سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

 

کامپوزیت ها یک روش زیبایی طبیعی به نظر می رسد که می تواند زیبایی چشمگیری را ایجاد کند. برخی افراد کامپوزیت را با ایمپلنت یکی میدانند. این دو باهم در یک گروه نیستند.

به هر یک از دلایل زیبایی شناسی زیر می توان بر روی یک یا چند دندان استفاده کرد:

1. شکاف ها را بین دندان ها درست کنید

2.طول های ناهموار را صحیح کنید

3.دندان های کمی غلط را اصلاح کنید

4. تغییر رنگ صحیح

5. دندانهای تراشیده شده را ترمیم کنید

6. دندانهای صحیح که کمی کج هستند

7.اندازه یا شکل را تغییر دهید

روکش ها قسمت جلوی سطح دندان را می پوشانند و اندکی در اطراف آن می پیچند و لبه دندان را گاز می گیرند. در بیشتر موارد ، هر دندان که از روکش استفاده می شود ، قبل از ساختن روکش و قرار دادن آن با دقت آماده می شود. این آماده سازی شامل برداشتن یک لایه نازک (معمولاً کمتر از یک میلی متر) مینای دندان از دندان طبیعی در مناطقی است که توسط روکش پوشانده می شود. این اجازه می دهد تا روکش یکپارچه با خطوط دندان طبیعی قرار بگیرد. روکش ها با استفاده از ماده اتصال نازک اما قوی به هم وصل می شوند. هنگامی که توسط یک چراغ مخصوص درمان می شود ، مواد سخت می شوند. کاربردها و مراحل انجام روکش ها با ایمپلنت دندان متفاوت است و نباید این دو باهم اشتباه گرفته شوند.

انواع مختلفی از روکش ها وجود دارد:

لمینت دندان

روکش لمینت ماندگارترین نوع روکش است. آنها در یک آزمایشگاه با مشخصات دقیق دندانپزشک ایجاد شده و با استفاده از چند لایه نازک پرسلن از ظاهر مینای دندان طبیعی تقلید می کنند. اندازه ، رنگ ، شکل و تناسب کاملاً سفارشی شده است. برخلاف کامپوزیت ونیر که می تواند در یک جلسه انجام شود، روکش لمینت حداقل دو جلسه ی دندانپزشکی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: معایب ایمپلنت دندان، عوارض ایمپلنت دندان، روشهای ازبین بردن ایمپلنت دندان، ایمپلنت بدون جراحی، ایمپلنت در سنین بالا

کامپوزیت دندان

با استفاده از رزین کامپوزیت، اینها ممکن است در مطب دندانپزشکی یا در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته شده و از روکش لمینتارزانتر باشند. آنها می توانند ظاهر رنگ ، اندازه و شکل دندان را تغییر دهند و می توانند یک راه حل مؤثر برای بهبود لوازم آرایشی کمتر باشند. آنها به طور کامل سفارشی می شوند ، همانند روکش های کامپوزیت ، اما مواد کامپوزیتی تا حدودی مستعد رنگ آمیزی هستند و به اندازه لمینت ماندگار نیستند. از مزایای کامپوزیت دندان عدم دستکاری دندان برای انجام کامپوزیت می باشد.

روکش های فوری

روکشهای لمینت پیش ساخته به فرم و تناسب دندانهای شما سفارشی نیستند ، اگرچه در اندازه ها و شکل های مختلفی وجود دارند. ما روکش های فوری را توصیه نمی کنیم زیرا آنها ظاهر ، کیفیت و دوام روکش های سفارشی را ارائه نمی دهند.

بنابراین کدام روکش دندان برای شما مناسب هستند؟ کامپوزیت یا لمینت؟

تصمیم باید مشترک بین شما و دندانپزشک باشد.

دندانپزشک شما در مورد جوانب مثبت و منفی هر دو ، مشکلات احتمالی مربوط به روکشهای خاص برای شما و مناسب بودن کلی شما را به شما اطلاع خواهد داد. سپس به عواملی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم بستگی دارد. 

 

https://www.rangeldental.com/services/dental-veneers/