سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

روکش کامپوزیتییک ماده پر کننده رنگ دندان است که به ساختار دندان پیوند داده شده است. از آنها می توان بدون تقریباً آماده سازی دندان استفاده کرد ، و آنها را محافظه کار و گزینه ای مقرون به صرفه دانست. آنها بر اساس یک طرح دیجیتال یا طراحی موم شده در یک بازدید واحد قرار می گیرند. نتیجه فوری است. روکشهای رزین کامپوزیت در معرض ساییدگی و پارگی - رنگ آمیزی ، تراشیدن ، گودبرداری و تغییر رنگ است - و به اندازه یک روکش لمینتدوام نخواهد داشت. اینکه لمینت بهتر است یا کامپوزیت به شرایط دندان های شما بستگی دارد.

طول عمر کامپوزیت دندان 7-10 سال به طول می انجامند و در طی این مدت ممکن است به کارهای لمسی نیاز داشته باشید. انتظار دارید کمی برای نگهداری ونیرهای کامپوزیتی هزینه کنید. بعد از 11 سال ، آنها هنوز هم به نظر قابل قبول می رسید. روکش های کامپوزیت که توسط دکتر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: عوارض ایمپلنت دندان، ایمپلنت در سنین بالا، انواع ایمپلنت دندان، سفید کردن دندان

چگونه از کامپوزیت های خود مراقبت کنیم؟

در اینجا چند نکته برای مراقبت از کامپوزیت ونیر  شما آورده شده است:

1.       از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. حتی عادت هایی مانند گاز گرفتن ناخن می تواند نیروهای عظیمی را روی روکش ها قرار دهد و باعث شکسته شدن آنها شود. سایر عادات مانند خط ماهیگیری گزش ، نخ خیاطی ، باز کردن بطری یا مهر و موم پلاستیکی می تواند به روکش ها آسیب برساند. این مورد برای سایر درمان های دندانپزشکی مانند لمینت دندان و ایمپلنت دندان ، و البته در مورد دندان های طبیعی نیز صادق است.

2.       اگر دندانهایتان را آسیاب می کنید ، به دندانپزشک خود کمک کنید که یک آتل محافظ را ایجاد کند. اینها بیشتر در شب استفاده می شوند.

3.       مقدار نوشیدنی رنگ آمیزی خود مانند چای و قهوه را تعدیل کنید.

4.       مرتباً از یک متخصص بهداشتی بازدید کرده و به خوبی از لثه خود مراقبت کنید. روزانه نخ بکشید و از یک برس نرم یا سر مسواک برقی استفاده کنید. در نتیجه سعی کنید از رکود لثه و حاشیه روکش های دندان در معرض آن خودداری کنید.

5.       از خمیردندان با فرمول سایش کم استفاده کنید. مارک های تجاری غالباً ذرات بزرگتری دارند که می توانند روکش ها را خراش دهند. توصیه های خود را از دندانپزشک یا بهداشت متخصص خود بخواهید.

6.       میزان مصرف اسید خود را متوسط ??کنید - بدون آب لیمو در آب ، نوشابه یا رژیم های سرکه - آنها می توانند دندان هایی را که از روکش پشتیبانی می کنند حل کنند و با گذشت زمان باعث صدمه به کامپوزیت ها شوند.

https://www.citydental.co.nz/city-dental-news/how-long-do-veneers-last/