سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

هزینه کامپوزیت دندان چگونه محاسبه می‌شود؟
امروزه علم دندانپزشکی تقریباً برای هر مشکلی راه حلی پیدا کرده. یکی از تکنیک‌های دندانپزشکی که برای زیباسازی دندان‌ها با استقبال خوبی مواجه شده، کامپوزیت دندان است. با استفاده از کامپوزیت می‌توان نقص‌های دندان از جمله، روی هم قرار گرفتگی یا فاصله دندان‌ها و رنگ دندان‌ها را به خوبی کاور کرد.
در این بین چیزی که باعث می‌شود برخی افراد برای این کار دچار تردید باشند، هزینه کامپوزیت دندان است. باید گفت شما می‌توانید متناسب با هزینه خود برای روکش کردن دندان‌هایتان اقدام نمایید. زیرا قیمت کامپوزیت با توجه به موارد زیادی از جمله، جنس کامپوزیت، تعداد واحدهای مورد نیاز، فرآیندهای قبل از کامپوزیت و ... می‌تواند کم و زیاد شود.

مراحل انجام کامپوزیت
اولین چیزی که برای برآورد هزینه کامپوزیت باید در نظر بگیرید، مراحل انجام آن است.
در جلسه اول متخصص بعد از معاینه کامل سلامت دندان شما، باید تشخیص دهد لثه‌ها و دندان‌ها تا چه حد نیاز به ترمیم دارند. در مرحله بعد رنگ و نوع کامپوزیت با توجه به سلیقه بیمار انتخاب می‌شود.
از مزایای کامپوزیت نسبت به لمینت این است که اگر بیمار دندان پوسیده نداشته باشد، می‌توان در همان جلسه این روکش‌های خمیری شکل را روی دندان قرار داد. اما برای لمینت لازم است قالب اختصاصی در لابراتوار ساخته شود. یکی از دلایل افزایش قیمت لمینت نیز همین است.
دندان‌پزشک بعد از تراش دادن و پالیش کردن دندان‌ها و شست‌وشوی دهان می‌تواند لایه گذاری کامپوزیت را شروع کند. در این بین هنر دست متخصص است که نتیجه نهایی را رقم میزند.
زیرا هرچه دندان‌پزشک مهارت بیشتری در ظرافت کاری و پوشاندن عیوب دندان داشته باشد، روکش‌های یکنواخت‌تر و زیباتری حاصل می‌شود.
قیمت موارد جانبی کامپوزیت دندان در صورت لزوم

در برخی موارد شخصی که برای زیبایی مراجعه میکند نیازمند انجام موارد دیگری مانند لیفت لثه برای افزایش طول تاج دندان یا جراحی لثه با برداشتن استخوان برای دیده نشدن لثه های بزرگ خود و یا رفع پوسیدگی های دندانی و ترمیم آنها می باشد. البته اگر شخصی از قبل کامپوزیت دندان انجام داده باشد باید کامپوزیت ها را بردارد و سپس اقدام کند. این موراد را بقیه دندانپزشکان تا قبل از مراجعه نمیگویند اما ما ترجیح میدهیم با شفافیت و عدم مزاحمت برای بیمار پیش برویم.

    قیمت لیفت لثه

اگر بیماری نیازمند لیفت لثه برای افزایش طول تاج خود باشد باید حدود 150 هزار تومان برای هر واحدلیفت لثه در نظر بگیرد.

    قیمت جراحی لثه

برای جراحی لثه و برداشتن استخوان قیمتی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان در نظر بگیرید. البته فقط و فقط برای کسانی که لبخند لثه ای دارند یا به عبارتی در هنگام خنده های معمولی خود حتی، لثه های آنها به وضوح دیده می شود.

    قیمت پوسیدگی دندان و ترمیم آن

در برخی موراد دندان های جلو شما که قرار است کامپوزیت یا لمینت شود، پوسیدگی هایی دارد که باید ترمیم شود. ترمیم دندان معمولا از هر واحد 200 هزار تومان هزینه دارد. این مورد هم برای همه انجام نمیشود فقط برای کسانیکه نیازمند ترمیم هستند.

    برداشتن کامپوزیت دندان قبلی

اگر کسی قبلا کامپوزیت کرده و میخواهد برداشته و مجدد کامپوزیت یا لمینت دندان انجام دهد باید بابت هر واحد برداشتن کامپوزیت نیز هزینه ای حدود 50 هزار تومان را بپردازد.

    برداشتن روکش یا لمینت قبلی

به مانند مورد بالا برای لمینت یا روکش دندان، اگر بیمار لمینت یا روکشی دارد باید برداشته شود که هزینه بر است در حد هر واحد 50 تا 80 هزار تومان.

چرا هزینه کامپوزیت ارزان تر از لمینت است؟

همان‌طور که در بخش های قبل مطالعه کردید، کامپوزیت قبل از اینکه یک روش برای زیباتر کردن دندان‌ها باشد، یک روش درمانی محسوب شده و به «مواد سفید» معروف است. کامپوزیت از مواد رزین (شیشه و پلاستیک) تشکیل شده و اغلب برای ترمیم دندان‌های پوسیده، به‌خصوص دندان‌های جلو استفاده می‌شود. همچنین عوامل دیگری مانند: میزان ماندگاری کامپوزیت، نحوه نصب و تکنولوژی ساخت آن نیز در کاهش قیمت کامپوزیت تأثیرگذار است.
جمع‌بندی

اگر سلامت دهان و دندان‌ و زیبایی لبخندتان اهمیت زیادی برای شما دارد، استفاده از روش‌های زیبایی دندان مانند لمینت و کامپوزیت به شما پیشنهاد می‌شود. فرآیند لمینت و کامپوزیت کردن دندان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما با مشورت گرفتن از دندان‌پزشک خود و بررسی مزایا و معایب هر روش، می‌توانید روش مناسب خود را بیابید.

هزینه کامپوزیت و لمینت دندان نیز تفاوت بسیاری با هم داشته و علت تفاوت قیمت در لمینت و کامپوزیت به عواملی متعددی بستگی دارد که در این مقاله این عوامل را بررسی کردیم.

آیا تا به حال از لمینت یا کامپوزیت برای زیباتر کردن دندان‌های خود استفاده کرده‌اید؟ لطفاً تجربه خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.