irandentistry

نظر

 

چرا این اتفاق می افتد 

اگر دندان خود را از دست داده اید ، استخوان در آن ناحیه به تدریج شروع به کوچک شدن می کند ، در حالی که دیگر دلایل زیادی وجود دارد که مردم دندان های خود را از دست می دهند. این می تواند ناشی از برخی موارد زیر باشد:

1.      بیماری پریودنتال (لثه)

2.      پوسیدگی دندان (حفره) و عفونت

3.      آسیب     

4.      نقص در توسعه

کاشت دندان می تواند بسیار مفید باشد:

در غیر این صورت لازم است دندانهای سالم را تاج کنیم (کلاه).اگر مجبور هستید دندان خود را بردارید ، جلوگیری از ریزش استخوان بسیار مهم است. ایمپلنت دندان باعث حفظ استخوان فک شما می شود و از کوچک شدن طبیعی که با از بین رفتن استخوان رخ خواهد داد ، جلوگیری می کند. یک پل یا دندان مصنوعی جزئی جدا شده استخوان شما را حفظ نمی کند.برای تعیین میزان حجم و تراکم استخوان در ناحیه دندان از دست رفته ، باید از نظر دندانپزشک معاینه کامل انجام شود.

برای پشتیبانی از کاشت شما باید استخوان کافی وجود داشته باشد. اگر کمبود استخوان برای انجام ایمپلنت دندان دارید ، استخوان قابل بازسازی است. این کار باید قبل از قرار دادن ایمپلنت انجام شود. این درمان به عنوان تقویت استخوان نامیده می شود و سالهاست که با موفقیت مورد استفاده قرار می گیرد.

چه گزینه هایی برای من موجود است؟

هیچ دلیلی وجود ندارد که به دلیل ریزش استخوان امروز کسی نتواند ایمپلنت کند. تکنیک های متنوعی برای دستیابی به این هدف وجود دارد. بسته به نوع ، محل و تعداد کاشت مورد استفاده ، دندانپزشک شما یکی را انتخاب می کند. مهم است که دندانپزشک شما در مورد همه گزینه های موجود در مورد شما بحث کند.در نظر بگیرید که گزینه هایی مانند کامپوزیت ونیر و لمینت نمی توانند جایگزین ایمپلنت دندان شوند. در بین سایر گزینه های موجود برای جایگزینی دندان مانند بریج و دندان مصنوعی نیز، عوارض ایمپلنت دندان کمتر می باشد.

1.      پیوند استخوان

این روش شامل پیوند (اضافه کردن) مواد استخوانی یا بونلیک به فک است.

انتخاب عالی برای پیوند استخوان ، استخوان خود شما است. این به احتمال زیاد از چانه یا راموس شما (قسمت پشتی فک تحتانی شما) ناشی می شود. اگر دندانپزشک شما نتواند استخوان کافی از این مناطق داشته باشد ، ممکن است استخوان از لگن یا استخوان ساق پا (استخوان ران) به دست بیاید. مفصل ران به دلیل اینکه استخوان باسن می تواند مقدار زیادی از استخوان را فراهم کند منبع بهتری محسوب می شود. با این حال ، این کار به بستری در بیمارستان و بیهوشی عمومی نیاز دارد. علاوه بر این ، این خطر ابتلا به شکستگی لگن را افزایش نمی دهد.

اگر فکر نمی کنید استخوان از بدن خارج شود تا در فک شما قرار بگیرد ، گزینه های دیگری در دسترس است. مواد را می توان از استخوان انسانهای گاو یا گاوها تهیه کرد. علاوه بر این ، از محصولات و مواد جدیدتر نیز می توان برای پیوند استخوان استفاده کرد.

2.      SINUS LIFT

با لیفت سینوس فک بالا شما با استخوان باعث افزایش قد فک فوقانی شما می شود. سینوس فک بالا نواحی بالاتر از فک شما از هر طرف بینی شما بالای دندانهای پشت است. این کار زمانی انجام می شود که قسمت پشتی فک فوقانی دارای استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت ها نباشد.

3.      EXPANSION

این نوع دیگری از پیوند استخوان است و فقط در مواردی انجام می شود که فک به اندازه کافی گسترده نباشد تا از کاشت پشتیبانی کند. بعضی از دندانپزشکان بعد از این عمل کاشت را مستقیماً قرار می دهند. برخی دیگر چند ماه صبر خواهند کرد تا رودخانه التیام یابد. این روش که تکنیک اسپل ریج نامیده می شود ، می تواند در مطب دندانپزشکی تحت بی حسی موضعی انجام شود.

4.      استروژن

این روش اغلب برای افزایش قد استخوان که خیلی کوتاه است ، استفاده می شود. یک جراح برش هایی در استخوان فک شما ایجاد می کند تا یک تکه استخوان را از بقیه فک جدا کند. دستگاه تیتانیومی که با پیچ تعبیه شده است ، قسمت استخوان را جدا از بقیه فک نگه می دارد. هر روز ، مقدار کمی دستگاه را شل می کنید. با گذشت زمان ، این باعث می شود فاصله بین قطعه استخوان و استخوان فک بلندتر شود. ناحیه بین قطعات به تدریج با استخوان پر می شود.

