سفارش تبلیغ
صبا ویژن

irandentistry

نظر

هزینه کامپوزیت دندان چگونه محاسبه می‌شود؟
امروزه علم دندانپزشکی تقریباً برای هر مشکلی راه حلی پیدا کرده. یکی از تکنیک‌های دندانپزشکی که برای زیباسازی دندان‌ها با استقبال خوبی مواجه شده، کامپوزیت دندان است. با استفاده از کامپوزیت می‌توان نقص‌های دندان از جمله، روی هم قرار گرفتگی یا فاصله دندان‌ها و رنگ دندان‌ها را به خوبی کاور کرد.
در این بین چیزی که باعث می‌شود برخی افراد برای این کار دچار تردید باشند، هزینه کامپوزیت دندان است. باید گفت شما می‌توانید متناسب با هزینه خود برای روکش کردن دندان‌هایتان اقدام نمایید. زیرا قیمت کامپوزیت با توجه به موارد زیادی از جمله، جنس کامپوزیت، تعداد واحدهای مورد نیاز، فرآیندهای قبل از کامپوزیت و ... می‌تواند کم و زیاد شود.

مراحل انجام کامپوزیت
اولین چیزی که برای برآورد هزینه کامپوزیت باید در نظر بگیرید، مراحل انجام آن است.
در جلسه اول متخصص بعد از معاینه کامل سلامت دندان شما، باید تشخیص دهد لثه‌ها و دندان‌ها تا چه حد نیاز به ترمیم دارند. در مرحله بعد رنگ و نوع کامپوزیت با توجه به سلیقه بیمار انتخاب می‌شود.
از مزایای کامپوزیت نسبت به لمینت این است که اگر بیمار دندان پوسیده نداشته باشد، می‌توان در همان جلسه این روکش‌های خمیری شکل را روی دندان قرار داد. اما برای لمینت لازم است قالب اختصاصی در لابراتوار ساخته شود. یکی از دلایل افزایش قیمت لمینت نیز همین است.
دندان‌پزشک بعد از تراش دادن و پالیش کردن دندان‌ها و شست‌وشوی دهان می‌تواند لایه گذاری کامپوزیت را شروع کند. در این بین هنر دست متخصص است که نتیجه نهایی را رقم میزند.
زیرا هرچه دندان‌پزشک مهارت بیشتری در ظرافت کاری و پوشاندن عیوب دندان داشته باشد، روکش‌های یکنواخت‌تر و زیباتری حاصل می‌شود.
قیمت موارد جانبی کامپوزیت دندان در صورت لزوم

در برخی موارد شخصی که برای زیبایی مراجعه میکند نیازمند انجام موارد دیگری مانند لیفت لثه برای افزایش طول تاج دندان یا جراحی لثه با برداشتن استخوان برای دیده نشدن لثه های بزرگ خود و یا رفع پوسیدگی های دندانی و ترمیم آنها می باشد. البته اگر شخصی از قبل کامپوزیت دندان انجام داده باشد باید کامپوزیت ها را بردارد و سپس اقدام کند. این موراد را بقیه دندانپزشکان تا قبل از مراجعه نمیگویند اما ما ترجیح میدهیم با شفافیت و عدم مزاحمت برای بیمار پیش برویم.

    قیمت لیفت لثه

اگر بیماری نیازمند لیفت لثه برای افزایش طول تاج خود باشد باید حدود 150 هزار تومان برای هر واحدلیفت لثه در نظر بگیرد.

    قیمت جراحی لثه

برای جراحی لثه و برداشتن استخوان قیمتی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان در نظر بگیرید. البته فقط و فقط برای کسانی که لبخند لثه ای دارند یا به عبارتی در هنگام خنده های معمولی خود حتی، لثه های آنها به وضوح دیده می شود.

    قیمت پوسیدگی دندان و ترمیم آن

در برخی موراد دندان های جلو شما که قرار است کامپوزیت یا لمینت شود، پوسیدگی هایی دارد که باید ترمیم شود. ترمیم دندان معمولا از هر واحد 200 هزار تومان هزینه دارد. این مورد هم برای همه انجام نمیشود فقط برای کسانیکه نیازمند ترمیم هستند.

    برداشتن کامپوزیت دندان قبلی

اگر کسی قبلا کامپوزیت کرده و میخواهد برداشته و مجدد کامپوزیت یا لمینت دندان انجام دهد باید بابت هر واحد برداشتن کامپوزیت نیز هزینه ای حدود 50 هزار تومان را بپردازد.

