سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

ایمپلنت دندان چه مدت زمان میبرد؟

ایمپلنت دندان یک انتخاب عالی برای تعویض طولانی مدت دندان است ، اما ایمپلنت دندان چه مدت طول می کشد؟ عواملی که در ماندگاری ایمپلنت های دندان تأثیر می گذارد ، تا حد زیادی به سبک زندگی بیمار و بهداشت عمومی دندان بستگی دارد. در حقیقت ، فناوری کاشت های دندانی در طی سالیان متمادی پیشرفت کرده است که خرابی ایمپلنت به دلیل مشکلات رد یا کارکرد ، تا حد زیادی به مشکلات گذشته تبدیل شده است. شرایط پزشکی موجود ، بیماری ها و سوء استفاده از ایمپلنتاحتمالاً عواملی هستند که باعث نارسائی ایمپلنت دندان می شوند.

اجزای یک ایمپلنت دندان

برای درک کامل این سؤال "چه مدت کاشت دندان طول می کشد ،" اجازه دهید ابتدا سه مؤلفه اصلی اینکه درمان ایمپلنت دندان چگونه است را بیان کنیم:

1. ایمپلنت دندان - ایمپلنت یک پست تیتانیومی است که به صورت جراحی در فک بیمار قرار می گیرد و به عنوان ریشه برای تاج عمل می کند.

2. Abutment - اباتمنت به کاشت وصل شده و تاج را در جای خود نگه می دارد.

3. تاج - تاج دندان سرامیکی است که به آبشونده چسبانده می شود و نمای دندان طبیعی را نشان می دهد.

به طور کلی ، قرار گرفتن در معرض و تاج در معرض آسیب بیشتر از خود کاشت است.

چقدر طولانی مدت کاشت دندان انجام می شود؟

اگر به طور صحیح با مسواک زدن و نخ دندان کافی نگهداری شود ، انواع ایمپلنت دندان می تواند یک عمر دوام داشته باشد ، با فرض اینکه بیمار دو بار در سال معاینه منظم از دندان انجام می دهد. با این وجود ، تاج حدود 10 تا 15 سال قبل از سایش طبیعی ممکن است باعث شود دندان نیاز به تعویض داشته باشد ، اگرچه بهداشت عالی دندان می تواند عمر را فراتر از 15 سال بگذارد. طول درمان ایمپلنت دندان به روش سنتی بیش از روشهای دیگر دندانپزشکی مانند کامپوزیت ونیر می باشد.

محل دهان همچنین عاملی برای طول عمر مورد انتظار یک کاشت دندان است. ایمپلنت های پشت دهان فشار بیشتری از جویدن می گیرند ، که می تواند باعث شود آنها سریعتر از ایمپلنت در نزدیکی جلوی دهان خراب شوند. از معایب ایمپلنت دندان احتمال عفونت ایمپلنت درصورت مراقبت های ناصحیح یا عدم مراقبت از آن می باشد.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی، مراحل انجام لمینت دندان، چه کسانی نباید لمینت کنند؟ سفید کردن دندان

ایمپلنت های دندانی در مقابل گزینه های جایگزین دیگر

کاشت دندان به گونه ای طراحی شده است که یک راه حل دائمی برای دندان های از دست رفته است و به گزینه استاندارد جایگزینی دندان تبدیل شده است. ایمپلنت دندان بر خلاف پروتز دندان ، پشتیبانی کافی را انجام می دهد که به عنوان یک دندان طبیعی عمل می کند و می تواند بدون لغزش ، در برابر گاز گرفتن یا جویدن مقاومت کند. از آنجا که کاشت های دندانیبه استخوان داخلی متصل می شوند ، در معرض پوسیدگی قرار نمی گیرند و بر روی دندان های مجاور استرس وارد نمی کنند ، که هر دو مشکل شایع در پل های دندانی هستند. سن مناسب ایمپلنت دندان بین دختران و پسران متفاوت است و پس از اتمام رشد استخوان فک انجام می شود. انجام ایمپلنت در سنین بالا مانعی ندارد.

چه عواملی می توانند یک علت ضروری را ایجاد کنند؟

ایمپلنت دندان هنگام مراقبت صحیح از پایداری طولانی مدت و نامشخص تأمین می کند ، اما چندین عامل وجود دارد که می تواند باعث از بین رفتن کاشت زودرس شود. افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند و یا یک بیماری پزشکی از قبیل سرطان مانند سرطان ، خطر بیشتری برای نارسایی ایمپلنت دندانی دارند. خطرات ایمپلنت دندان در یک روز می توانند از عوارض ایمپلنت دندان به روش سنتی بیشتر باشد.

مانند دندانهای طبیعی ، ایمپلنت های دندانی نیز باید از طریق مسواک زدن منظم و نخ دندان حفظ شوند. در موارد شدید ، مراقبت نامناسب در خانه می تواند منجر به بیماری پریودنتال (لثه) شود ، که این یک مقصر دیگر است که می تواند مانع موفقیت یک کاشت دندان شود.

درباره ایمپلنت های دندانی فکر می کنید؟

به طور کلی ، سفید شدن بیش از حد می تواند حساسیت دندان را ایجاد کند ، به همین دلیل توصیه می کنیم برای نیاز به سفید کردن دندان خود با یک دندانپزشک حرفه ای مشورت کنید. اگر گزینه های سفید کردن دندان را در نظر می گیرید ، کارکنان ما مجهز به جلوگیری از حساسیت دندان هستند و می توانند دوز درمانی مناسب را برای سطح سفید کننده مورد نظر شما توصیه کنند.

https://lovethatsmile.com/dental-articles/how-long-do-dental-implants-last