سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

درمان ایمپلنت دندان چگونه است ؟ 

    معاینه

بعد از بحث در مورد دوره های بالقوه درمانی که برای شما باز است ، دندانپزشک یا پریودنتیست شما معاینه کامل دهان شما را انجام می دهد. وی سپس رادیوگرافی از فکهای شما را برای ارزیابی شکل و وضعیت بافت استخوانی شما و تعیین موقعیت هر ساختار مهم مانند اعصاب و سینوسها که ممکن است نزدیک به محل مورد نظر در مورد کاشت دندان باشد ، می گیرد. این به دندانپزشک اجازه می دهد تا دقیقاً نحوه قرارگیری ایمپلنت ها را برنامه ریزی کند. به ندرت ، اگر اشعه X کافی نباشد ، ممکن است از اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) برای تهیه تصاویر سه بعدی استفاده شود ، اما این یک روش گران است و شما را نسبت به رادیوگرافی های معمولی در معرض اشعه بیشتری قرار می دهد. از معایب ایمپلنت دندان می توان به مدت زمان لازم برای درمان ایمپلنت اشاره کرد که نسبت به سایر روشها طولانی تر می باشد.

    درج ایمپلنت

بسته به شرایط کلینیکی خاص شما ممکن است عمل جراحی ایمپلنت دندان با استفاده از یک مرحله یا دو مرحله انجام شود. در هر صورت ، عمل جراحی شامل ایجاد برش کوچک در لثه برای بیرون کشیدن استخوان و استفاده از یک مته مخصوص برای شکل دادن محل کاشت است. انواع ایمپلنت دندان می تواند توسط متخصص ایمپلنت برای کاشت انتخاب شود.

در روش یک مرحله ای ، ایمپلنت در استخوان آماده شده قرار می گیرد و سپس یک ضمیمه به نام کلاه شفابخش که از طریق لثه بیرون زده است ، روی آن قرار می گیرد. این کلاه شفابخش بعد از یک دوره 3-6 ماهگی برداشته می شود و با یک پیوست دائمی به نام abutmentجایگزین می شود که به صورت پست و هسته شکل می گیرد. دندان تعویض یا تاج در جای خود قرار دارد.

در روش دو مرحله ای ، یک پیچ پوشاننده روی قسمت بالای کاشت ریخته می شود و برای دوره بهبود لثه روی آن دوخته می شود. یک روش دوم برای کشف کاشت از طریق برش کوچک در لثه و وصل کردن کلاهک درمانی لازم است. سپس ، پس از بهبود لثه ها ، در آمادگی برای تاج جدید ، کلاهک درمانی برداشته شده و جایگزین آن شده است.

بیشتر بخوانید: مزایای کامپوزیت دندان، مراحل انجام لمینت دندان، روش های از بین بردن ایمپلنت دندان،  ایمپلنت در سنین بالا

در صورت نیاز به افزایش مقدار استخوان در محل با پیوند استخوان یا تکنیک ترمیم استخوان ممکن است عمل جراحی دو مرحله ضروری باشد. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است فقدان استخوان در محل کاشت وجود داشته باشد ، از جمله دندان های از دست رفته طولانی مدت ، سایش دندان و ریزش استخوان در اثر بیماری پریودنتال ، پیری یا آسیب دیدگی. هنگامی که دندان ها از دست نمی روند ، لثه اطراف آن و استخوان زیرین به مرور زمان از بین می رود. این امر به این دلیل است که از نظر سلامتی ، وجود دندانهای ما باعث تحریک گردش طبیعی یا روند تجدید در استخوان می شود. عدم درمان بیماری پریودنتال خطرات ایمپلنت دندان را افزایش می دهد.

آماده سازی دندان ها و برداشت هنگامی که لثه ها به طور کامل بهبود یافته اند (پس از گذشت حدود 6 هفته) ، دندانپزشک شما احساس جدیدی از دهان شما خواهد گرفت. از این روش برای ساختن الگویی از دندانهای شما استفاده می شود که تکنسین دندانپزشکی تاج یا پل شما را بنا می کند و برای دستیابی به یک  طبیعی که با بقیه دندانهای شما مطابقت دارد ، توجه ویژه ای می کند.

    اتصالات تاج یا پل

هنگامی که تاج ها و پل های جدید شما آماده شده است ، دندانپزشک شما آنها را با استفاده از کاشت دندان بر روی کاشت ایمپلنت ، ظاهر و تناسب آن را ارزیابی می کند و بررسی می کند که دندان های فوقانی و تحتانی شما در هنگام نیش زدن راحت کار می کنند. معمولاً برای اطمینان از ثبات و عملکرد خوب کاشته شده ، باید چندین قرار ملاقات را برگردانید و از نتیجه نهایی کاملاً راضی هستید. امکان انجان کامپوزیت دندان و سایر روشهای دندانپزشکی زیبایی بعد از ایمپلنت دندان ممکن می باشد.

https://www.efp.org/patients/dental-implants.html