    برداشتن روکش یا لمینت قبلی

به مانند مورد بالا برای لمینت یا روکش دندان، اگر بیمار لمینت یا روکشی دارد باید برداشته شود که هزینه بر است در حد هر واحد 50 تا 80 هزار تومان.

چرا هزینه کامپوزیت ارزان تر از لمینت است؟

همان‌طور که در بخش های قبل مطالعه کردید، کامپوزیت قبل از اینکه یک روش برای زیباتر کردن دندان‌ها باشد، یک روش درمانی محسوب شده و به «مواد سفید» معروف است. کامپوزیت از مواد رزین (شیشه و پلاستیک) تشکیل شده و اغلب برای ترمیم دندان‌های پوسیده، به‌خصوص دندان‌های جلو استفاده می‌شود. همچنین عوامل دیگری مانند: میزان ماندگاری کامپوزیت، نحوه نصب و تکنولوژی ساخت آن نیز در کاهش قیمت کامپوزیت تأثیرگذار است.
جمع‌بندی

اگر سلامت دهان و دندان‌ و زیبایی لبخندتان اهمیت زیادی برای شما دارد، استفاده از روش‌های زیبایی دندان مانند لمینت و کامپوزیت به شما پیشنهاد می‌شود. فرآیند لمینت و کامپوزیت کردن دندان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما با مشورت گرفتن از دندان‌پزشک خود و بررسی مزایا و معایب هر روش، می‌توانید روش مناسب خود را بیابید.

هزینه کامپوزیت و لمینت دندان نیز تفاوت بسیاری با هم داشته و علت تفاوت قیمت در لمینت و کامپوزیت به عواملی متعددی بستگی دارد که در این مقاله این عوامل را بررسی کردیم.

آیا تا به حال از لمینت یا کامپوزیت برای زیباتر کردن دندان‌های خود استفاده کرده‌اید؟ لطفاً تجربه خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


نظر

علت و درمان تیر کشیدن دندان روکش شده چیست؟
دیدگاه عمومی بر این است که دندان ترمیم و روکش شده، دوام دائمی داشته و هیچ‌گاه دچار عفونت و پوسیدگی مجدد نمی‌شود و اگر دردی حتی سال‌ها بعد در دندان به وجود آید، به خاطر عدم مهارت دندان‌پزشک است. باید بگوییم این اشتباه‌ترین تصوری است که بسیاری از بیماران را با ترمیم‌های چند باره برای هر دندان درگیر می‌کند.
عوامل زیادی می‌توانند باعث آسیب و تیر کشیدن دندان روکش شده، شوند. البته که تمام این عوامل قابل پیشگیری و درمان نیز هستند و جای نگرانی وجود ندارد.
روکش دندان چیست؟
ابتدای مطلب باید بدانید؛ روکش مانند کلاهی روی دندان آسیب دیده مهروموم می‌شود تا در درجه اول دوام و کیفیت درمان را تضمین کنند و در درجه بعدی ظاهر و فرم کلی دندان را حفظ نمایند. متخصص می‌تواند با توجه به هزینه و میزان آسیب دندان شما، جنس روکش را از چینی، سرامیک یا حتی فلز انتخاب کند. این روکش‌ها دوام و ماندگاری طولانی دارند اما معمولاً دائمی نیستند و در صورت لزوم می‌توان آن را برداشت یا حتی تعویض کرد.
طول عمر و ماندگاری روکش‌های دندان:

در صورتی که شما از روکش‌های دندانتان مانند دندان طبیعی مراقبت کنید و موارد بهداشتی را رعایت کنید، طول عمرشان افزایش می‌یابد. ولی متاسفانه روکش هم مثل دندان ممکن است دچار پوسیدگی شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

معایب روکش دندان

هیچ چیز در دندانپزشکی کامل نیست - که شامل روکش ها نیز می شود. در اینجا برخی از معایب روکش ها آورده شده است.

  •     هزینه بالا


روکش‌ها - به‌ویژه روکش‌های چینی - گران هستند. هر روکش می تواند از 1000 تا 1500 دلار متغیر باشد

اگر چند دندان دارید که نیاز به روکش دارند، سرمایه گذاری پرهزینه ای خواهد بود.

  •     محکمتر از مینا نیست


همانطور که روکش های قوی و بادوام هستند، هرگز نمی توانند استحکام مینا را تکرار کنند. بنابراین هر چیزی که بتواند دندان طبیعی را بشکند یا کنده شود، همین کار را برای روکش ها انجام می دهد. برای محافظت از روکش‌های خود، توصیه می‌کنیم از محافظ شب استفاده کنید، مخصوصاً اگر هنگام خواب تمایل به دندان قروچه دارید.

