سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

جراحی لیفت لثه و انجام کامپوزیت دندان

سوالی که برخی از افراد دارند این می باشد که از نظر زیبایی برای لثه هایی که بزرگتر از حد معمول می باشند و موقع لبخند خیلی به چشم می آیند چه باید کرد؟ این افراد معمولا صاحب دندان های کوتاهتری هستند. پاسخ این است که معمولا دندانپزشکان قبل از انجام کامپوزیت دندان و نیز لمینت دندان، لیفت لثه را برای این افراد انجام می دهند تا بتوانند در زمان کامپوزیت دندان و لمینت دندان، دندان های بلندتر و با اندازه مناسب تری برای این افراد در نظر بگیرند.

جراحی لیفت لثه نوعی جراحی زیبایی مخصوص دندان ها است که بافت لثه را بر می دارد یا به آن شکل جدیدی میدهد تا قسمت بیشتری از دندان پیدا باشد و به دندان ها این امکان را بدهد که بلند تر به نظر برسند.معمولا جراحی لیفت لثه نسبت به سایر روش های درمانی دندانپزشکی مثل کامپوزیت ونیر خیلی گران قیمت نیست.خیلی از افراد با بافت اضافی لثه متولد می شوند و به همین خاطر دندان های آن ها معمولا کوچک و کوتاه به نظر ی رسد. طول عمر کامپوزیت دندان حدود پنج تا ده سال می باشد.

گاهی اوقات کامپوزیت ونیر با کاشت دندان اشتباه گرفته می شود. این دو از نظر کاربرد، روش انجام کار و  قیمت و طول عمر و .... کاملا با هم تفاوت دارند. دریافت ایمپلنت دندان چیزی بیش از چسباندن دندان های مصنوعی در دهان شماست. ایمپلنت نوعی درمان دندانپزشکی است که به جراحی نیاز دارد. اگر با دنیای دندانپزشکی آشنا نیستید ، ممکن است در مورد روش انجام ایمپلنت دندان اطلاعات نداشته باشید. در صورت نیاز به انجام مواردی مانند پیوند استخوان و یا لیفت سینوس مراحل انجام ایمپلنت دندان کمی متفاوت است . بصورت کلی مراحل انجام ایمپلنت دندان به شکل زیر می باشد:

معاینه و تعیین نوع و تعداد ایمپلنت به همراه هزینه
در صورت احتیاج، کشیدن دندان در این مرحله از درمان می‌باشد. 
جراحی و نصب پایه‌ی ایمپلنت
طراحی چاهک لثه‌ای برای گذاشتن لبه‌ی روکش‌ها در زیر لثه، جهت پیشگیری از وارد شدن مواد غذایی به زیر ایمپلنت
انتخاب رنگ، قالب‌گیری و ارسال قالب به لابراتور
انجام کارهایی مثل: طراحی لبخند، موقعیت لبه‌ی دندان‌ها، تعیین ارتفاع فک و...
ارسال قالب به لابراتور
چسباندن نهایی ایمپلنت دندان


مزایای کامپوزیت دندان

از بهترین مواد برای ترمیم دندانو زیبا سازی لبخند، استفاده از انواع کامپوزیت دندان است.و نکته ای که وجود دارد این است که دندانپزشک زیبایی بدون کمترین آسیبی مواد کامپوزیتی را روی دندان قرار میدهد و به دندان ها آسیبی وارد نمیشود.به این معنی که در قرار دادن این نوع مواد بر روی دندان ، دندان ها تراش نمی خورند و آسیبی به دندان وارد نمی شود.

بیشتر بخوانید: مراحل انجام ایمپلنت دندان، نارسائی ایمپلنت دندان ،طول درمان ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان در سنین بالا، انواع ایمپلنت دندان

کامپوزیت ونیر چیست ؟

پوششی است که طی یک جلسه بطور مستقیم توسط دندانپزشک بر روی دندان ها قرار داده و ساخته میشود و در همان جلسه کامل میگردد.

از جنس همان مواد ترمیمی است که هم رنگ دندان میباشند.به کمک این درمان میتوان بد فرمی ها انواع بد رنگیها ، فواصل باز بین دندانی (دیاستما)  ،ترکهای دندانی، شکستگی های دندان ، لب پریدگی های دندانها و بهم ریختگی های دندانی خفیف تا متوسط و... را برطرف کرد. نزدیکترین گزینه دندانپزشکی زیبایی به کامپوزیت ونیر ، لمینت سرامیکی می باشد. لمینت دندان بسیار زیباتر و شفاف تر از کامپوزیت دندان می باشد. جدای از درخشندگی ، لمینت دندان به دلیل ضخامت کمتری که نسبت به کامپوزیت دندان دارد طبیعی تر به نظر می رسد و روی دندان به شکل برجسته دیده نمی شوند. البته نوعی از کامپوزیت دندان به نام کامپوزیت آی پی اس وجود دارد که میزان شفافیت و زیبایی آن نیز بالاست و اگر شما جزو افرادی هستید که هزینه برایتان مهم است ، کامپوزیت IPS می تواند با قیمتی کمتر از لمینت به اندازه لمینت سرامیکی زیبا به نظر برسد.

مراقبت از کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها بیشتر به مراقبت دندانی نیاز دارند.کنترل بهداشت دندان های کامپوزیت شده بسیار مهم‌تر از دندان طبیعی است. وقتی لایه کامپوزیتی برای طبیعی بودن زیر شکاف لثه گذاشته می‌شود هرقدر هم پولیش یا صیقلی شوند باز هم اجرام، رنگدانه‌های مختلف و ذرات غذایی بیشتر در آنجا جمع خواهند شد . بنابراین شخص باید دو برابر یک دندان طبیعی به دندان‌های کامپوزیت شده خود توجه بهداشتی داشته باشد. اگرچه روش‌های بهداشتی باید با روش اصولی انجام شوند .

https://www.advanceddentaltmj.com/implants