سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

 

ایمپلنت کل دهان

اگر تمام دندان های خود را از دست ندیدید ، یک پل کامل یا پروتز کامل با پشتیبانیایمپلنت می تواند آنها را جایگزین کند. کاشت دندان جایگزین دندان طبیعی از دست رفته و برخی از ریشه ها می شود. برخی افراد ایمپلنت دندان را اشتباها با کامپوزیت دندان یکی می دانند ، اما کاربردها، روش انجام کار و قیمت انجام این دو با هم بسیار متفاوتند.

مزایای استفاده از پل های کامل ایمپلنت و پروتزهای پشتیبانی شده از ایمپلنت نسبت به پروتزهای معمولی چیست؟

کاشت دندان نسبت به سایر گزینه های جایگزینی دندان مزایای بسیاری دارد. علاوه بر این که مانند دندانهای طبیعی به نظر می رسد و عملکرد آن ، پل ها یا پروتزهای کامل با پشتیبانی ایمپلنت طراحی شده اند که ماندگار هستند. پل ها و پروتزهای کامل بدون ایمپلنت نیز نسبت به پروتزهای معمولی راحت تر و پایدار هستند و به شما این امکان را می دهند تا از گاز طبیعی و جویدن بیشتری برخوردار باشید.

علاوه بر این ، به دلیل اینکه پل ها و پروتزهای کامل پشتیبانی از کاشت جایگزین برخی از ریشه های دندان شما می شوند ، استخوان شما بهتر حفظ می شود. با پروتزهای معمولی ، استخوانی که قبلاً ریشه های دندان را احاطه کرده بود ، شروع به تغییر شکل (بدتر شدن) می کند. کاشت دندان با استخوان فک شما ادغام می شود و به سالم ماندن و سالم ماندن استخوان کمک می کند.

در طولانی مدت ، کاشت انواع ایمپلنت دندان نسبت به پروتزهای معمولی می توانند از نظر زیبایی و آسایش بیشتری برخوردار باشند. از بین رفتن استخوانی که همراه با پروتزهای معمولی است منجر به رکود فک و لبخند فروپاشیده و غیرقابل تحمل می شود. پروتزهای معمولی خوردن برخی غذاها را دشوار می کند. از معایب ایمپلنت دندان، می توان به احتمال عفونت ایمپلنت اشاره کرد که در صورت عدم درمان به موقع می تواند به نارسائی ایمپلنت منجر شود.

ایمپلنت ها به عنوان لنگرهای دندان مصنوعی در فک قرار می گیرند؟

ابتدا ایمپلنت ها که به نظر می رسد پیچ ??یا استوانه هستند ، در فک شما قرار می گیرند. سپس طی دو تا شش ماه آینده ، ایمپلنت ها و استخوان مجاز به هم پیوند می شوند تا لنگرهایی را برای دندان مصنوعی شما تشکیل دهند. در این مدت ، یک گزینه جایگزینی موقت دندانها را می توان در قسمت های کاشت لایه برداری قرار داد.

اغلب ، مرحله دوم روش برای کشف کاشت ها و اتصال ضمیمهها لازم است. این درپوش های درمانی موقتی به همراه دستگاه های اتصال مختلفی که به چندین تاج اجازه اتصال به ایمپلنت ها را می دهند ، پایه ای را که روی دندانهای جدید شما قرار خواهد گرفت ، کامل می کنید. لثه های شما مجاز به التیام چند هفته بعد از این عمل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: همه چیز در رابطه با کامپوزیت دندان، روش های از بین بردن ایمپلنت دندان، ارتودنسی

دندانهای جدید لنگرهای توپ گرد را خاموش و روشن می کنند. بعضی از سیستم های کاشت (یک مرحله) وجود دارد که نیازی به این مرحله دوم ندارند. این سیستم ها از ایمپلنت استفاده می کنند که قطعه فرمت را قبلاً وصل کرده است. پریودنتیست شما به شما توصیه می کند که کدام سیستم برای شما مناسب است.

بسته به تعداد کاشت قرار داده شده ، دستگاه اتصال که دندانهای جدید شما را نگه می دارد ، می تواند روی کاشت محکم شود ، یا ممکن است این نوار یا یک لنگر توپ گرد باشد که یک دندان در آن خاموش و روشن می شود. عوارض ایمپلنت دندان نسبت به سایر گزینه های جایگزین دندان، کمتر می باشد. در صورت مراقبت صحیح از ایمپلنت ، می تواند عوارض آنرا به صفر رساند. ایمپلنت دندان در سنین بالا به مراقبت های بیشتری نیاز دارد.

پل ها یا پروتزهای کامل متصل به کاشت ایمپلنت ها به طور کامل ، پل های کامل یا پروتز کامل برای شما ایجاد می شود و به پست های فلزی کوچک به نام abutments یا وسیله اتصال وصل می شوید. پس از مدت کوتاهی ، اعتماد به نفس دوباره به لبخند و توانایی خود در جویدن و صحبت کردن را تجربه خواهید کرد.

هر مورد متفاوت است و در صورت اجازه شرایط می توان برخی از این مراحل را با هم جمع کرد. متخصص دندانپزشکی شما برای تعیین بهترین برنامه درمانی با شما همکاری خواهد کرد.

https://www.perio.org/consumer/full-mouth-implants