  •     حساسیت دندان ها


برخی از بیماران ممکن است حساسیت بیشتری به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم داشته باشند زیرا روکش ها نیاز به برداشتن مینای دندان دارند.

شما آن را دارید - مزایا و معایب روکش ها. امیدواریم این مقاله به شما در درک بهتر روکش ها کمک کرده باشد. اگر هنوز سوال یا تردیدی دارید، در صورت تمایل به تیم ما پیام دهید و ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.
هزینه‌ی روکش دندان:

معمولا به طور دقیق نمی‌توان نرخ دقیقی برای روکش کردن دندان و یا هرگونه کار زیبایی و درمانی اعلام کرد. زیرا تمام این کارها به شرایط مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه‌ی روکش دندان به هزینه‌ی پزشک، نوع روکش و همپنین هزینه‌ی لابراتور بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت، حتما با چندین مرکز و پزشک مشورت کنید و با توجه به بودجه و نیاز خود اقدام به روکش گذاری کنید.


درد تا چند روز بعد از عصب کشی طبیعی است؟

علل درد دندان بعد از عصب کشی را بر شمردیم و اما درمان آن استفاده از مسکن هاست. مسکنهایی از دسته ژلوفن و ایبوپروفن معمولا بسیار موثر است. معمولا مصرف یک عدد از این قرصها یکساعت قبل از شروع درمان و بلافاصله بعد از درمان کمک عجیبی به کنترل درد بعد از درمان می کند. اگر این داروها نتوانست کمک کننده باشد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا بتواند کمکتان کند. عصب کشی بدون درد، نه تنها برای بیمار خوشایند است، بلکه یکی از اهداف شخص دندانپزشک هم هست. هر چقدر در حین درمان ،بیمار آرامش بیشتری داشته باشد، بدون تردید دندانپزشک او هم مسلط تر و با استرس کمتری برای او کار می کند. این که «آیا عصب کشی درد دارد؟» کاملا بر میگردد به شرایط بیمار.
با از بین رفتن تدریجی بی‌حسی موضعی، احساس درد در دندان عصبکشی شده شروع می‌شود.
البته انجام عصبکشی بعد از روش روتاری درد کمتری از روش سنتی دارد. اما به هر حال وجود مقدار کمی درد بعد از بین رفتن اثر بی‌حسی، کاملا طبیعی است و می‌توان با خوردن مسکن آن را برطرف کرد.
میزان و شدت درد در افراد مختلف متفاوت است. اغلب افراد تنها یک روز این درد را تجربه می‌کنند و برای عده‌ای تا 72 یا حتی 120 ساعت نیز ممکن است این درد ادامه داشته باشد.
اگر زمان درد بیش از این مدت طول بکشد، چیز غیرطبیعی رخ داده است و حتما باید به پزشک مراجعه کنید. عوامل زیر می‌تواند منجر به درد غیرعادی پس از عصبکشی شوند:
1.    اگر مقداری از مواد پر کننده کانال، به ریشه نشت کنند؛ بسته به میزان این نشتی فرد می‌تواند درد غیرعادی را تجربه کند.
2.    سدیم هیپوکلریتی که برای شست‌وشوی ریشه دندان و از بین بردن باکتری‌ها بکار می‌رود، اگر به نوک ریشه نفوذ کند می‌تواند مسبب دردی غیرمعمول شود که البته بعد از مدتی با مصرف آنتی‌بیوتیک از بین می‌رود.
3.    گاهی ممکن است برخی کانال‌ها به دلیل باریکی از چشم دندان‌پزشک دور مانده و عصبکشی نشوند. در چنین موقعیتی برای خلاص شدن از درد باید مجدد برای تکمیل فرآیند عصبکشی به دندان‌پزشک مراجعه نمود.

