سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

 

کاندیدای مناسب برای کامپوزیت ونیر 

·          افرادی که دندان هایشان بد رنگ می باشد.

·         افرادی که دندان هایشان لب پر یا شکسته شده است.

·         افرادی که دارای فاصله ی بین دندانی می باشند.

در این افراد میتوانیم از کامپوزیت ونیر برای اصلاح مشکل استفاده کنیم ولی باید شرایط زیر را دارا باشند:

1.      دندانهایشان مرتب باشد یا بهم ریختگی بسیار جزیی داشته باشند. ( بهم ریختگی متوسط تا شدید حتما باید با ارتودنسی اصلاح شود)

2.      پوسیدگی و پرکردگی قبلی نداشته باشند یا بسیار کم باشد. ( اگر پوسیدگی یا ترمیم وسیع از قبل داشته باشیم بهتر است دندان روکش شود)

3.      بهداشت دهان باید در حد بسیار مطلوب باشد.

چه کسانی می توانند کامپوزیت کنند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که کامپوزیت دندان انتخاب مناسبی برای دندان های شما هست یا نه؟ اولین گزینه ای که برای اصلاح ، ترمیم ، بازسازی و نوسازی لبخند به ذهن می رسد کامپوزیت دندان می باشد. ممکن است شما نگران این باشید که نتوانید کامپوزیت دریافت کنید. در این مطلب توضیحاتی در مورد کامپوزیت ونیر و اینکه چه کسانی می توانند کامپوزیت کنند آورده شده است. تقریبا همه ی افراد می توانند دندان هایشان را کامپوزیت کنند. به جز آنهایی که بیماری های مربوط به دهان و دندان دارند مانند بیماری لثه و یا پوسیدگی دندان. این افراد پس از رفع مشکل می توانند دندان هایشان را کامپوزیت کنند. همچنین افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند بهتر است از انجام کامپوزیت دندان خودداری کنند.

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند:

تقریبا بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. باید دانست که روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روی دندان هایی که اساسا سالم هستند کاربرد دارد. در واقع کامپوزیت و لمینت تنها برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کجی دندان هاف فاصله ی بین دندان ها و... بکار می روند و در مورد مشکلات درمانی و عملکردی دندان ها نمی توانند کارایی داشته باشند. به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا متخصص دندانپزشکی زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورتی مشکل اساسی دندان نداشته باشید این روشها را روی دندان های شما اعمال می کند. برای کسانی که مشکلات دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه، کجی شدید دندان ها و... دارند ابتدا باید با روشهای دیگر دندانپزشکی این مشکلات برطرف شوند سپس برای زیبایی دندان ها از روشهای دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده شود. بطور کلی افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند ،تا زمان برطرف نمودن مشکل، نمی توانند کاندید خوبی برای دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشند.