سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

 

درمان ایمپلنت باید قبل از ارتودنسی یا بعد از آن صورت گیرد؟?


کاشت دندان چیست؟

کاشت دندان برای جایگزینی دندان هایی که به دلیل آسیب دیدگی یا پوسیدگی دندان از بین رفته اند ، طراحی شده است. کاشتها از یک پست تیتانیومی تشکیل شده اند که دندانپزشک برای جایگزینی دندان از دست رفته در فک وارد می کند. سپس یک تاج پروتز - قسمت قابل رویت دندان - که مانند دندان معمولی عمل می کند ، می چسباند.
در حقیقت ، کاشت های دندانی نیز دقیقاً مانند دندان های معمولی به نظر می رسند و احساس می شوند. با گذشت زمان ، ممکن است فراموش کنید که این یکی از مال شما نیست. و از آنجا که کاشت های دندانی به خوبی با بقیه دندان های شما مخلوط می شوند (و می توانند رنگ آن با یکدیگر مطابقت داشته باشند) ، هیچ کس نمی تواند بگوید که شما یک کاشت دارید.برای افرادی که ایمپلنت دندان دارند اما هنوز نیاز به معالجه ارتودنسی دارند ، یکی از نگرانی های طبیعی این است که آیا ایمپلنت و روش انجام ایمپلنت دندان با بریس سازگار است یا خیر. آیا بریج به نارسائی ایمپلنت دندان می انجامد؟  جواب بسته به وضعیت شما ، بله و نه است.

ابتدا اجازه دهید نگاهی به کاشت دندان بیندازیم و سپس در مورد چگونگی تأثیر آنها در درمان ارتودنسی شما بحث کنیم. ایمپلنت بعد از ارتودنسى به بیماران توصیه می‌شود ابتدا ارتودنسی را برای جابجایی تمام دندان‌های باقیمانده انجام دهند و سپس طول درمان ایمپلنت دندان را شروع کنند.? اما کامپوزیت ونیر و لمینت دندان پس از ایمپلنت دندان توصیه می شود.

 بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان در سنین بالا، چه کسانی می توانند لمینت دندان انجام دهند؟ طول عمر کامپوزیت دندان،

از آنجایی که ایمپلنت درمانی ثابت است، امکان مرتب و صاف کردن آن مانند دندان‌های طبیعی وجود ندارد. علت ثابت بودن این است که میله تیتانیومی استفاده شده در انواع ایمپلنت دندان به استخوان فک جوش می‌خورد و به همین دلیل تحت تاثیر نیروی حاصل از بریس‌ها قرار نمی‌گیرد.

 در نتیجه بیمارانی که در حال ارتودنسی هستند یا احتمالاً در آینده در قالب بخشی از طرح بهبود لبخند، تحت درمان قرار خواهند گرفت باید ابتدا دندان‌ها را صاف و مرتب کنند و پس از اتمام ارتودنسی کاشت دندان را شروع کنند. این ترتیب به ویژه زمانی باید رعایت شود که دندان‌های مجاور حرکت داده می‌شود تا فضای خالی لبخند را پر کند.

به علاوه کجی شدید دندان‌ها (دیاستما) باید ابتدا اصلاح شود و سپس دندان در محل مناسب کاشته شود. به این ترتیب اطمینان حاصل می‌شود که دندان‌ها ردیف کنار هم قرار می‌گیرند و  ایمپلنت نیز به خوبی به استخوان فک جوش می‌خورد و در جای خود ثابت باقی می‌ماند . قیمت ایمپلنت دندان حدود 2500000 تا 5000000 میلیون تومان می باشد.

https://www.eonclinics.com/what-are-dental-implants