روش‌های مقابله با درد بعد از عصبکشی دندان
به هر حال وجود درد بعد از عصبکشی چیز غیرمعمولی نیست و هر فردی ممکن است آن را تجربه کند. اما این درد غیرقابل درمان نیست و با روش‌های زیر می‌توان آن را بهبود بخشید:
•    کیسه یخ یک روش عالی برای کاهش تورم و تسریع بهبودی است. کیسه یخ را نزدیک به دندان عصبکشی شده، روی فک و گونه در فاصله‌های زمانی کوتاه و مکرر قرار دهید.
•    تا چند ساعت و حتی یکی دو روز بعد از عصبکشی، از ورزش و فعالیت‌های بدنی سنگین پرهیز نمایید.
•    نیکوتین و مواد موجود در دخانیات می‌توانند فرایند ترمیم و درمان را با اختلال روبه‌رو کنند. از همین روی تا چند روز از مصرف سیگار و دخانیات خودداری کنید.
•    مانند هر عمل جراحی، عصبکشی دندان نیز به استراحت و خواب بیشتری نیاز دارد.
•    غذاها و خوراکی‌های سفت نخورید و تا چند روز مواد غذایی مصرف کنید که نیاز به جویدن زیاد نداشته باشند. نوشیدنی‌های داغ و یخ نیز می‌توانند دندان را تحریک نمایند.
•    اگر درد بیش از زمان گفته شده طول کشید، حتما برای بررسی به دندان‌پزشک مراجعه کنید.
چه زمانی دندان‌های ما به عصب کشی نیاز داره؟

یکی از رایج‌ترین سوالات مراجعه‌ کنندگان و بقیه افراد اینه که چه زمانی دندان ما به عصب‌کشی نیاز داره، اگر دچار هر یک از علائم زیر هستین به احتمال زیاد دندان شما به عصب‌کشی نیاز داره:
دردهای طولانی و شدید
درد‌های شبانه
تغییر رنگ و تیره شدن دندان‌ها
حساسیت دندان‌ها به گرما و سرما
تورم لثه
لق شدن دندان
این نشانه‌ها این احتمال رو میده که دندان شما نیاز به عصب‌ کشی داره؛ قطعیت این موضوع بعد از بررسی توسط پزشک و عکس‌برداری مشخص میشه. پس اگر این علائم رو مشاهده کردین سریعا به دندانپزشک مراجعه کنین.


نظر

آیا دندان عصب کشی شده را می توان لمینت کرد؟
پس از عصب کشی، دندان بسیار آسیب‌پذیر می‌شود و رنگ آن بسیار سریع تغییر خواهد کرد به همین دلیل نیز در سال‌های گذشته افراد معمولا پس از عصب کشی، دندان‌هایشان را روکش می‌کردند؛ حال با ظهور لمینت‌ها و ماندگاری طولانی آن‌ها، این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمده است که "آیا دندان عصب کشی شده را می‎توان لمینت کرد؟"
درواقع پرسیدن چنین سوالی کاملا عادی است و ما دغدغه و نگرانی افراد را درک می‌کنیم؛ زیرا وقتی دندان‌های جلو نیاز به عصب کشی پیدا کنند، نمی‌توان به سادگی از کنار این مسئله عبور کرد چرا که کم کم دندان‌ها رو به سیاهی رفته و فرم آن‌ها نیز تغییر می‌کند.
در چنین شرایطی زیبایی لبخند و چهره فرد به خطر می‌افتد چرا که لازمه داشتن یک لبخند زیبا که تاثیر بسزایی در چهره او دارد، داشتن دندان‌های بی‌نقص و سفید است.
اگر شما نیز با چنین چالشی مواجه هستید و تلاش در رفع آن دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
 
طول عمر لمینت دندان و روکش دندان چقدر است؟
ماندگاری و طول عمر لمینت دندان

لمینت دندان: لمینت دندان یک سرمایه گذاری در اصلاح زیبایی لبخند است و قیمت لمینت دندان نسبت به هزینه کامپوزیت دندان بیشتر است. بنابراین بیشتر افراد در مقابل هزینه ای که برای انجام لمینت دندان صرف می کنند نگران طول عمر لمینت دندان و ماندگاری آن هستند. به طورکلی نمی توان برای ماندگاری لمینت دندان، مدت زمان دقیقی را گفت، زیرا طول عمر لمینت دندان بسته به شرایط مختلف متغیر است، اما اگر لمینت دندان به درستی نصب شود و نکات زیر را رعایت کنید، تقریبا بین 15 تا 20 سال هیچ آسیبی نمی بیند. لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی مقاوم و با دوام می باشد. طول عمر لمینت دندان حتی اگر توسط بهترین متخصص لمینت دندان انجام شود نمی تواند دائمی باشد. اساسا لمینت دندان یک روش با ماندگاری بالا و در عین حال غیر دائمی است.  با انجام مراقبت های صحیح از لمینت دندان می توان ماندگاری لمینت دندان را افزایش داد.