روش کاشت ایمپلنت

عمل جراحی ایمپلنت دندانمعمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می شود (بی حس کردن منطقه دندانپزشکی جایی که قرار است ایمپلنت قرار گیرد) و روشی نسبتاً راحت است. ممکن است هنگام آماده سازی محل ایمپلنت (استخوان) لرزش جزئی را تجربه کنید ، اما کاملاً قابل تحمل است. از آنجا که زخم های باز پس از عمل کاشت ایمپلنتوجود ندارد و حداقل تهاجمی است ، کمی ناراحتی بعد از عمل ایجاد می شود. یک هفته آنتی بیوتیک به شما داده می شود تا در منزل استفاده کنید.

قبل از وصل شدن تاج ، یک ایمپلنت منفردمعمولاً به مدت دو تا چهار ماه باقی می ماند تا به استخوان فیوز شود. زمان بهبودی در افراد مختلف متفاوت خواهد بود ، اما در نهایت به تراکم استخوان در محل دندان گمشده بستگی دارد. هرچه استخوان متراکم تر باشد ، بهبودی سریعتر می شود. مرحله بعدی درست کردن یک تاج برای قرار دادن روی ایمپلنتاست که به نظر می رسد مانند یک دندان عادی کار می کند.

ایمپلنت دندانبه طور سنتی حتی ایمپلنت در سنین بالا از میزان موفقیت بسیار بالایی برخوردار است. تحقیقات نتیجه می گیرند که بیش از 95? مراحل موفقیت آمیز هستند - بالاترین گزینه برای جایگزینی دندان. حتی در مناطقی که تراکم استخوان کم دارند ، موفقیت بسیار رایج است. ترمیم موفقیت آمیز و کاربردی کاشت ایمپلنت می تواند دوام داشته باشد.اگرچه نادر است ، اما یک کاشت می تواند از بین برود. با چسباندن ایمپلنتبه استخوان به درستی عوارضی ایجاد می شود یا به دلایل مختلف می تواند از آن شل شود.

میزان موفقیت در پیوندهای استخوانی در فک به منظور قرار دادن ایمپلنت دندانبسیار بالا است. با این وجود ، همیشه این احتمال وجود دارد که پیوند استخوان خراب شود ، حتی اگر از استخوان خود شما استفاده شده باشد. پیوند استخوان مانند پیوند عضو رد نمی شود. دندانپزشکان نمی دانند که چرا برخی از پیوندهای استخوان از کار می افتند - ممکن است دلیل این باشد که بیمار سیگاری سنگین است یا به دلیل وضعیت پزشکی. این مهم است که آگاه باشید که خطر بیشتری برای خرابی در ایمپلنت هایی که به جای استخوان طبیعی در استخوان پیوندی قرار می گیرند وجود دارد. با این حال ، در صورت پیوند شکست خورده ، این پیوند به راحتی حذف می شود. پس از بهبودی این ناحیه ، دندانپزشک شما ممکن است پیوند دوم را انتخاب کند. در صورت نیاز به پیوند استخوان طول درمان ایمپلنت دندان افزایش می یابد.

همانطور که در بالا ذکر شد ، شرایط و عادت های بهداشتی خاصی وجود دارد که آیا موفقیت آمیز بودن یا نبودن ایمپلنت تأثیر دارد. به عنوان مثال ، اگر به دیابت کنترل نشده مبتلا هستید ، توانایی بهبودی شما به طور کلی تأثیر خواهد گذاشت. این امر با پیوستن ایمپلنت به بافت استخوانی ، عوارضی ایجاد می کند.اگر سیگاری هستید ، این می تواند موفقیت یک ایمپلنت دندانرا به خطر اندازد زیرا باعث کاهش خون برای بهبودی می شود (البته سیگار کشیدن شما را از دریافت ایمپلنت سلب نمی کند).

    داروی پوکی استخوان Fosamax ، اگر بیش از سه سال مصرف شود ، می تواند باعث بهبودی در استخوان شود. پوکی استخوان به خودی خود می تواند بر تراکم استخوان تأثیر بگذارد ، به عنوان مثال سخت بودن ایمپلنت ها برای مقابله با فشارهای عملکردی طبیعی که مربوط به گزش و جویدن است ، دشوار است.

    بهداشت دهان و دندان با ایمپلنتاز اهمیت ویژه ای برخوردار است. عدم از بین بردن ذرات مواد غذایی و پلاک از لثه های نزدیک به کاشت به صورت روزانه می تواند منجر به عفونت باکتریایی شود که به پری ایمپلنتیت معروف است. این عفونت می تواند استخوان را از بین ببرد و ایمپلنت را شل کند. از معایب ایمپلنت دندان می توان به همین عارض عفونت اشاره کرد که در صورت مراقبت ها صحیح امکان بروز آن به صفر می رسد.

    ممکن است بیمار در مناطقی که پیوند (استخوان) از آن گرفته شده باشد ، درد ، تورم و کبودی را تجربه کند. اگر استخوان از باسن گرفته شده باشد ، ممکن است پیاده روی به مدت دو تا چهار هفته ناراحت کننده باشند. تورم در فک به طور معمول حدود یک تا دو هفته ادامه دارد.ایمپلنت ها بطور معمول توسط متخصصان جراحی دندانپزشکی (پریودنتیست ها و جراحان دهان) و یا دندانپزشکان عمومی که آموزش ویژه ای در زمینه کاشت ایمپلنت انجام داده اند ، قرار می گیرند.

https://www.perfectsmilespa.com/dental-blog/what-if-i-dont-have-enough-bone-for-a-dental-implant/