سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

 

دوام و طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟
در صورت مراقبت مناسب و انجام چکاب های منظم دندانپزشکی احتمالاًایمپلنت دندانتا آخر عمر به شما خدمت می‌کند. معمولاً هیچ نیازی به تعویض خود ایمپلنت‌ها جود ندارد اما طول عمر روکش دندان که بر پایه ایمپلنت نصب شده است 10 تا 15 سال برآورد می‌شود که بسته به بهداشت دهان و برنامه غذایی تان ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

دنچر متحرک بر پایه ایمپلنت?
?
دندان مصنوعی متحرک بر روی ایمپلنت یک پروتز است که توسط بیمار قابل برداشتن از داخل دهان است و توسط ایمپلنت ها نگهداری و حمایت می شود، هدف از برداشتن پروتز تمیز کردن ایمپلنت ها میباشد. بیماران فاقد دندان معمولا در جستجوی دندانی هستند تا به شکل تدریجی از شل شدن دندان مصنوعیجلوگیری کنند .این بیماران همواره از نقصان بافت های نرم و سخت رنج برده اند، درحالی که فوائد زیبایی لبه های آکریلیک این دندان ها در چهره بسیار نقش موثری را بازی می کند. پس تاثیرات زیبایی و حفظ چهره فرد در دندان گذاری مصنوعی بر روی ایمپلنت نسبت به پروتز ثابت از جمله مزیت های آن است. قیمت ایمپلنت دندان گرانتر از دندان مصنوعی است.

مراقبت از دندان ایمپلنتی چگونه است؟
پس از کاشت انواع ایمپلنت دندان باید همانند دندان‌های طبیعی خودتان از آن مراقبت کنید. به این معنی که حداقل دو مرتبه در روز مسواک بزنید و یک مرتبه نخ دندان بکشید. باید هر شش ماه یک بار برای چکاپ دندانپزشکی مراجعه کنید تا وضعیت دندان ایمپلنتی و بافت‌های پیرامون آن و همچنین دندان‌های طبیعی دیگر ارزیابی شود. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد سیگار کشیدن در التیام بافت‌ها اختلال ایجاد کرده و می‌تواند عوارض ایمپلنت را افزایش دهد. بنابراین در صورتی که سیگار می‌کشید باید پیش از کاشت ایمپلنت این کار را ترک کنید سیگار کشیدن برای روشهایی مانند کامپوزیت ونیر و لمینت دندان نیز خطر افرین است.

برای ایمپلنت دندان فرد باید شرایط زیر را داشته باشد:

لثه‌های سالم.

استخوان کافی برای پشتیبانی از ایمپلنت. بعضی افراد مقداری ازاستخوان فک را از دست داده‌اند، اما در چنین شرایطی هم با روش‌های خاص استخوان فک بازیابی می‌شود و سپس روی آن ایمپلنت دندان قرار می‌گیرد. طول درمان ایمپلنت دندانسه تا یکسال است.

رسیدگی به دندان‌های کاشته شده و لثه‌ی‌ اطرافش. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به صورت روزانه ضروری خواهد بود. فرد هم‌چنین باید چند وقت یک‌بار به دندانپزشک مراجعه کند تا چک آپ شود.
افرادی که شرایط زیر را دارند، کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان نیستند:

افراد کم سن و سال که استخوان فک‌شان هنوز در حال رشد است.

روش انجام ایمپلنت دندان مناسب خانم‌های باردار نیست.

کسانی که سیگار زیاد می‌کشند. سیگار کشیدن فرایند ترمیم لثه‌ها را کند می‌کند و ممکن است روی موفقیت نتیجه‌ی ایمپلنت موثر باشد.

کسانی که روی سر و گردن پرتو درمانی انجام داده‌اند.

کسانی که بیمار‌های مزمن مثل دیابت خارج از کنترل، بیماری‌های مربوط به بافت‌های پیوندی، هموفیلیا و بیماری‌های مربوط به سیستم ایمنی بدن دارند.
کسانی که دارو‌هایی مثل استروید یا داروهایی که به سیستم ایمنی فشار می‌آورند مصرف می‌کنند.

کسانی که دچار مشکل دندان قروچه هستند. این مشکل باعث می‌شود فشار زیادی روی دندان‌های کاشته شده وارد شود.

https://www.webmd.com/sex/birth-control/birth-control-implants-types-safety-side-effects