سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

علت و درمان تیر کشیدن دندان روکش شده چیست؟
دیدگاه عمومی بر این است که دندان ترمیم و روکش شده، دوام دائمی داشته و هیچ‌گاه دچار عفونت و پوسیدگی مجدد نمی‌شود و اگر دردی حتی سال‌ها بعد در دندان به وجود آید، به خاطر عدم مهارت دندان‌پزشک است. باید بگوییم این اشتباه‌ترین تصوری است که بسیاری از بیماران را با ترمیم‌های چند باره برای هر دندان درگیر می‌کند.
عوامل زیادی می‌توانند باعث آسیب و تیر کشیدن دندان روکش شده، شوند. البته که تمام این عوامل قابل پیشگیری و درمان نیز هستند و جای نگرانی وجود ندارد.
روکش دندان چیست؟
ابتدای مطلب باید بدانید؛ روکش مانند کلاهی روی دندان آسیب دیده مهروموم می‌شود تا در درجه اول دوام و کیفیت درمان را تضمین کنند و در درجه بعدی ظاهر و فرم کلی دندان را حفظ نمایند. متخصص می‌تواند با توجه به هزینه و میزان آسیب دندان شما، جنس روکش را از چینی، سرامیک یا حتی فلز انتخاب کند. این روکش‌ها دوام و ماندگاری طولانی دارند اما معمولاً دائمی نیستند و در صورت لزوم می‌توان آن را برداشت یا حتی تعویض کرد.
طول عمر و ماندگاری روکش‌های دندان:

در صورتی که شما از روکش‌های دندانتان مانند دندان طبیعی مراقبت کنید و موارد بهداشتی را رعایت کنید، طول عمرشان افزایش می‌یابد. ولی متاسفانه روکش هم مثل دندان ممکن است دچار پوسیدگی شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

معایب روکش دندان

هیچ چیز در دندانپزشکی کامل نیست - که شامل روکش ها نیز می شود. در اینجا برخی از معایب روکش ها آورده شده است.

  •     هزینه بالا


روکش‌ها - به‌ویژه روکش‌های چینی - گران هستند. هر روکش می تواند از 1000 تا 1500 دلار متغیر باشد

اگر چند دندان دارید که نیاز به روکش دارند، سرمایه گذاری پرهزینه ای خواهد بود.

  •     محکمتر از مینا نیست


همانطور که روکش های قوی و بادوام هستند، هرگز نمی توانند استحکام مینا را تکرار کنند. بنابراین هر چیزی که بتواند دندان طبیعی را بشکند یا کنده شود، همین کار را برای روکش ها انجام می دهد. برای محافظت از روکش‌های خود، توصیه می‌کنیم از محافظ شب استفاده کنید، مخصوصاً اگر هنگام خواب تمایل به دندان قروچه دارید.

  •     حساسیت دندان ها


برخی از بیماران ممکن است حساسیت بیشتری به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم داشته باشند زیرا روکش ها نیاز به برداشتن مینای دندان دارند.

شما آن را دارید - مزایا و معایب روکش ها. امیدواریم این مقاله به شما در درک بهتر روکش ها کمک کرده باشد. اگر هنوز سوال یا تردیدی دارید، در صورت تمایل به تیم ما پیام دهید و ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.
هزینه‌ی روکش دندان:

معمولا به طور دقیق نمی‌توان نرخ دقیقی برای روکش کردن دندان و یا هرگونه کار زیبایی و درمانی اعلام کرد. زیرا تمام این کارها به شرایط مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه‌ی روکش دندان به هزینه‌ی پزشک، نوع روکش و همپنین هزینه‌ی لابراتور بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت، حتما با چندین مرکز و پزشک مشورت کنید و با توجه به بودجه و نیاز خود اقدام به روکش گذاری کنید.