آیا لمینت سرامیکی برای دندانی که عصب کشی شده مفید است؟
بهتر است بدانید که لمینت نیز کاربردی مانند روکش دندان دارد بنابراین زمانی که دندان عصب کشی شده لمینت می‌شود، می‌توان به بقای دندان برای مدت زمان طولانی امیدوار بود؛ زیرا همانطور که گفته شد دندان‌های عصب کشی شده به راحتی آسیب می‌بینند ولی وقتی لایه‌ای محافظ روی آن‌ها قرار گیرد دیگر نگرانی چندانی بابت از بین رفتن دندان نخواهید داشت.
برای این که با کاربرد لمینت پس از عصب کشی دندان آشنا شوید در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ترمیم دندان های شکننده
شکنندگی دندان امری طبیعی است که پس از عصب کشی به دلایل متعددی مانند عفونت، اتفاق می‌افتد؛ لمینت با مقاوم‌سازی دندان، سبب ماندگاری دندان می‌شود.

محافظت از دندان در مقابل حساسیت
از دیگر مشکلاتی که دندان پس از عصب کشی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، حساسیت به دما است؛ درواقع دندانی که درمان ریشه انجام داده است به راحتی و با کوچک‌ترین تغییرات دمایی در محیط دهان، دچار حساسیت‌های زننده و غیر‌قابل تحملی می‌شود. شما می‌توانید با لمینت دندان عصب کشی شده، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

حفظ رنگ طبیعی دندان
همانطور که در بالا نیز به این نکته اشاره کردیم، تغییر رنگ دندان‌ها پس از عصب کشی بسیار شایع است؛ حتی گاهی این تغییر رنگ به حدی زیاد است که دندان به رنگ سیاه در‌می‌آید. در چنین شرایطی منظره‌ای ناخوشایند ایجاد می‌شود.
وقتی دندانی که تغییر رنگ داده است، لمینت می‌شود دیگر خبری از آن جلوه نازیبا نیست چرا که لمینت سفیدی طبیعی به دندان‌ها می‌بخشد.

جلوگیری از ابتلا به عفونت دندان
از دیگر کاربرد‌های لمینت پس از درمان ریشه این است که از ورود باکتری‌های خطرناک به دندان و لثه جلوگیری کند؛ با این روش می‌توان از پوسیدگی قسمت‌های مختلف دندان و همچنین عفونت لثه جلوگیری کرد.


نظر

راههای پیشگیری از افتادن کامپوزیت دندان
•    رعایت بهداشت دهان و دندان: یکی از دلایل مهمی که دندان‌پزشکان برای رعایت بهداشت دهان و دندان تأکید می‌کنند، جلوگیری از عفونت و پوسیدگی دندانهاست. از همین رو بهتر است بعد از نصب کامپوزیت تمام روش‌های مراقبت از دندان را از متخصص خود پرسیده و به درستی اجرا کنید.
•    انتخاب دندان‌پزشک با سابقه: بدون شک برای انجام چنین کار پرهزینه‌ای تلاش می‌کنید تا بهترین متخصص را انتخاب نمایید. بهتر است قبل از انجام کامپوزیت، درباره سوابق دندان‌پزشک تحقیق کرده و با بیماران قبلی او مشورت کنید.
•    دقت در انتخاب مواد ونیر کامپوزیت: شاید تصمیم بگیرید برای انجام کامپوزیت دندان، هزینه کمتری را صرف کنید. این کار تنها با بکار بردن مواد اولیه نامرغوب ممکن می‌شود. اما در نظر بگیرید ریسک آسیب به مواد بی‌کیفیت به حدی زیاد است که باید هزینه ترمیم و افتادن آن را نیز مد نظر قرار دهید.
•    اجتناب از ضربات ناگهانی: از مصرف هرگونه مواد غذایی سفت پرهیز نموده و سعی کنید قبل از انجام کامپوزیت، عادات غلط خود مانند دندان‌قروچه، جویدن ناخن یا استفاده ابزاری از دندان را ترک نمایید.

