سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

انواع روکش دندان برای زیبایی لبخند

ونیر نوعی محصول آرایشی و زیبایی دندان است که از سطح دندان های تغییر رنگ یا آسیب دیده محافظت می کند.

روکش های دندانبه طور غیرمستقیم توسط یک تکنسین دندانپزشکی در آزمایشگاه دندان ساخته می شوند و بعداً به دندان آسیب دیده وصل می شوند.

هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی باید شکاف هایی را در دندان های خود و یا دندان هایی که رنگی ، بد شکل یا کج دارند ، کنار بیاورد. در دندانپزشکی امروز ، می توان یک روکش را روی دندان ها قرار داد تا خطای طبیعی یا نتایج جراحات را اصلاح کند و به شما کمک کند لبخندی زیبا و درخشان داشته باشید.

ونیرها پوسته های باریک و سفارشی هستند که برای پوشاندن قسمت جلوی دندان طراحی شده اند. دو نوع روکش وجود دارد. کامپوزیت و لمینت

انواع روکش ها

کامپوزیت

ونیرهای کامپوزیتیبرای اصلاح رنگ ، موقعیت یا شکل دندان سطح صورت دندان را می پوشانند.

با افزودن کامپوزیت، ساختار دندان در اندازه افزایش می یابد و به همین دلیل معمولاً کاهش دندان برای ایجاد فضای قرار دادن کامپوزیتانجام می شود. میزان کاهش آن با توجه به موقعیت دندان اصلی در رابطه با موقعیت آرزو و رنگ ساختار دندان نسبت به ضخامت مواد کامپوزیتی مورد نیاز برای جلوگیری از رنگ تعیین می شود.

کامپوزیترا می توان به طور مستقیم توسط دندانپزشک در هنگام قرار ملاقات دندان بر روی دندان های خود ایجاد کرد. اینها همچنین به عنوان پیوند کامپوزیت شناخته می شوند. و این روش ارزان و در عین حال مؤثر برای اصلاح شکاف های کوچک ، ترک و تراشه و برای درمان تغییر رنگ دندان ها است.

لمینت

لمینت رایج ترین راه حل برای برخی از مشکلات دندانپزشکی مانند؛ تغییر رنگ ، ترک ، تراشه و مینای فرسوده. لمینتلایه های نازکی از پرسلن یا مواد کامپوزیتی است که روی سطح دندان ها قرار می گیرد. این نوع ونیرها فقط در آزمایشگاه دندانپزشکی می توانند به طور غیر مستقیم ایجاد شوند.

روکش لمینتراه حل های مناسبی برای موارد شدید مانند؛ افتادگی ، سایش ، تغییر رنگ ، تراشیدن گسترده ، ترک خوردگی ، ناهموار یا فاصله بین دندانها.

اقدامات احتیاطی

باید توجه داشته باشید که این به طور معمول یک فرایند برگشت ناپذیر است ، زیرا خلاء کردن مقدار کمی مینا از دندان های شما برای ایجاد فضای روکش ضروری است.

توصیه می شود از خوردن مواد غذایی و نوشیدنی هایی که ممکن است باعث آسیب ، لکه دار یا تغییر رنگ روکش شوند ، خودداری کنید. همچنین توصیه می شود از مصرف قهوه ، شراب قرمز یا چای خودداری کنید. از خوردن غذاهایی که ممکن است به روکش هایی مانند آسیب رساندن یا تراشه ایجاد شود ، خودداری کنید.

چگونه می توان از روکشهای دندانی مراقبت کرد؟

دندانپزشک شما به شما توصیه می کند که چگونه از روکشهای خود مراقبت صحیح داشته باشید زیرا این لایه های کامپوزیتنازک یا پوسته های لمینتنازک به راحتی آسیب می بینند.

همچنین به شما توصیه می شود در مورد غذاهای خاصی که ممکن است باعث آسیب به ونیر شما مانند هویج و کربوهیدرات بیش از حد شود ، احتیاط کنید.

مسواک زدن و نخ دندان زدن به ونیرهای شما کمک خواهد کرد تا سالها دوام بیاورد. با احتیاط بسیار ، روکشها از 10 تا 20 سال دوام می آورند.

برای اطمینان از ماندگاری بیشتر روکش ها ، بررسی های معمول دندانپزشکی ضروری است.

https://www.dental-treatment-guide.com/veneers