سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

 

 

هر تکه را با دقت از دهان خود بیرون بیاورید. اگر روکش لمینت شکسته شود ، به احتمال زیاد تنها گزینه جایگزینی آن خواهد بود. قطعه یا تکه ها را بررسی کنید. اگر به صورت گرد و متقارن باشد ، ممکن است به تازگی گشوده شده باشد و بتواند دوباره روی دندان شما قرار گیرد. متأسفانه ، این نوع خرابی نسبتاً نادر است. اگر بیش از یک قطعه وجود دارد ، یا اگر این قطعه به صورت فشرده ، تیز یا ناهموار باشد ، احتمالاً روکش شکسته است. از معایب لمینت سرامیکی اینست که در صورت شکسته شدن قابل ترمیم نیست و باید تعویض شود.

فراموش نکنید که به دندان که روکش از کجا آمده است نگاه کنید. حتی اگر روکش دست نخورده به نظر برسد ، ممکن است تکه های کوچک از روکش را که هنوز به دندان های شما چسبیده است ، ببینید." اول از همه ، شما باید بدانید که لمینت دندان واقعاً برای کمک به درمان دندان هایتان اقدامات زیادی انجام نمی دهند. آنها زیبایی را به شما می دهند ، و می توانند یک راه عالی برای پوشاندن دندان های ناخوشایند به نظر برسند ، اما آنها هیچ بیماری را درمان نمی کنند و دندان های شما را سالم تر نمی کنند. با لمینت دندان شما فقط روکش می کنید فقط برای اینکه لبخند زیباتری داشته باشید ، نه به این دلیل که می خواهید با برخی از مشکلات دندانپزشکی کنار بیایید"

لبه های لمینت شکسته ممکن است تیز باشد. اگر آنها گونه ها و زبان شما را تحریک می کنند ، مقداری از موم دندان را در داروخانه انتخاب کنید - این معمولاً توسط افراد دارای براکت برای پوشاندن سیم های تیز و براکت ها انجام می شود ، اما در حالی که منتظر دندانپزشکی هستید ، به خوبی برای پوشش لبه های تیز نیز کار می کند.

اگر هنوز هم در مجاورت دندانپزشکی هستید که روکشهایتان را قرار داده است ، و از کار آنها راضی هستید ، با آنها تماس بگیرید و به آنها بگویید که مشکلی دارید. آنها باید تلاش کنند تا شما را سریعاً به جای شما تعویض کند ، اما ممکن است شما مجبور شوید چند روز صبر کنید.

کاملاً بی خطر است که دندان شما برای مدت کوتاهی مانند این مورد کشف نشده باشد. اگر دلیل خاصی دارید که لازم است لمینت  شما زودتر تعویض شود ، مطمئن شوید که دندانپزشک از شرایط شما اطلاع دارد.

این احتمال وجود دارد که لمینتشما نسبت به روکش از بین رفته حساس باشد. اغلب ، موم دندان نیز در اینجا کمک خواهد کرد. محلی را که روکش از آنجا به وجود آمده بپوشید.

وقتی وارد صندلی دندانپزشک خود شوید ، باید در مورد نحوه اداره لمینتاز دست رفته تصمیم بگیرید.

"برای اینکه بدانید چه تعداد از دندان‌های شما نیاز به لمینت دارد کافیست در مقابل آینه بایستید و لبخند بزنید. هر تعداد از دندان‌های شما که هنگام لبخند زدن مشخص باشد نیاز به لمینت دارد.
برای محاسبه قیمت لمینت دندان نیز باید قیمت هر واحد لمینت را بدانید و با توجه به تعداد دندان‌هایی که باید لامینیت شوند، هزینه کلی را بدست آورید."

بیشتر بخوانید: طول عمر کامپوزیت دندان، لمینت بهتر است یا کامپوزیت، خطرات ایمپلنت دندان، عوارض ایمپلنت دندان، انواع ایمپلنت دندان

Rebond : اگر روکش لمینتشما به عنوان یک کل واحد شل شد ، می توانید آن را دوباره روی دندان های خود قرار دهید. این کار در اکثر موارد سریع و آسان است.

ترمیم: بعضی اوقات تعمیر ترمیم لمینتشکسته امکان پذیر است ، به همان روشی که ممکن است ترمیم سریع روی دندان خرد شده انجام شود. با استفاده از پیوند دندان ، دندان ممکن است خوب به نظر برسد. این معمولاً گزینه ای طولانی مدت نیست ، اما می تواند در کوتاه مدت کار کند. در موارد دیگر ، ممکن است خسارت وارد شده به لمینتوجود داشته باشد. این نیز گزینه خوبی نیست ، زیرا معمولاً سطح روکش به آن می پردازد تا درخشش مناسب و مقاومت در برابر لکه را به آن بدهد. داخلی روکش ممکن است بیشتر مستعد رنگ آمیزی باشد و ممکن است از آن ایستادگی کند ..

Replace: در اکثر اوقات ، بهترین گزینه هنگام شکستن روکش ، جایگزین کردن آن با نوع جدید است. این نتیجه طولانی و جذاب به شما می دهد.

در صورت ادامه شکستن روکشهای لمینتچه کاری باید انجام دهید؟ این امکان وجود دارد که روکشهای شما در قسمت ضعیف قرار داشته باشند ، از یک ماده نامرغوب ساخته شده یا در غیر این صورت نامناسب باشند. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که با یک دندانپزشک دیگر صحبت کنیم تا نظر دیگری راجع به آنها بدست آوریم و ببینیم آیا در مورد مجدد همه آنها ممکن است توصیه شود.

 

احتمال دیگر این است که شما مشکلات مفصل فک دارید. TMJ و بروکسیسم در روکش لمینتسخت است. اگر همچنان آنها را شکسته اید ، در مورد پیدا کردن علت این مشکل با یک دندانپزشک عصبی عضلانی صحبت کنید.

در موارد دیگر ، ممکن است لازم باشد از روکش لمینتبه سمت تاج دندان حرکت کنید. ممکن است دندانهای شما برای روکشهای لمینتمناسب نباشند ، یا نتیجه ای که به دنبال آن هستید با روکشها قابل دستیابی نباشد.

https://www.thedurhamsmile.com/blog/what-to-do-if-you-chip-a-porcelain-veneer/