سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

آیا دندان عصب کشی شده را می توان لمینت کرد؟
پس از عصب کشی، دندان بسیار آسیب‌پذیر می‌شود و رنگ آن بسیار سریع تغییر خواهد کرد به همین دلیل نیز در سال‌های گذشته افراد معمولا پس از عصب کشی، دندان‌هایشان را روکش می‌کردند؛ حال با ظهور لمینت‌ها و ماندگاری طولانی آن‌ها، این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمده است که "آیا دندان عصب کشی شده را می‎توان لمینت کرد؟"
درواقع پرسیدن چنین سوالی کاملا عادی است و ما دغدغه و نگرانی افراد را درک می‌کنیم؛ زیرا وقتی دندان‌های جلو نیاز به عصب کشی پیدا کنند، نمی‌توان به سادگی از کنار این مسئله عبور کرد چرا که کم کم دندان‌ها رو به سیاهی رفته و فرم آن‌ها نیز تغییر می‌کند.
در چنین شرایطی زیبایی لبخند و چهره فرد به خطر می‌افتد چرا که لازمه داشتن یک لبخند زیبا که تاثیر بسزایی در چهره او دارد، داشتن دندان‌های بی‌نقص و سفید است.
اگر شما نیز با چنین چالشی مواجه هستید و تلاش در رفع آن دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
 
طول عمر لمینت دندان و روکش دندان چقدر است؟
ماندگاری و طول عمر لمینت دندان

لمینت دندان: لمینت دندان یک سرمایه گذاری در اصلاح زیبایی لبخند است و قیمت لمینت دندان نسبت به هزینه کامپوزیت دندان بیشتر است. بنابراین بیشتر افراد در مقابل هزینه ای که برای انجام لمینت دندان صرف می کنند نگران طول عمر لمینت دندان و ماندگاری آن هستند. به طورکلی نمی توان برای ماندگاری لمینت دندان، مدت زمان دقیقی را گفت، زیرا طول عمر لمینت دندان بسته به شرایط مختلف متغیر است، اما اگر لمینت دندان به درستی نصب شود و نکات زیر را رعایت کنید، تقریبا بین 15 تا 20 سال هیچ آسیبی نمی بیند. لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی مقاوم و با دوام می باشد. طول عمر لمینت دندان حتی اگر توسط بهترین متخصص لمینت دندان انجام شود نمی تواند دائمی باشد. اساسا لمینت دندان یک روش با ماندگاری بالا و در عین حال غیر دائمی است.  با انجام مراقبت های صحیح از لمینت دندان می توان ماندگاری لمینت دندان را افزایش داد.

آیا لمینت سرامیکی برای دندانی که عصب کشی شده مفید است؟
بهتر است بدانید که لمینت نیز کاربردی مانند روکش دندان دارد بنابراین زمانی که دندان عصب کشی شده لمینت می‌شود، می‌توان به بقای دندان برای مدت زمان طولانی امیدوار بود؛ زیرا همانطور که گفته شد دندان‌های عصب کشی شده به راحتی آسیب می‌بینند ولی وقتی لایه‌ای محافظ روی آن‌ها قرار گیرد دیگر نگرانی چندانی بابت از بین رفتن دندان نخواهید داشت.
برای این که با کاربرد لمینت پس از عصب کشی دندان آشنا شوید در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ترمیم دندان های شکننده
شکنندگی دندان امری طبیعی است که پس از عصب کشی به دلایل متعددی مانند عفونت، اتفاق می‌افتد؛ لمینت با مقاوم‌سازی دندان، سبب ماندگاری دندان می‌شود.

محافظت از دندان در مقابل حساسیت
از دیگر مشکلاتی که دندان پس از عصب کشی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، حساسیت به دما است؛ درواقع دندانی که درمان ریشه انجام داده است به راحتی و با کوچک‌ترین تغییرات دمایی در محیط دهان، دچار حساسیت‌های زننده و غیر‌قابل تحملی می‌شود. شما می‌توانید با لمینت دندان عصب کشی شده، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

حفظ رنگ طبیعی دندان
همانطور که در بالا نیز به این نکته اشاره کردیم، تغییر رنگ دندان‌ها پس از عصب کشی بسیار شایع است؛ حتی گاهی این تغییر رنگ به حدی زیاد است که دندان به رنگ سیاه در‌می‌آید. در چنین شرایطی منظره‌ای ناخوشایند ایجاد می‌شود.
وقتی دندانی که تغییر رنگ داده است، لمینت می‌شود دیگر خبری از آن جلوه نازیبا نیست چرا که لمینت سفیدی طبیعی به دندان‌ها می‌بخشد.

جلوگیری از ابتلا به عفونت دندان
از دیگر کاربرد‌های لمینت پس از درمان ریشه این است که از ورود باکتری‌های خطرناک به دندان و لثه جلوگیری کند؛ با این روش می‌توان از پوسیدگی قسمت‌های مختلف دندان و همچنین عفونت لثه جلوگیری کرد.