سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

مزایای لمینت دندان

همانطور که میدانید برای انتخاب روکش های کامپوزیت ونیر فواید زیادی وجود دارد ، اما یک راه وجود دارد که آنها نمی توانند با لمینت رقابت کنند: دوام. حتی با پیشرفت های مداوم در رزین های کامپوزیت، لمینتماده ای بسیار قوی تر است. هنگامی که به درستی نگهداری شوند ، روکش لمینت می تواند 15 تا 20 سال به طول انجامد ، در حالی که کامپوزیت ها حدود 5 تا 7 سال طول عمر دارند. عمر هردو روکش دندان برخلاف ایمپلنت دندان که می تواند دائمی باشد، دائمی نیست. انواع ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته بکار می روند.

 تجارت در آنجا نهفته است. در حالیکه روکشهای کامپوزیتدر ابتدا نیمی از لمینترا هزینه می کنند ، اما نیمی از آنها به طول می انجامد. پرداخت بیشتر در ابتدا به این معنی است که لازم نیست به زودی آنها را جایگزین کنید.

بسیاری از دندانپزشکان احساس می کنند که روکش های لمینتطبیعی ترین گزینه به نظر می رسند ، زیرا آنها قادرند زیبایی دندان طبیعی را ساده تر از کامپوزیتها تقلید کنند. به کیفیت شفاف لمینت می رسد ، که بسیار شبیه به مینای دندان است. لمینتنیز به لطف استحکام خود مواد ، به همراه لعابی که بعد از عمل روی آن اعمال می شود ، در برابر رنگ آمیزی و تراشیدن نیز فوق العاده مقاوم است.

بیشتر بخوانید: روش انجام ایمپلنت دندان، آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ طول درمان ایمپلنت دندان،عوارض انجام ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان در سنین بالا

 این در تضاد مستقیم با طبیعت متخلخل کامپوزیت ها است که بیشتر مستعد رنگ آمیزی هستند و برای نزدیک شدن به زیبایی شناسی طبیعی مانند دندان ، باید صیقل داده شوند. حتی در جلا دادن ، کامپوزیت ها به اندازه لمینت طبیعی به نظر نمی رسند.

با این حال ، این مزایا به روشی بسیار بیشتر نیاز دارد. از آنجا که روکش ها در یک آزمایشگاه در خارج از مطب ساخته می شوند ، باید منتظر بمانید. علاوه بر این ، دندانهای طبیعی شما نیاز به تغییر شکل دارد که می تواند برخی افراد را از بین ببرد. برای سرعت بخشیدن به این روند ، بسیاری از دندانپزشکان فناوری های CAD / CAM  را در کنار صندلی ها قرار می دهند تا امکان ساخت روکش در محل را فراهم کند. اگر در حال بررسی روکش لمینتهستید ، با دندانپزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه فناوری هایی به آنها دسترسی دارند ، زیرا این می تواند طول درمان را به شدت کاهش دهد. از معایب لمینت سرامیکی دستکاری مینای دندان در طول درمان آن می باشد.

لمینت سرامیکیاغلب مناسب ترین گزینه برای همه چیز از مینای فرسوده و سایش عمومی و پارگی گرفته تا نقایص ژنتیکی و دندانهای ناهموار هستند. کامپوزیتها معمولاً برای موارد جدی مانند تغییر رنگ قابل توجه یا فاصله ، که لمینت ها تنها گزینه شما هستند ، قابل استفاده نیستند. دندانپزشک شما می تواند پس از ارزیابی دقیق سلامت دهان و دندان ، بهترین گزینه ها را به شما توصیه کند.

https://www.drhightech.com/blog/cosmetic-dentistry-langhorne/porcelain-vs-composite-veneers/