سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

چه کسانی کاندیدای خوبی برای جراحی ایمپلنت دندان هستند؟

بهترین نوع داوطلب برای جراحی ایمپلنت کسی است که خصوصیات زیر را دارد:

  • یک یا چند دندان دیگر وجود ندارد
  •  دندان آسیب دیده
  • بهداشت دهان و دندان خوب
  • استخوان کافی در فک برای حمایت از کاشتپ
  • به طور کلی سلامت جسمی مناسبی


این مواردی است که می توانید با دندانپزشک خود در مورد آنها صحبت کنید تا ببینید که آیا عمل جراحی ایمپلنت گزینه مناسبی برای شما است.
اگر از دست رفته یا یک یا چند دندان آسیب دیده اید ، می توانید کاندیدای کاشت دندان باشید.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت در سنین بالا، بعد از ایمپلنت دندان چند روز درد داریم؟ روش های از بین بردن ایمپلنت دندان، چرا به ایمپلنت نیاز داریم؟


آنچه انتظار دارید

این جراحی نیست که با دندانهای گمشده به اتاق عمل بروید و با سفیدهای مروارید جدید بیرون بیایید. این عمل جراحی به مراقبت سرپایی نیاز دارد و در چند مرحله انجام می شود.

اگر دندان آسیب دیده یا آسیب دیده هنوز در دهان شما باشد ، دندانپزشک مجبور است آن را خارج کند. این امر به بیهوشی نیاز دارد و اساساً رویه خودش است.

در مرحله بعد ، شما ممکن است به پیوند استخوان احتیاج داشته باشید ، به این معنی که جراح مقدار کمی از استخوان را از جای دیگری از بدن شما (به طور معمول از ناحیه چانه یا لگن شما) خارج می کند و جراحی آن را در استخوان فک خود جاسازی می کند. این تنها در صورتی لازم است که فک شما استخوان کافی برای حمایت از کاشت نداشته باشد.

بعد از اینکه فک شما برای بهبودی وقت می برد (اگر پیوند استخوانی داشتید) ، دندانپزشک کاشت دندان فلزی را در فک شما قرار می دهد. در واقع در استخوان پیچ خورده شده است تا بیشترین قدرت ممکن را داشته باشد. بعد از این مرحله ، شما یک مرحله بهبودی دیگر - موسوم به osseointegration - که می تواند چندین ماه به طول انجامد ، می روید

بعد از بهبودی کامل ، جراح عمل کاشت را به کاشت وصل می کند. بعد از اینکه بافت نرم از آن برطرف شد ، دندانپزشک یک قالب از دندانها و فک شما ایجاد می کند. بعداً ، آنها سرانجام دندان مصنوعی (یعنی تاج دندان) را در بالای ابوت قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: انواع ایمپلنت دندان، ایمپلنت بدون جراحی، خطرات ایمپلنت دندان، چه کسانی نباید دندان هایشان را لمینت کنند؟

این کل فرایند می تواند چندین ماه طول بکشد ، بیشتر آن به دلیل نیاز دهان به دهان برای بهبودی است.
جراحی کاشت دندان در چندین مرحله انجام می شود که می تواند چندین ماه طول بکشد.
مراحل روش کاشت دندان و جدول زمانی

اما دقیقا چه مدت یک عمل ایمپلنت دندان در تمام مراحل خود طول می کشد؟ بگذارید قدم به قدم آن را تجزیه کنیم.
مشاوره اولیه

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که برای مشاوره اولیه با دندانپزشک ایمپلنت خود ملاقات کنید. در طی این ملاقات ، آنها یک معاینه جامع دندانپزشکی را انجام می دهند ، اشعه ایکس از دهان شما گرفته و سپس برداشت های دندان های خود را انجام می دهند.

بعد از این ، دندانپزشک شما در مورد برنامه درمانی توصیه شده ، طی مراحل انجام مراحل ، مدت زمانی برای همه چیز و اینکه در طول دوره نقاهت باید انجام شود با شما صحبت خواهد کرد. همچنین ممکن است بحث کنید که آیا به پیوند استخوان احتیاج دارید یا نه.

در طی این مشاوره ، مرحله اول مراحل را برنامه ریزی می کنید.

منبع مقاله:https://www.authoritydental.org/dental-implants-process