سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

امروزه، کاشت ایمپلنت باعث انقلابی در جایگزینی دندان ها شده است. قبل از اینکه ایمپلنت دندان به وجود بیاید، افراد دارای پروتز دندان قادر به جویدن انواع بسیاری از مواد غذایی نبودند. امروزه این مشکل با استفاده گسترده از ایمپلنت دندان مرتفع شده است. کوتاهترین تعریف ایمپلنت دندان می تواند این باشد که "ایمپلنت یک دندان مصنوعی دائمی برای جایگزینی دندان و یا دندان های از دست رفته است که درست همانند دندان های طبیعی عمل می کند. بهترین روش جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن است. از ایمپلنت‌های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می‌شود. این کار ویژگی‌ها و مزایای بسیاری دارد از جمله این که به دندان‌های کناری آسیبی نمی‌زند، کارکردی مانند یک دندان طبیعی دارد، از طول عمر بالایی برخوردار است و در صورت نگهداری مناسب و رعایت بهداشت دهان و دندان، تا آخر عمر دوام دارد. روش انجام ایمپلنت دندان یک روش جراحی و ایمن است.

بیشتر بخوانید: طول عمر کامپوزیت دندان، ایمپلنت دندان در سنین بالا، آیا ایمپلنت دندان درد دارد،

 

مزایای کاشت دندان

  •  ظاهر بهبود یافته: کاشت دندان مانند دندانهای شما به نظر می رسد و احساس می شوند.
  •  بهبود آسایش: از آنجا که آنها به بخشی از شما تبدیل می شوند ، کاشت ناراحتی پروتزهای قابل جابجایی را برطرف می کند.
  • خوردن آسان تر: دندان مصنوعی نامناسب می تواند جویدن را دشوار کند. کاشت دندان مانند دندانهای شما عمل می کند ، به شما امکان می دهد غذاهای مورد علاقه خود را با اطمینان بخورید.
  •  عزت نفس بهبود یافته: کاشت دندان می تواند لبخند و اجاره زندگی جدید را به شما برگرداند.
  • بهبود سلامت دهان و دندان: همانطور که یک پل پشتیبانی از دندان انجام می شود ، کاشت دندان نیازی به کاهش دندانهای دیگر ندارد. از آنجا که دندانهای مجاور برای حمایت از کاشت تغییر نمی کنند ، بیشتر دندانهای خودتان دست نخورده باقی مانده و باعث بهبود سلامت طولانی مدت دهان می شوند. ایمپلنت های فردی همچنین باعث بهبود دسترسی دندان ها و بهبود بهداشت دهان می شوند.
  •  دوام: ایمپلنت ها بسیار بادوام بوده و با مراقبت های مناسب می تواند یک عمر دوام داشته باشد.
  • راحتی: پروتزهای قابل جابجایی فقط همین موارد هستند؛ قابل جابجایی کاشت دندانباعث ناراحتی شرم آور در از بین بردن پروتزها و همچنین نیاز به چسب های کثیف برای نگهداری آنها می شود.

ایمپلنت دندان در کنار دیگر روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند انواع کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی در اصلاح لبخند بکار می رود. کامپوزیت دندان یک متریال در دندانپزشکی است که برای از بین بردن زردی دندان، بدفرمی و ترمیم دندانهای شکسته، پوسیده و ترک خورده استفاده می‌شود و در داشتن لبخندی زیبا و خیره کننده برای شما نقش مهمی دارد. کامپوزیت دندان در مواقعی که فرد از دندان خود به خوبی مراقبت نکند مثلا اگر به علت مصرف تخمه، مواد غذایی سخت و یا بر اثر برخورد با اجسام سخت لب پر شده باشد، نقص های دندان را با استفاده از کامپوزیت ترمیم می‌کنند. مورد دیگری که از کامپوزیت استفاده می‌شود برای پرکردن دندان و جایگزینی برای آمالگام است زیرا آمالگام در دهان به دلیل رنگی که دارد ممکن است خیلی مورد پسند نباشد ولی استفاده از کامپوزیت به دلیل همرنگی با دندان بسیار پرطرفدار است. همچنین از کامپوزیت ونیر برای سفیدکردن، زیباسازی و بلند کردن دندان استفاده می‌شود.

بسیاری از افراد نمی دانند که بین دو گزینه لمینت دندان و کامپوزیت دندان کدام را انتخاب کنند. بعبارتی آنها نمی دانند که لمینت دندان برایشان بهتر است یا کامپوزیت دندان؟ باید گفت تشخیص نهایی اینکه انتخاب کدامیک از دو روکش کامپوزیت و لمینت برای شما مناسب است ، بستگی کامل به نظر متخصص دندانپزشک و نیز مشکل دندانپزشکی ای که شما می خواهید آنرا برطرف کنید ، دارد. با اینحال پیش از انتخاب نهایی ، معیارهایی را باید در در نظر بگیرید. لمینت دندان بسیار زیباتر و شفاف تر از کامپوزیت دندان می باشد. جدای از درخشندگی ، لمینت دندان به دلیل ضخامت کمتری که نسبت به کامپوزیت دندان دارد طبیعی تر به نظر می رسد و روی دندان به شکل برجسته دیده نمی شوند. البته نوعی از کامپوزیت دندان به نام کامپوزیت آی پی اس وجود دارد که میزان شفافیت و زیبایی آن نیز بالاست و اگر شما جزو افرادی هستید که هزینه برایتان مهم است ، کامپوزیت IPS می تواند با قیمتی کمتر از لمینت به اندازه لمینت سرامیکی زیبا به نظر برسد. البته کامپوزیت ونیر و لمینت دندان هرگز نمی توانند جایگزین دندان های از دست رفته شوند.

چرا ایمپلنت دندان انتخاب می کنید؟

با کاشت انواع ایمپلنت دندان می توانید برای همیشه از پروتز خداحافظی کنید. می توانید برای همیشه از چسب دندان و خمیر دندان جلوگیری کنید. می توانید برای اولین بار در سال ها ، غذاها را به طور صحیح و مناسب بچشید. شما می توانید سالها جوان تر و بدون صفحه در دهان خود احساس کنید. این اطمینان بسیار شگفت انگیز است که فقط داشتن دندان های خود می تواند به وجود آورد. می توانید به جای دستان خود دندان های خود را در دهان مسواک بزنید. شما می توانید تمام غذاهایی را که دوست دارید دوباره بخورید بدون اینکه آنها را به قطعات کوچک بریزید. بدون اینکه نگران دندان هایتان باشید می توانید بوسه بزنید و بخندید و لبخند بزنید. این یک احساس شگفت انگیز است. عدم مراقبت از ایمپلنت دندان می تواند به نارسائی ایمپلنت دندان منجر شود.

کاشت دندان یک انقلابی در فناوری دندانپزشکی است و امکان جایگزینی دندانهای از دست رفته را فراهم می کند. این تحولات مدرن شیوه نگاه به دهان را تغییر داده و به ما این امکان را می دهد تا به آنچه که قبلاً غیرممکن بود برسیم. دندانپزشکان مرتباً دندانهایی را که مشکل ایجاد می کرد بیرون می کشیدند و بسیاری از افراد را بدون دندان و با کمی راحتی می گذاشتند. کاشت دندان مزایای بسیاری دارد و آنها یک سرمایه گذاری در آینده شما هستند. هیچ کس نمی خواهد با دندان های از دست رفته و یک پروتز ناراحت کننده زندگی کند که ممکن است سست شود و باعث ناراحتی شود.

https://www.seapointclinic.ie/dental-implants/about-dental-implants