سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

 

 

اگرچه طی سالهای اخیر روشهای دندانپزشکی بسیار طولانی شده است ، اما هنوز هم تعداد زیادی از افراد هنگام مراجعه به دندانپزشک اضطراب را تجربه می کنند. شاید آنها در گذشته تجربه بدی داشته باشند یا عصبی باشند که کار دندانپزشکی آنها باعث ایجاد درد خواهد شد. روشهای دندانپزشکی مانند 20 سال یا حتی 10 سال پیش مشابه نیستند. با توسعه تکنیک ها و فن آوری های پیشرفته تر مانند لیزر سولا ، دندانپزشکان قادر به انجام بسیاری از اقدامات با کمی ناراحتی برای بیمار هستند . امروزه کامپوزیت ونیر، لمینت دندان و نیز ایمپلنت دندان می تواند بدون درد و یا با در بسیار جزئی انجام شوند.

یک سؤال متداول که در مطب می شنویم این است: "آیا کاشت دندان دردناک است؟"پاسخ کوتاه ما – احتمالاً-این چیزی نیست که شما می خواستید بشنوید

مدیریت درد در طی جراحی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟"پیچ" تیتانیوم با جراحی در استخوان فک قرار می گیرد ، جایی که با استخوان به هم می پیوندد و به یک قسمت دائمی از دهان بیمار تبدیل می شود. مانند ریشه دندان عمل می کند و تقریباً به اندازه یک ریشه طبیعی دندان قوی می شود. از دیگر انواع ایمپلنت دندان، ایمپلنت زیرکونیا می باشد که قدمت آن کمتر از ایمپلنت تیتانیومی می باشد.

آماده سازی ایمپلنت دندانگاهی اوقات شامل مراحل قبل از عمل جراحی است. به عنوان مثال ، گاهی اوقات برداشتن دندان آسیب دیده یا پوسیده ، برای آماده سازی ناحیه برای کاشت مورد نیاز است.

در بیشتر موارد ، روش ایمپلنت دندانکاملاً ساده است. این یک روش معمول است و بیشتر اوقات شامل قرار دادن ساده ایمپلنتاست. در برخی موارد پیچیده تر که شامل ریزش استخوان است ، به پیوند استخوان نیاز است. پیوند استخوان امکان انجام ایمپلنت در سنین بالا را نیز فراهم کرده است.

بسته به پیچیدگی مورد ، پزشک ممکن است یک داروی بی حسی موضعی ، اکسید نیتروژن یا آرام بخش خود آگاهی دهان را برای مدیریت درد و اضطراب در طی عمل فراهم کند. عوارض ایمپلنت دندان در صورت کافی بودن مهارت و تجربه ی متخصص ایمپلنت برای قراردادن آن و نیز مراقبت های بیمار از ایمپلنت دندان می تواند به صفر برسد.

بی حسی موضعی

 بی حسی موضعی یک روش بسیار رایج برای بی حس کردن ناحیه اطراف محل کاشت است. بیهوشی در بسیاری از اقدامات پزشکی ، چه در دندانپزشکی و چه در سایر شاخه های پزشکی استفاده می شود. یک بی حسی موضعی معمولاً به صورت شلیک تجویز می شود ، بنابراین ممکن است لوزه سوزن را در لثه احساس کنید ، اما بعد از جوش اولیه ، دهان شما بی حس می شود. دندانپزشک شما بررسی خواهد کرد که قبل از کاشت بی حس شود. این بدان معنی است که شما در طی عمل کاشت دندان هیچ درد و تیزی نخواهید داشت ، اگرچه ممکن است احساس فشار ، کشیدن یا لرزش دریل کنید. با استفاده از بی حسی موضعی ، روش کاشت دندان تقریباً بدون درد است. بی حسی موضعی می تواند در سایر روشهای دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان نیز بکار رود.

اکسید نیتروژن

اکسید نیتروژن ، که گاهی اوقات به عنوان "گاز خنده دار" خوانده می شود ، یک آرام بخش استنشاق شده است. این مانند درد بی حس نمی کند و کسل نمی شود بلکه باعث آرامش شما می شود. اکسید نیتروژن برای بیماران در هر سنی بی خطر است و به سرعت از بین می رود ، بنابراین در صورت نیاز می توانید خود را از قرار ملاقات خارج کنید. اکسید نیتروژن برای روشهای کوتاهتر مانند یک کاشت دندان کمتر پیچیده معمولی و برای بیمارانی که اضطراب کمتری دارند مناسب است.

آرام بخش دهانی

آرام بخش خوراکی به صورت قرص داده می شود و از داروی تجویز شده مانند والیوم برای کمک به بیمار در حین درمان استفاده می کند. بسته به دوز ، این می تواند یک آرام بخش خفیف تا متوسط ??را برای شما فراهم کند. با آرام بخش آرام ، کاملاً بیدار هستید ، اما آرام هستید. با یک آرامبخشی معتدل تر ، شما آگاه هستید اما ممکن است درمان را به طور کامل به یاد نداشته باشید. آرام بخش های خوراکی به سرعت عمل می کنند و مدتی استراحت می کنند ، بنابراین به شخصی نیاز دارید که شما را به سمت و قرار ملاقات براند. داروهای آرام بخش خوراکی برای روشهای طولانی تر و برای بیمارانی که ترس از اضطراب بالاتری دارند مناسب است.

مدیریت درد بعد از عمل ایمپلنت دندان

در اکثر موارد ، روش کاشت دندانبه خودی خود درد بسیار کمی را برای بیمار ایجاد می کند. با قطع شدن بیهوشی ، بیماران اغلب احساس ناراحتی می کنند. البته این ، از بیمار تا بیمار متفاوت است و این بستگی به سطح تحمل درد و پیچیدگی روش دارد. ممکن است برخی از بیماران داروی ضد درد مانند ویکودین ، ??نورکو یا لورتاب تجویز کنند ، اما بسیاری از بیماران می توانند با کمک داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا تیلنول ، درد را به طور موثری مدیریت کنند. دندانپزشک شما دستورالعمل های خاص تری در مورد نحوه مدیریت درد بعد از عمل به شما می دهد. از معایب ایمپلنت دندان احتمال عفونت آن می باشد. با رعایت بهداشت و مراقبت از ایمپلنت احتمال وقوع خطرات ایمپلنت دندان کاهش می یابد.

بنابراین ، آیا کاشت دندان دردناک است؟

احتمالاً ، اما احتمالاً خیلی هم بد نیست. این واقعاً به پیچیدگی پرونده و میزان تحمل درد شما بستگی دارد. در بیشتر موارد ، روش ساده و ساده است و فقط باید در مرحله بهبودی باعث ناراحتی متوسط ??شود. اگر به هیچ وجه نگران مدیریت درد نیستید ، درمورد توصیه های خود با دندانپزشک خود صحبت کنید.

 

https://www.wrdental.com/blog/is-a-dental-implant-painful