سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

 

مراقبت های بعداز انجام کامپوزیت دندان

بیشتر مواقع مردم به دلیل مناسب بودن قیمت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت سرامیکی ، برای اصلاح طرح لبخند خود کامپوزیت ونیر را انتخاب می کنند ، اما اگر می خواهید از لبخند زیبایتان مراقبت کنید ، باید مراقبت های بیشتری را انجام دهید. در اینجا لیستی از مراقبت هایی که  شما باید انجام دهید  تا ماندگاری کامپوزیت دندان افزایش یابد، آورده شده است. قیمت لمینت دندان تقریبا دو برابر قیمت کامپوزیت دندان می باشد.وقتی که کامپوزیت ونیرانجام دادین چه مراقبت هایی لازم هست: 1_از مسواک های خیلی نرم یا نرم دو بار در روز استفاده کنید و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید (مهمترین زمان مسواک زدن و نخ دندان کشیدن شب ها قبل از خوابه)

2_دندان هایی که کامپوزیت می شنوند نسبت به دندان های طبیعی رنگ پذیر تر هستند موادی مثل: تنباکو، چای، سس، قهوه، نوشیدنی های رنگی، مشروبات الکی... رنگدانه های زیادی دارند در نتیجه باید سعی شود کمتر در رژیم غذایی قرار بگیرد و بعد از استفاده،دهان شسته شود و مسواک زده شود.

3-از دهانشویه الکلی استفاده نشود،الکل باعث از بین رفتن باند کامپوزیتی میشود.به طور کلی بدون تجویز پزشک دهانشویه استفاده نشود.

4-همیشه تو‌ ذهنتون داشته باشید کامپوزیتها موادی هستند روی سطح دندان شما قرار میگیرن در نتیجه استحکام دندان طبیعی را ندارند پس مهم هست با دندان های جلو غذاهای سفت گاز نزنین و برای اینکار از دندان های عقب کمک بگیرین.

پ.ن :در نهایت اینکه کامپوزیت چقدر موندگاری داره بستگی به خیلی چیزها داره و میشه براش یک جفت لاستیک نو‌ مثال زد:طول عمر لاستیک ربط داره به کیفیت لاستیک، چه جاده هایی رو باهاش رفتین،چقدر رعایت کردین چند کیلومتر و طی چندسال رفتین در مورد کامپوزیت هم جدای از کیفیت کار پزشک و مواد، به عادت های غذایی شما،چه استرس هایی به دندان وارد کردین،چقدر رعایت بهداشت داشتین...بستگی دارد.

رنگ دندان به دسته بندی های A،B،C،D تقسیم بندی می شوند و میزان روشن بودن سایه ها به 1، 2، 3، 4 مشخص می شود به طوری که شماره ی 1 بیشترین روشنی را داراست. بهترین رنگ کامپوزیت دندان با راهنمایی و مشاوره ی دندانپزشک هم چنین انتخاب مراجعه کننده معین خواهد شد.
.
•رنگ
کامپوزیت دندان a1
رنگ کامپوزیت دندان a1 با رندهای مختلفی در بازار موجود است. رنگ کامپوزیت دندان a1 الترادنت از جمله رنگ هایی ست که محبوب افراد مشهور است، این رنگ سفیدترین سایه را بر روی دندان ایجاد می کند و مقاوم نسبت به تیره و زرد شدن است. رنگ کامپوزیت b1 نیز پس از رنگ کامپوزیت دندان a1 از سفیدی و درخشندگی زیادی برخوردار است. هم چنان رنگ کامپوزیت دندان a1 به عنوان سفیدترین سایه رنگ دندان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. از میان رنگ های کامپوزیت دندان که پرطرفدار است می توان به رنگ کامپوزیت دندان a3 اشاره کرد. این رنگ
کامپوزیت دندان به رنگ دندان های طبیعی نزدیک می باشد و جلب توجه نمی کند.
.
•بهترین رنگ کامپوزیت دندان
یکی از مهم ترین نکته هایی که لازم است که پس از انتخاب طرح درمان
کامپوزیت دندان مورد توجه قرار داد، انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان است. لازم است که بیمار پیش از انجام کامپوزیت با راهنمایی دندانپزشک خود، رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب نماید.
.
بهترین رنگ
کامپوزیت دندان با توجه به فاکتورهای مختلفی انتخاب می شود. مهم ترین فاکتور انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان، سیلقه ی مراجعه کننده است. از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان باید مد نظر قرار داد، تطابق رنگی ست که باید با سایر دندان ها داشته باشد. از دیگر فاکتور های مهم در رنگ کامپوزیت دندان، ویژگی های ظاهری مراجعه کننده از جمله رنگ پوست و رنگ چشم ها و رنگ موها می باشد و انتخاب رنگ کامپوزیت باید به گونه ای باشد که تناسب با ویژگی های ظاهری فرد برقرار شود.

افرادی که به فکر دریافت روکش کامپوزیت دندان هستند ممکن است نگران انتخاب رنگ مناسب برای دندانهای جدید خود باشند. از این گذشته ، هیچ یک از افرادی که کامپوزیت ونیر انجام می دهند ، نمی خواهند که دندان های جدید شان جعلی به نظر برسد. کار با یک متخصص دندانپزشک زیبایی در کلینیک دندانپزشکی  به این معنی است که شما در طی تصمیم گیری با دقت و دقیق راهنمایی خواهید شد تا در نهایت با یک لبخند براق ، سفید و بی عیب و نقصو کار داشته باشید.