکی بدون نیاز به تراش هم وجود دارد به نام لمینت سرامیکی فوق نازک که در مرکز ما انجام میشه، این لمینت ها بسیار نازک هستند و نیاز به تراش ندارند.

اما در مورد لمینت سرامیکی معمولی که ضخامت دو دهم میلیمتری داره. برای قرار گرفتن لمینت ها روی دندون نیاز به آماده سازی دندون است. تراش و آماده سازی دندون به اندازه ضخامت پوسته تخم مرغ انجام میشه، که بسیار جزیی است، البته در هر فرد میتونه متفاوت باشه.

اگر میخواهید لمینت دندان کنید و نگران تراش دندون هاتون هستید، جای نگرانی نیست، لمینت بدون تراش هم انجام میشه، بهتره با دکتر صحبت کنید و دغدغه هاتون رو با دکتر در میون بزارید و بهترین تصمیم رو بگیرید.