مراحل درمان افتادن کامپوزیت دندان
درست است که احتمال افتادن کامپوزیت دندان به صورت قالبی بسیار کم است. اما بهتر است در زمان انجام کامپوزیت تمام جوانب کار را سنجیده و با راههای جبران خطرات احتمالی آشنا شوید.
•    اگر با افتادن کامپوزیت یا شکستگی و لب پر شدن روکش مواجه شدید، خونسردی خود را حفظ کنید.
•    خودتان در منزل برای نصب مجدد روکش اقدامی نکنید چون ممکن است بیشتر به دندان آسیب بزنید.
•    از دندان‌پزشکتان بخواهید در اسرع وقت نوبتی برای ویزیت شما در نظر بگیرد.
•    تا حد امکان از مصرف خوراکی‌های سفت و وارد کردن صدمه بیشتر به دندان و روکش خودداری کنید. زیرا ممکن است احتمال ترمیم روکش کامپوزیت وجود داشته باشد.
روش‌های مفید برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان

حال که با عوامل موثر بر طول عمر کامپوزیت دندان آشنا شدید، در ادامه چندین روش مفید برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان را نام می‌بریم تا  با رعایت آن‌ها در طول روز، بتوانید به راحتی از آسیب رسیدن به کامپوزیت‌های نصب شده روی دندان‌هایتان جلوگیری کنید:

    عدم مصرف مواد غذایی رنگی و نوشیدنی هایی نظیر چای و قهوه بلافاصله پس از نصب کامپوزیت دندان
    مسواک زدن بعد از میل هر وعده غذایی (در صورتی که برایتان مقدور نیست پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید، حتما دهانتان را با آب بشویید و از نخ دندان استفاده کنید.).
    در صورت استفاده از دهانشویه حتما با دندانپزشک خود مشورت نمایید.
    ترک سیگار و دخانیات.
    چکاپ دائمی دندان‌ها در مدت زمان مشخص شده.
جلوگیری از شکستن و افتادن کامپوزیت دندان

قطعا می دانید که هزینه خدمات مربوط به دندان تقریبا بالا است؛ بنابراین نگهداری و مراقبت از کامپوزیت دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

برخی از اقداماتی که سبب محافظت از کامپوزیت دندان و افزایش طول عمر آن می‌شود عبارتند‌از:

    رعایت بهداشت دهان و دندان

استفاده از مسواک نرم، نخ دندان و رعایت بهداشت دهان و دندان تا حد زیادی از شکستن کامپوزیت جلوگیری می‌کند.

    استفاده از محافظ‌های دندانی در هنگام ورزش‌های سنگین

افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند بهتر است در حین ورزش از محافظ‌های دندانی به منظور جلوگیری از شکستن کامپوزیت استفاده کنند. این محافظ‌ها در داروخانه‌ها موجود هستند و به راحتی قابل تهیه می‌باشند.

    پرهیز از خوردن خوراکی‌های سفت و سخت

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که خوراکی‌های سفت و سختی مانند انواع آجیل، آبنات، یخ و... را با دندان می‌شکنید باید بدانید که خطر شکستن کامپوزیت دندان شما را تهدید می‌کند؛ بنابراین به هیچ عنوان این‌ کارها را با دندان انجام ندهید.

    مراجعه به دندانپزشک

بهتر است هر6 ماه یک‌بار به مرکز دندانپزشکی مراجعه نمایید و سلامت دندان‌ها را مرتبا چک کنید.

    جرم گیری به صورت دوره‌ای

جرم گیری دوره‌ای دندان‌ها علاوه بر رعایت نظافت دندان‌ها، سبب جلوگیری از رشد باکتری‌ها، پوسیدگی و شکستن کامپوزیت دندان می‌شود.

    استفاده از محافظ شب ( نایت گارد) در صورت دندان قروچه داشتن

شما با رعایت موارد گفته شده در بالا می‌توانید تا حد زیادی از شکستن کامپوزیت‌های دندان جلوگیری کنید. همچنین بهتر است برای محافظت بیشتر از کامپوزیت‌ها، از مسواک و خمیر دندان مخصوص استفاده کنید؛ چرا که مسواک‌هایی که مختص کامپوزیت دندان هستند بافتی نرم دارند و به آن‌ها آسیب نمی‌رسانند.

برای محافظت هر چه بیشتر از کامپوزیت‌ها شما می‌توانید از واتر پیک استفاده کنید. واترپیک دستگاهی است که با استفاده از فشار آب، عمل نخ کشیدن دندان‌ها را انجام می‌دهد‌. ناگفته نماند واترپیک غذاهای بین دندان را پاک می‌کند و باعث ماساژ لثه‌ها هم می‌شود.

شایان ذکر است اگر رنگ کامپوزیت دندان تغییر کند و روبه زردی برود می‌توانید با استفاده از پالیش کردن، رنگ کامپوزیت را دوباره به حالت اولیه درآورید و مجددا زیبایی را به دندان‌های خود بازگردانید.