سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

 

یکى از روشهاى رایج براى اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت ونیر است . در این روش کامپوزیت دندان خمیرى شکل رنگ دندان بصورت لایه به لایه روى سطح خارجى دندان قرار داده شده و سخت و چسبانده مى شود تا بصورت پوسته نازکى همانند لنز سطح بیرونى دندان را در بر گیرد و بدین صورت مشکلات ظاهرى دندان مثل رنگ و شکل و فرم اصلاح مى یابد، از ویژگیهاى این روش انست که در یک جلسه قابل انجام است . از دیگر روشهای دنداپزشکی برای زیبایی لبخند لمینت سرامیکی و ایمپلنت دندان می باشند. زیبایی لبخند یکی از کاربردهای انواع ایمپلنت دندان می باشد و بیشترین کاربرد ایمپلنت به عنوان جایگزینی برای دندان های از دست رفته درمانی و عملکردی می باشد.

یکى از مهمترین عوامل در زیبایى و ماندگارى این روش کیفیت درمان و تکنیک مورد استفاده و تخصص دندانپزشک زیبایی است .

عده اى سوال مى کنند که شما از چه موادى استفاده مى کنید ؟

لازم است بدانید که هر چند نوع کامپوزیت مورد استفاده مهم است ولى مهمتر از ان دقت ، تخصص و تجربه دندانپزشکاست که کیفیت درمان را تعیین مى کند و حتى استفاده از بهترین مواد ، در صورت نبود تخصص و تجربه ، نتیجه غیر قابل قبولى را منجر مى شود . و دقیقا به همین دلیل نباید انتظار همسان بودن هزینه درمانهاى زیبایى را در بین دندانپزشکانمختلف داشت . زیرا اینکار بیشتر خرید یک هنر است تا خرید یک محصول مشخص .

بیشتر بخوانید: مراحل انجام ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان در سنین پایین، تفاوت لمینت و کامپوزیت

بسیارى از افراد خواستار اصلاح لبخند و رسیدن به لبخندى زیبا و جذاب هستند . اما اینکه این درمانها به چه صورت انجام مى شود ، چند جلسه زمان مى برد ، طول عمر و ماندگارى انها چقدر است و هزینه ان چقدر مى شود و سؤالات دیگرى از این قبیل وجود دارد که بیماران قبل از تصمیم گیرى به شروع درمان مى خواهند از ان اگاهى یابند . طول عمر کامپوزیت دندان حدود 7 تا 10 سال می باشد.

ولى باید متذکر شد که بر اساس شرایط دندانها ، طرح درمان متفاوت است و لذا معمولا بدون ویزیت حضورى و یا حداقل دیدن عکس دندانهاى بیمار نمى توان به این سؤالات پاسخ دقیقى داد .

زیبایى و شفافیت و رنگ ونیر به تخصص و تجربه دندانپزشکبستگى دارد و روش ونیر بسیار حساس و نیازمند دقت و ظرافت زیاد است و مى بایست در برابر وعده هاى اغواگرانه بعضى ، مانند ساده یا کم هزینه جلوه دادن درمان به دیده تردید نگریست.

https://thurmastondental.co.uk/getting-composite-veneers-involve/