سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

دوام ونیر کامپوزیت چقدر است؟

 
چند عامل در مدت دوام کامپوزیت ونیر تاثیر دارد  :
چگونگی نگهداری ونیر کامپوزیت،
نوع کامپوزیتی که در ونیر استفاده شده است،
عادات غذایی فرد.
با در نظر گرفتن این عوامل، به طور میانگین انواع کامپوزیت دندان بین 2 تا 3 سال عمر می کنند که این زمان نسبت به عمر لمینت کمتر است. با این حال هزینه ی هر بار ترمیم و تعویض کامپوزیت بسیار کمتر از لمینت بوده و کمتر تهاجمی می باشد.

نحوه ی نگهداری کامپوزیت ها 

در صورتی که به درستی از ونیر کامپوزیت ها نگه داری نشود ممکن است شکسته شوند یا بیفتند. برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و حداقل دو بار در سال توسط دندان پزشکتان تحت معاینه و پاکسازی قراربگیرید. به علاوه باید از گاز زدن یا شکستن خوراکی های سفت مثل آجیل و یخ با کامپوزیت های خود، بپرهیزید.

بیشتر بخوانید: قیمت ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان در سنین بالا، انواع ایمپلنت دندان، روش انجام ایمپلنت دندان

 

آیا شما کاندید خوبی برای ونیر کامپوزیت هستید؟

 
ونیر ها برای همه ی افراد و همه نوع دندانی مناسب نمی باشند. انتخاب فرد مناسب در موفقیت ونیر ها بسیار اهمیت دارد. در صورتی که برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه مقدار زیادی از دندان طبیعی تراشیده شود آنگاه ونیر کردن برگشت پذیر نیست وتصمیم گیری این که ونیر روی دندان شما جواب بدهد یا خیر با دندان پزشکتان می باشد. در اینجا به چند مورد از عواملی که باعث عدم موفقیت ونیرکامپوزیت ها می شود اشاره می کنیم:
دندان های ناسالم: پوسیدگی های دندان و بیماری های لثه باید قبل از جاگذاری کامپوزیت ها درمان شوند.
دندان های تضعیف شده: اگر مقدار قابل توجهی از ساختار دندان از دست رفته باشد و یا با پرکردگی بزرگی جایگزین شده باشد دندان ضعیف بوده و برای ونیر کردن مناسب نمی باشد.
دندان هایی که به میزان کافی مینا ندارند زیرا ونیر ها به مینای دندان بهتر متصل می شوند.
افرادی که عادت به دندان قروچه یا ساییدن دندان هایشان دارند نمی توانند گزینه ی خوبی باشند زیرا این عادات موجب شکستن و خورد شدن کامپوزیت ها می شود. در برخی موارد استفاده از محافظ در هنگام خواب می تواند راه حل مناسبی برای این گونه افراد باشد.
افرادی که فک های ضعیفی دارند عادت دندان قروچه برای درمان هایی مانند ایمپلنت دندان و لمینت دندان نیز مشکل افرین است و می تواند منجر به نارسائی آنها شود
افرادی که دندان های بسیار نامرتب و کج دارند باید قبل از انجام ونیر دندان هایشان را ارتودنسیکنند تا به نتیجه ی دلخواه دست یابند .


https://www.sharecare.com/health/dental-veneers/what-are-laminate-veneers