سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

 

 

اگر شخصی یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد و یا کاملاً بدون دندان باشد به منظور جایگزینی دندانهای از دست رفته می توانند از این ایمپلنت های دندانیاستفاده نماید. ایمپلنت دندانپایه کوچکی از جنس فلز تیتانیومیا آلیاژهای تیتانیوم میباشد این فلز به وسیله استخوان‌ها به راحتی پذیرفته می شود و اتصال استخوان فکبا این فلز به خوبی صورت می پذیرد.

 ایمپلنت دندانکه جایگزین ریشه دندانمی گردد دارای شیارهای ظریفی بر روی سطوحش می باشد که در استخوان فکپیچ می گردد ایمپلنتدر داخل حفره ای که توسط دریل انجام شده است قرار می‌گیرد اصلی‌ترین هدف در نصب یک ایمپلنترسیدن به یک اتصال فوریبا استخوان اطراف آن می باشد اولیه را به وجود خواهد آورد که با گذشت زمان به وسیله افزایش بیشتر توده استخوانیبر روی سطح زیر میکروسکوپ این به نظر محکم تر خواهد گردید.

 مزایای استفاده از ایمپلنت 

اولین مزیت سلامتی و زیبایی بیشتر است. وقتی که دندان ها از دست می روند استخوان اطراف دندان شروع به تحلیل می کند.این تحلیل استخوانمی تواند منجر به عقب رفتن فک گردد به کاربردن ایمپلنت‌ دندانمانع این امر گردیده و بنابراین شکل طبیعی فکحفظ خواهد گردید.

 در طب سنتی ، کمبود دندان از دست رفته را با جایگزینی یک پلاک دندانی متحرکیا با تراش دو دندان مجاور و استفاده از پل جبران می نمایند اما درهنگام استفاده از ایمپلنت دندانعلاوه بر آنکه از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری میشود از سبب دندانهای مجاور نیز جلوگیری شده و زیبایی یک دندان طبیعیرا به دهان بیمار بازمی‌گرداند.

همچنین در نحوه صحبت کردن بیمار طریق تغییری ایجاد گردد دیگر آن آسایش بیشتر می باشد زیرا ایمپلنت‌ دنداناتصال محکم با استخوان فکپیدا می کند هیچ گونه در زندگی و حرکت دندان مصنوعیوجود نخواهد داشت.

چند دندان توسط ایمپلنت حمایت می شود؟

 تمام اشکال متداول جایگزینی دندان ها از قبیل پلهای دندان مصنوعیمی تواند به وسیله استفاده از ایمپلنت دندانانجام پذیرد اگر شما فقط یک دندان طبیعی را از دست داده باشید یک ایمپلنتبرای جایگزین نمودن کافی خواهد بود.

در چه مواردی از این ایمپلنت استفاده می شود؟

·         دندان های جلودر اثر از دست رفتن یک دندان به طوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند.

·         از دست رفتن دندان می تواند به دلیل پوسیدگی بیماری لثهیا تصادف باشد.

·         اگر دندان در منطقه زیبایی باشد علاوه بر زیبایی سلامتی دنداننیز متاثر می‌شود.

·         فاصله بین دندانیباعث رویش دندان های فک مقابل به این فاصله جابجایی دندانهای بالا و پایین از دست رفتن اکلوژنمناسب می شود.

·         عمل جویدن نیز متاثر شده و مفاصل فک پایین در طولانی مدت دردناک میشود.

 چه افرادی برای ایمپلنت مناسب هستند؟

 اگر فردی از سلامتی عمومی کامل برخوردار باشد ایمپلنت دندانیقینا می توانند کارگذاری شوند.اما نوشیدن مشروبات الکلی یا سیگار کشیدنمشکلاتی را در ارتباط با التیام اولیه ایجاد می نماید و می تواند اثر منفی روی سلامت لثه و بافت استخوانیاطراف ایمپلنتداشته باشد. تعدادی از دندانپزشکاناگر بیمار سیگار خود را ترک ننماید تمایلی به کار گذاشتن ایمپلنتبه دلیل تاثیر منفی آن از خود نشان نمی دهند.

 چه کسانی نمیتوانند ایمپلنت استفاده کنند؟

 تنها کسانی برای کاشت دندانمناسب نیستند که شامل بیمارانی است که به نوع دچار ضعف سیستم ایمنیهستند بیمارانی که رادیوتراپی داشتند به مدت دو سال نمی توانند ایمپلنتکنند همچنین افرادی که بیش از 5 نخ سیگار در روز مصرف می‌کنند و به مواد مخدراعتیاد دارند.

https://www.click4teeth.com/feature-articles/how-long-does-dental-implant-treatment-take/