سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

روشهای جایگزینی دندانهای قدامی 

اطلاعات موجود در راهنمای روش انجام ایمپلنت دندان برای دندان های قدامی توضیح کاملی در مورد عواقب دندان های از دست رفته ، مقایسه کاشت های دندانی و پل ها و توضیحات مفصل روشهای کاشت قدامی ارائه می دهد

روشهای جایگزینی دندانهای قدامی

دو گزینه برای جایگزینی دندان قدام با ایمپلنت دندان و تاج وجود دارد: قرار دادن فوری دندان ایمپلنت به دنبال برداشتن دندان و تاخیر در قرار دادن ایمپلنت. متخصص جراحی و دندانپزشک ترمیمی یا Prosthodontist به عنوان یک تیم ، تعیین می کنند که کدام روش براساس شرایط فردی آنها بهتر است.

قرار دادن فوری ایمپلنت دندان

هنگامی که یک دندان قدام به دلیل شکستگی ، کانال ریشه ای ناکام یا جذب ریشه (انقباض) نجات یافت ، اغلب می توان دندان را با  انواع ایمپلنت دندان  جایگزین کرد ، که بلافاصله پس از برداشتن دندان قرار می گیرد. مراحل انجام ایمپلنت دندان سه مرحله است تا این گزینه درمانی موفقیت آمیز باشد.

از بین بردن دندان یا ریشه موجود بدون آسیب رساندن به هر یک از استخوانها یا بافت لثه اطراف.

قرار دادن همزمان ایمپلنت، درگیر شدن استخوان کافی برای ایجاد ثبات تا زمانی که استخوان فرصت رشد در اطراف آن را داشته باشد.

قرار دادن یک تاج موقت (موقت) که از نیروهای گزنده جزئی و میکرو حرکت کاشت جلوگیری می کند.

اولین قدم در این روش ، یک روش جراحی ویژه برای از بین بردن دندان در ضمن حفظ استخوان و لثه برای رسیدن به نتیجه زیبایی آرمانی است. هرگونه آسیب به استخوان می تواند نتیجه مطلوبی ایجاد کند ، که در قسمت جلوی دهان غیرقابل قبول است. بنابراین ، این روش معمولاً توسط متخصصان جراحی با تجربیات گسترده در برداشتن دندان در آماده سازی کاشت دندان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: طول عمر کامپوزیت دندان، ایمپلنت در سنین بالا،

بلافاصله پس از برداشتن دندان ، ایمپلنت دندان با استفاده از یک روش جراحی ظریف قرار می گیرد تا از آسیب دیدن استخوان جلوگیری شود. ایمپلنت دندان باید به گونه ای قرار گیرد که پایدار باشد و این امر معمولاً نیاز به چسباندن آن به استخوان در نوک سوکت دندان دارد. مواد پیوند استخوانی غالباً در اطراف کاشت قرار می گیرد و برای حفظ خطوط طبیعی ، سوکت را کاملاً پر می کند.

موقعیت ایمپلنت دندان برای اطمینان از ظهور تاج دقیقاً مانند دندان طبیعی از لثه حیاتی است. با توجه به دقت لازم در این روش ، باید متخصص جراحی را تجربه کرد تا نتیجه موفقیت آمیز حاصل شود. عدم انجام صحیح ایمپلنت دندان، ممکن است به نارسائی ایمپلنت دندان منجر شود.

گزینه های مربوط به دندان جایگزینی موقتی (موقت) شامل تاج می باشد که بلافاصله بعد از عمل جراحی ، یک بالگرد قابل جدا شدن با دندان متصل شده یا برداشتن بعد از عمل و قرار دادن تاج موقت چند روز بعد انجام می شود. دندان جایگزین موقت در درجه اول برای اهداف زیبایی شناسی است تا عملکرد. آن را به گونه ای قرار داده شده است که دندان های مقابل آن را لمس نکند تا از نیروهای گزش دندان کاشت دندان جلوگیری کند و به استخوان اجازه می دهد بدون حرکت و فشار ، اطراف لانه را بازسازی کند. حتی نیروی گازگرفتگی ملایم ، باعث حرکت جزئی ، می تواند از چسباندن استخوان به داخل کاشت دندان جلوگیری کند. هنگامی که استخوان پیوند محکمی با کاشت دندان ایجاد کرد و پایه ای پایدار را ایجاد کرد ، تاج نهایی را می توان به کاشت وصل کرد.

تأخیر در قرار دادن ایمپلنت دندان

در بعضی موارد ، در صورت وجود استخوان کافی برای تثبیت کاشت دندان بلافاصله پس از برداشتن دندان ، متخصص جراحی ممکن است تشخیص دهد که بهتر است قرار دادن ایمپلنت را به تأخیر بیاندازید.پیوند استخوانی که بعد از برداشتن دندان قرار دارد ، همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می شود ، سوکت را که در آن ریشه دندان از دست رفته است ، پر می کند و باعث حفظ خطوط طبیعی بافت های استخوان و لثه می شود.

http://thedentalimplantguide.org/dental-implants/treatment-options/anterior-tooth-replacement-procedures/